Ciasteczka cynamonowe wg WKN - upiekłem

1. Data: 2001-12-19 09:51:58

Temat: Ciasteczka cynamonowe wg WKN - upiekłem
Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Upiekłem wczoraj ciasteczka cynamonowe z rodzynkami wg przepisu na stronie
Wkn. REWELACJA!!!. Nie dotrwały do rana (piekłem ok. 23.30) Chyba Mikołaj w
nocy buszował. :))
Jedyna modyfikacja to mniejsza ilość cukru (ok. 3/4 tego co w przepisie) i
więcej cynamonu.

BTW: Znalazłem urwany wątek na temat ciasteczek imbirowych bez jajek (chyba
Magdaleny Basset). Nie mogę niestety dokopać się do pierwszego listu z
przepisem. O ile nie będzie to kłopotem to proszę o powtórkę.

--
Pozdrawiam wigilijnie, familijnie
.Rafał

1. Data: 2001-12-19 10:06:40

Temat: Re: Ciasteczka cynamonowe wg WKN - upiekłem
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafał Wylociński <r...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:
> Upiekłem wczoraj ciasteczka cynamonowe z rodzynkami wg przepisu na stronie
> Wkn. REWELACJA!!!. Nie dotrwały do rana (piekłem ok. 23.30) Chyba Mikołaj w
> nocy buszował. :))

No tak... i warto sie bylo tak starac i siedziec w nocy, skoro i tak nie
masz tych ciasteczek, a jedynie pozostalo po nich wspomnienie? ;-)))

> BTW: Znalazłem urwany wątek na temat ciasteczek imbirowych bez jajek (chyba
> Magdaleny Basset). Nie mogę niestety dokopać się do pierwszego listu z
> przepisem. O ile nie będzie to kłopotem to proszę o powtórkę.

Oto przepis Magdaleny:

Czekoladowe ciasteczka imbirowe
200 gr czekolady gorzkiej
250 gr maki
1+1/4 lyzeczki imbiru w proszku
1 lyzeczka cynamonu
1/4 lyzeczki zmielonych gozdzikow
1/4 lyzeczki galki muszkatolowej
1 lyzka kakao
225 gr masla
1 lyzka startego swiezego imbiru
110 gr brazowego cukru
50 ml melasy
1 plaska lyzeczka sody
1+1/2 lyzeczki gotujacej wody60 gr cukru

2 plaskie blachy wylozyc pergaminem. Posiekac czekolade na male kawalki
wielkosci orzechow laskowych.
W sredniej misce polaczyc make, imbir w proszku, cynamon, gozdziki,
galke i kakao.
Mikserem ubic maslo z imbirem przez 4 minuty, dodac brazowy cukier,
melase i ubic 2 minuty. W malej miseczce rozpuscic sode we wrzacej
wodzie. Dodac polowe mieszanki macznej do mieszanki maslanej i ubic.
Dodac rozpuszczona sode, ubic, i pozostala make, ubic. Dodac czekolade,
wymieszac.Wylozyc na plastyk, uklepac w krazek i zawinac calkiem w folie
plastikowa. Wsadzic do lodowki na 2-3 godziny. Rozgrzac piec do
160C/325F. Rolowac ciasto w kulki wielkosci orzecha. Te rolowac w bialym
cukrze, ulorzyc na blasze w odstepach 5 cm. Piec az powierzchnia bedzie
pekac, okolo 13-15 minut. Ostudzic na blasze 5 minut, przelozyc na kratki.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-19 12:28:44

Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message
> 110 gr brazowego cukru
> 50 ml melasy

Co mozna dać zamiast brązowego cukru i melasy?

Pozdrawiam,
Joanna

wszystko o papugach nimfach - http://nimfy.emernet.pl
http://papugi.emernet.pl - Papuzi Portal

1. Data: 2001-12-19 12:37:24

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Co mozna dać zamiast brązowego cukru i melasy?

Zamiast cukru brazowego - cukier zwykly, a zamiast melasy... chyba nic :-/
Musi byc melasa i juz. Monisiatko zrobila te ciasteczka, ale ona miala
melase.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-19 13:35:16

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

>"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message
>news:9vporu$7sm$1@news.lublin.pl.. .
>
>Co mozna dać zamiast brązowego cukru
ja dalam bial cukier

i melasy?
melase:)))
ale chcialam dac miod

Monika
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2001-12-19 15:56:30

Od: "Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lilla <l...@f...krasnik.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9vq1mi$l22$...@n...lublin.pl...
> [...]
chyba nic :-/
> Musi byc melasa i juz. Monisiatko zrobila te ciasteczka, ale ona
Ale to zmieni smak, bo cukier brazowy jest jakby mniej slodki i
taki bardziej... hmmm... dymny jakby w smaku. A melasa w Warszawie
przynajmniej jest, w sklepach ze zdrowa zywnoscia i z herbatami, i
w Mini Europie. 500 gram taka ciemnobrazowa torebka "Molasses
Sugar" ma napisane. Ja 2 lyzki zalalam lycha wrzatku, i wyszlo.
Mnie sie za to wiecej imbiru dalo, i takie raczej wytrawne te
ciasteczka wyszly, az ciut w jezyk szczypia, ale sa przepyszne :)

Pzdr,
Magda

1. Data: 2001-12-19 21:19:05

Od: "Monisiatko" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>miala
>Ale to zmieni smak, bo cukier brazowy jest jakby mniej slodki i
>taki bardziej... hmmm... dymny jakby w smaku.

Hmmmm,
moze i brazowy cukier ma inny smak, ale.... ciasteczka z cukrem zwyklym tez
sa przerewelacyjne...

ysle, ze pewnie smak nie jest taki "czysty", ale .... i tak polecam zrobienie

tych cisteczek, nawet z miodem i zwyklym cukrem. Smak jest zaskakujacy i
doskonaly.

Monisiatko

1. Data: 2001-12-20 11:15:19

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaj prosze adres, bo nie zawsze na biezaco sledze watki
Barbara

1. Data: 2001-12-20 11:23:50

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik B.Z. <b...@c...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Podaj prosze adres, bo nie zawsze na biezaco sledze watki

Strona WKN to:
www.gotowanie.wkl.pl

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-20 11:34:01

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"B.Z." <b...@c...com.pl> wrote:

>Podaj prosze adres, bo nie zawsze na biezaco sledze watki
>Barbara

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepisy.php

...i szukamy...:)

chrzest