Ciasto drożdżowe nocne

21. Data: 2011-10-10 09:59:06

Temat: Re: Ciasto drożdżowe nocne
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai wrote:

> Ja spróbowałam - nie wyszło Ci za gęste?

Nie umiem odpowiedziec na takie pytanie, bo ja ciasto drożdżowe traktuję
dość swobodnie i intuicyjnie - jak mi się wydaje za gęste, to dolewam
mleka;-).
J.

22. Data: 2011-10-10 11:34:53

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.10.2011 11:59, krys pisze:

> Nie umiem odpowiedziec na takie pytanie, bo ja ciasto drożdżowe traktuję
> dość swobodnie i intuicyjnie - jak mi się wydaje za gęste, to dolewam
> mleka;-).

Pytam, bo moje wyszło gęste jak cholera, a w przepisie stało,
że "ciasto ma płynną konsystencję" - moje nie miało... :/
Nie zmienia, to jednak faktu, że zrobionego wczoraj wieczorem ciasta już
nie ma... :D

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

23. Data: 2011-10-10 12:14:00

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai wrote:

> [...]
> że "ciasto ma płynną konsystencję" - moje nie miało... :/
> Nie zmienia, to jednak faktu, że zrobionego wczoraj wieczorem ciasta już

Czyli było dobre, bo urosło. Ja drożdżowe naprawdę lekko traktuję, bo mam
wrażenie, że ono naprawdę wiele wybacza - jak drożdze dobre, to i ciasto
wiele zniesie;-). Miałam mieszane odczucia jak pierwszy raz piekłam to
ciasto, bo zwykle gniotłam w pocie czoła;-), a to mikser wymiachał i na
dodatek rzadkie jakies takie;-). Ale wyszło.
J.

24. Data: 2011-10-12 09:41:47

Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwie blaszki takie na pasztet (szer. 115, dł. 360, wys. 75)
Pyt1 ile powinienem zrobić ciasta orientacyjnie ?
Pyt2 do jakiej wysokości napełniać formę ?
Pyt3 pieczenie jak w przepisie ?
No i czy się uda...

25. Data: 2011-10-12 10:23:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-12 11:41, Marcin pisze:

> Mam dwie blaszki takie na pasztet (szer. 115, dł. 360, wys. 75)

To jakby moja duża blacha na ciasto przekrojona wzdłuż na pół.
Kiedy robię w tej blasze, to ciasto wychodzi dosyć płaskie. Jeśli lubisz
płaskie, to po prostu podziel na pół i powinno być ok.
Jeśli lubisz wyrośnięte, to zrób np. o 50% więcej ciasta.

> Pyt1 ile powinienem zrobić ciasta orientacyjnie ?

jw.

> Pyt2 do jakiej wysokości napełniać formę ?

U mnie to ciasto bardzo rośnie, więc zwykle napełniam do połowy, maks. 2/3.

> Pyt3 pieczenie jak w przepisie ?

Jak blacha mniejsza, to może upiecze się trochę szybciej. Ja po ok. 40
minutach sprawdziłabym patyczkiem, czy jest już dobre.

Udać się musi.
Ewa

26. Data: 2011-10-12 10:43:38

Od: Marcin <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje Ewuś biorę się do roboty

27. Data: 2011-10-13 19:07:31

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-12 12:43, Marcin pisze:
> Dziękuje Ewuś biorę się do roboty

I jak wyszło?

Ewa

28. Data: 2011-10-13 19:31:35

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-10-13 21:07, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> I jak wyszło?

Byle nie z foremki.
Mnie znów chleb wylazł z foremek. Znów się rozpełzł po całym piekarniku.

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

29. Data: 2011-10-14 08:15:36

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak wrote:

> Dnia 2011-10-13 21:07, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Byle nie z foremki.
> Mnie znów chleb wylazł z foremek. Znów się rozpełzł po całym piekarniku.

Bo cza go pilnować, coby nie przekroczył granic.
Ja jutro swojego będę pilnować.
J.

30. Data: 2011-10-14 08:30:05

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-10-14 10:15, niebożę krys wylazło do ludzi i marudzi:

> Bo cza go pilnować, coby nie przekroczył granic.
> Ja jutro swojego będę pilnować.

Tyle że miło by jednak było, jakby jakiś czas w ciepełku postał. Może
mam za mocny zaczyn albo nad proporcjami muszę popracować.
Bo więcej foremek mi do pieca nie wlizie...

Qra
--
Każdy facet myśli, że kobiety marzą o księciu. Gówno prawda.
One marzą o tym, żeby się nażreć i nie przytyć.

Prażuchy :-)
Sos tysiąca wysp taki jak w Ikei?
Łemkowski kindziuk ziemniaczany
Pieczenie ziemniaków