Ciasto na zakonczenie pracy

1. Data: 2001-09-26 07:54:48

Temat: Ciasto na zakonczenie pracy
Od: "Bogusia Wendt" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej Mili Grupowicze
Mam do Was ogromna prosbe moze ktos ma pomysl i przepis na ciasto które
mogłabym przygotowac
na zakonczenie pracy, zmieniam praca a chcialabym
zeby po mnie jakas slodka pamiatka pozostala
(myslalam o czymsc z owocami lub bakaliami ale raczej nie z kremem bo ciezko
jest z transportem )))) trzesie w tramwaju we Wroclawiu :)))
Z gory dziekuja i pozdrawiam
Bogusia :))))))))))

1. Data: 2001-09-26 08:36:43

Temat: Re: Ciasto na zakonczenie pracy
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze z jablkami? jaka szarlotke, albo ewentualnie sernik, tez bez kremu a
jakie pyszniaste:)
pozdrowienia dla Wroclawia:) kooocham to miasto!:)
--
pozdry Monika

1. Data: 2001-09-26 09:59:40

Od: "Bogusia Wendt" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

dzieki serdeczne za rady :))))))))
ale moze znasz jakies przepisy ?

> a moze z jablkami? jaka szarlotke, albo ewentualnie sernik, tez bez kremu

> jakie pyszniaste:)
> pozdrowienia dla Wroclawia:) kooocham to miasto!:)
a czemu tak kochasz wroclaw :))))))))))))

1. Data: 2001-09-26 10:23:30

Od: "Maria" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusia Wendt <b...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9os1mg$ku0$...@n...tpi.pl...
> [...]
ciezko
> jest z transportem )))) trzesie w tramwaju we Wroclawiu :)))

Parę postów niżej jest b.dobre naprawdę ciasto tarte. Polecam. A roboty
niewiele i mozna zrobić np.dwa rodzaje: z jabłkami i ze śliwkami.
pozdr. Maria Tomanek

1. Data: 2001-09-26 10:45:30

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

sernik zlota rosa od Mag

Ciasto
3/4 kostki margaryny
2 żółtka + 1 jajko całe
3/4 szklanki cukru
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
2 1/2 szklanki mąki

ciasto zagnieść i wyłożyć spód i boki formy ( takiej dużej prostokątnej )

Nadzienie masa serowa
70 dag sera mielonego
3 żółtka
1 szklanka cukru
2 szklanki mleka
1/2 szklanki oleju
1 cukier waniliowy
zapach śmietankowy
1 budyń śmietankowy

wymieszać żółtka, cukier, budyń. włożyć ser a później wlewać mleko i olej po
troszeczku i mieszać, dodać resztę. masa będzie bardzo rzadka ale taka ma
być
masę wlać na ciasto i piec ok 45 minut w temp 200C
Po upieczeniu masy serowej ubić białka a na końcu dodać 1/2 szklanki cukru i
delikatnie wymieszać pianę łyżką. Wyłożyć pianę na masę i piec aż nabierze
złotego koloru. Sernik wyjąć od razu po upieczeniu.
jest super.. a cukier z piany na wierzchu tworzy złote kropelki rosy na
pianie

pycha bo sama jadlam:)

a szarlotka:

50dkg maki
kostka margaryny
pol szklanki cukru
2 jajka
2 lyzeczki plaskie proszku do pieczenia
2 lyzki smietany

make wymieszac z proszkiem, dodac margaryne i posiekac wszystko
dodac cukier, jajka, smietane i wszystko wymieszac i szybko zagniesc
do lodowki na jakies 30min - 1h
jablka obrac, pokroic na osemki, i mozna poddusic z odrobina cukru, dodac
kwasek cytrynowy i ze dwie lyzki maki ziemniaczanej

ciasto podzieli na dwie czescie
jedna rozlozyc na blaszce, ponakluwac idelcem i upiec na lekko zloty kolor
[200 stopni celsjusza]
posypac bulka tarta i wylozyc jablka, przykryc drua czescia ciasta,
ponakluwac i piec na zloty kolor

mozna posypac cukrem pudrem

polecam tez ciasto bananowe Magdy Bassett:) pyyyyyyyyyycha:))))))))

Ciasto bananowe
110 ml oleju (1/2 cup)
110 gr bialego cukru (1/2 cup)
110 gr brazowego cukru (1/2 cup) (lub 220 gr tylko bialego - 1 cup)
2 jajka
3 przejrzale banany - im ciemniejsze i bardziej obslizgle, tym lepsze.
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
kilka kropel olejku pomaranczowego
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu
(jak dno od trumny). W mikserze polaczyc cukry z olejem, dodac jajka, ubijac
1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera. Ubijac
1
minute, dodac banany i reszte maki, ubijac 3 minuty. Jesli ubijamy recznym
mikserem, nalezy banany zmiazdzyc widelcem. Mikser wolnostojacy ma
wystarczajaco
sily, ze zrobi z nich papke. Dodac rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka,
przelac
do formy, piec 90 + minut. Sprawdzic patyczkiem w srodku. Musi byc bardzo
brazowy, i bedzie mial ladne pekniecie wzdluz, a orzechy i rodzynki nie
opadaja
na dno.

powodzenia:)

Sernik z Cafe zza slupa