Ciasto marchewkowe

1. Data: 2003-11-21 13:55:52

Temat: Ciasto marchewkowe
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To najlepsze ciasto jakie jadłam i najlepszy przepis na ciasto marchewkowe
jaki znam :)

CIASTO:

3 jajka,
3/4 kubka oleju,
3/4 kubka maślanki,
2 kubki mąki,
2 kubki cukru,
2 łyżeczki sody do pieczenia,
2 łyżeczki cynamonu,
2 łyżeczki zapachu waniliowego,
1 kubek rodzynek,
1 kubek wiórków kokosowych,
2 kubki startej marchewki,
1 kubek posiekanych orzechów
1 puszka posiekanych ananasów,

W dużym naczyniu zmiksować jajka, olej i maślankę.
W osobnym naczyniu wymieszać mąkę, cukier, sodę i cynamon.
Następnie wymieszać z jajkami (itd).
Powoli dodawać marchewkę, rodzynki, orzechy i kokosy, ananasa i zapach
waniliowy.
Po wymieszaniu wlać do formy , piec w temp. 200 stopni ok. 45 -50 min.

POLEWA:

0,25 dag serka waniliowego (lub czegoś innego) (w oryginale jest serek tzw
"cream cheese" ale to można dostać tylko w Stanach, u nas właśnie w Realu
pojawił się serek duński w słoiczkach o takiej nazwie, nie mam pojęcia, czy
się nadaje, ale kupiłam i dziś wypróbuję - oryginalny cream cheese ma
konsystencję jakby mascarpone, albo super gęstej śmietany)
4 -4,5 kubka cukru waniliowego,
1 -2 stołowe łyżki gęstej śmietany
1 łyżeczka wanilowe

Wymieszać składniki i polać polewą przestygnięte ciasto

SMACZNEGO :-))))))))

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-11-21 14:51:00

Temat: Re: Ciasto marchewkowe
Od: "sylvim" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Corrina" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> To najlepsze ciasto jakie jadłam i najlepszy przepis na ciasto marchewkowe
> [...]
moje ciasto marchewkowe jest w stosunku do tego troche okrojone :) bez tych
wszystkich dodatkow i bez maslanki...
a ze lubie marchewkowe to sie skusze,
moze jutro....

dzieki za przepisik

pozdr.
Sylwia

1. Data: 2003-11-26 10:39:21

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się nadaje, ale kupiłam i dziś wypróbuję - oryginalny cream cheese ma
> konsystencję jakby mascarpone, albo super gęstej śmietany)

Jeszcze małe sprostowanie.
W polewie koleżanka od której mam przepis, "rąbnęłą się " i napisała 4-4,5
kubka cukru waniliowego - to by było chyba z 50 opakowań :) Oczywiście
chodziło o cuker zwykły (puder), ale też troche przesadziła, myślę że jeden
to i tak przy te ilości serka będzie świat i ludzie :) Ja dodalam w sumie 2
opakowania waniliowego i z pół kubka cukru pudru i wyszło bardzo ok. Trzeba
trochę na wyczucie. Muszę jeszcze dodać, że serek cream cheese który kupiłam
w Realu, podobnie jak używana do polewy Filadelfia (ponoć też świetnie się
nadaje), są dość... słone, dlatego potrzeba sporo cukru do "neutralizacji"
:)
A ta 1 łyżeczka waniliowe na samym dole , to oczywiście chodziło o zapach
waniliowy.
Sorki za ewentualne niejasności, ale troche bezmyślnie skopiowałam z maila
przepis i dopiero kiedy sama robiłam, to na to wpadłam :)
Ciasto wyszło tak czy inaczej... nieskromnie.. boskie :))
pozdrawiam
Kasia

sos do pizzy - biały - przepis
ciastka na choinke :)
Silikonowe formy do pieczenia - ktos uzywal?
Racuchy - lamerskie pytanie
Rewelacja!!!