Królik

1. Data: 2002-11-22 16:35:05

Temat: Królik
Od: "Tomaszek S" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie do Szanownych grupowiczów
Otóż dostałem ostatnio zamrożonego królika i nie bardzo wiem jak bo
przyrządzić aby był smaczny może ktoś pomoże ???

1. Data: 2002-11-22 16:37:02

Temat: Re: Królik
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomaszek S" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie do Szanownych grupowiczów
> Otóż dostałem ostatnio zamrożonego królika i nie bardzo wiem jak bo
> przyrządzić aby był smaczny może ktoś pomoże ???

Mam to samo w zamrażalniku, trzymam na świąteczny obiad,
choć jeszcze nie wiem co z niego zrobię. :-))

1. Data: 2002-11-22 20:46:53

Od: "Czarek Gmyz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie do Szanownych grupowiczów
> Otóż dostałem ostatnio zamrożonego królika i nie bardzo wiem jak bo
> przyrządzić aby był smaczny może ktoś pomoże ???

Na królika jest cala masa przepisów. Osobiście uwielbiam krolika w potrawce,
ktorego robi się identycznie jak kurczaka. Czyli innymi słowy bierzesz
wloszczyznę i gotujesz ją aż będzie miekka. Nastepnie do wrzątku wsadzasz
królika i też gotujesz go az bedzie miekki. Jezli jest mrozony to najpierw
musisz go rozmrozic ale nie w mikrofali ale w zimnej wodzie. Wrzucenie
krolika zmrozonego na wrzatek spowoduje, ze najpierw sie on rozmrozi, co
zaoowcuje strata sokow. Kiedy mieso bedzie na tyle miekkie, ze zacznie
odchodzic od kosci nalezy krolika wyjac z wywaru i obracc z miesa, ktore
nalezy pokoirc w kostke. W rondlu podgrzac smietane, dodac do niej jarzynke
i wrzucic mieso. Poddusic chwilke na mrugajacym ogniu. Posiekac koperek i
dodac go do sosu. Natychmiast podawac
Czarek

1. Data: 2002-11-23 03:49:25

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 22 Nov 2002 17:35:05 +0100, "Tomaszek S"
<t...@i...pl> wrote:

>Mam pytanie do Szanownych grupowiczów
>Otóż dostałem ostatnio zamrożonego królika i nie bardzo wiem jak bo
>przyrządzić aby był smaczny może ktoś pomoże ???

niech no spojrze, co w moich ksiazkach piszczy:

krolik duszony z tymiankiem/fricassee de lapin au thym

1 krolik (ok. 1,5 kg), 1 lyzka masla, 1 lyzka oliwy z oliwek, 40 g
maki, 1 szklanka czerwonego wina, 1.5-2 szklanki rosolu z drobiu, 1
lyzka swiezego lub 2 lyzeczki suszonego tymianku,, listek laurowy, 2
zabki czosnku (posiekane drobno), 2-3 musztardy dijon, sol, pieprz do
smaku

krolika (po rozmrozeniu, jesli mrozony) umyc i pokroic na 8 kawalkow -
comber przeciac na pol, podzielic kazda z tylnich nog na dwa kawalki,
przednich nie dzielic.make wsypac do plastikowej torebki razem z sola
i pieprzem. wkladac pojedynczo do torebki kawalki miesa i potrzasajac
obtaczac. w duzym rondlu stopic maslo z oliwa i obrumienic mieso na
zloto z kazdej strony. wlac wino i gotowac przez 1 minute; nastepnie
dodac tyle rosolu, by plyn przykryl mieso. dodac ziolka i czosnek,
dusic powoli pod przykryciem przez okolo godzine, dopoki krolik nie
zmieknie, a po nakluciu miesa w najgrubszym miejscu nie wyplynie jasny
sok. dodac musztare i przyprawy, wymieszac, nastepnie przecedzic sos.
podawac mieso polane odrobnina sosu z ziemniakami puree, reszte sosou
podac oddzielnie.

nie wyrpobowalam jeszcze tego przpeisu, ale wyglada bardzo smakowicie,
co? jesli sie skusisz, napisz koniecznie, jak poszlo.

pozdrowienia,
kamila

--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-11-23 06:22:13

Temat: Odp: Królik
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otóż dostałem ostatnio zamrożonego królika i nie bardzo wiem jak bo
> przyrządzić aby był smaczny może ktoś pomoże ???

Moja babcia zawsze zapiekała królika w prodiżu, poporcjowanego,
oczywiście, obłożonego ogromną ilościa lubczyku.

Zresztą, o ile pamiętam, większość mięs doprawiałą i doprawia
lubczykiem.
Pewnie między innymi dlatego ją tak bardzo kocham:)))))

pozdrawiam

cherokee

nowy
Przechowywanie warzyw.
kiełbasa suszona(p)
pieczen wolowa
[chwale] Ciasto budyniowo - serowe Marii