Ciasto z jablkami

91. Data: 2016-11-07 19:23:39

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam się DODATKOWO gimnastykować i DOSTOSOWYWAĆ do badziewia tylko po to,
> aby uzasadnić sens jego istnienia, zamiast je po prostu wywalić i upiec
> porządny chleb?

Żeby nie mieszać 10 min ciasta łapami, żeby było mniej mycia,
żeby nie pilnować w piekarniku, by wszystko było bezwysiłkowo, bezstresowo.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

92. Data: 2016-11-07 20:24:44

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-11-07 19:23, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Żeby nie mieszać 10 min ciasta łapami, żeby było mniej mycia,
> żeby nie pilnować w piekarniku, by wszystko było bezwysiłkowo, bezstresowo.

No to najmniej stresowo i wysiłkowo wypada manna.

93. Data: 2016-11-07 20:47:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> No to najmniej stresowo i wysiłkowo wypada manna.

Potwierdzam. Dodana w miejsce mąki do biszkoptu sprawia, że przy
dodawaniu do ubitych jajec jest jeszcze mniej stresu przy wyczuwaniu
Tej Właściwej konsystencji. Biszkopt rzecz jasna z połówkami jabłek
włożonymi na dno formy.

--
Jarek

94. Data: 2016-11-07 22:33:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Żeby nie mieszać 10 min ciasta łapami, żeby było mniej mycia,
> żeby nie pilnować w piekarniku, by wszystko było bezwysiłkowo, bezstresowo.

Ja o CHLEBIE, Ty o niebie.
Oraz: Bez pracy nie ma kołaczy.
Tudzież: Nie z każdej mąki będzie chleb.
Takoż i: Ciężko pracować trzeba na kawałek chleba.
Do chleba i nieba sto cnót człeku trzeba.
Każdemu lekki chleb pachnie.
Nie dospać trzeba, kto chce zjeść chleba.
Chleb pracą nabyty jest smaczny i syty.

Ktoś da więcej?
:-))

--
XL

95. Data: 2016-11-07 22:33:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> Dnia 2016-11-07 19:23, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> No to najmniej stresowo i wysiłkowo wypada manna.

:-D

--
XL

96. Data: 2016-11-07 22:33:28

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodawaniu do ubitych jajec jest jeszcze mniej stresu przy wyczuwaniu
> Tej Właściwej konsystencji. Biszkopt rzecz jasna z połówkami jabłek

Co Wy macie z tymi jabłkami na dnie formy? Tak jest lepiej, bo?

Ewa

97. Data: 2016-11-07 23:41:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Co Wy macie z tymi jabłkami na dnie formy? Tak jest lepiej, bo?
>
> Ewa

... bo zostaną ze spodu formy uniesione wzwyż przez rosnące ciasto,
pozostając równomiernie zawieszone w nim, nie zaś wypchnięte na samej
powierzchni-powierzchni tracąc przez to podczas pieczenia objętość, wilgoć
i wygląd.
Jabłka na wierzchu to się na kruchym kładzie, na tarcie jakiej albo
szarlotce z puaną.

--
XL

98. Data: 2016-11-07 23:43:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> i wygląd.
> Jabłka na wierzchu to się na kruchym kładzie, na tarcie jakiej albo

z pianą

--
XL

99. Data: 2016-11-07 23:55:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewas napisała:

> Co Wy macie z tymi jabłkami na dnie formy? Tak jest lepiej, bo?

My?! Ja nie mam nic! Ale w przypadku rzeczonego biszkoptu inaczej
się nie da, gdyż ciastem jest on lekkim i delikatnym. W przypadku
zaś Dobrego Wyczucia onej kaszy, może być Ciastem W Granicy -- po
jej drugiej stronie jest suflet. Tego zaś nigdy nie miałem odwagi
próbować przyrządzić, pomny przestrogi, którą poeta zawarł w tych
oto słowach:

https://youtu.be/LodoFJfU_38

--
Jarek

100. Data: 2016-11-08 10:19:59

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> My?! Ja nie mam nic! Ale w przypadku rzeczonego biszkoptu inaczej
> się nie da, gdyż ciastem jest on lekkim i delikatnym.

A, rozumiem! Czyli wyprzedza się ewentualną porażkę o krok. Wszak nie
liczy się porażka sama w sobie, ale to, kto o niej zadecyduje!
A ja myślałam, że chodzi o to, żeby potem to ciasto odwrócić do góry
jabłkami...
Ale nic to, spróbuję kiedyś takiego biszkoptu z jabłkami, to sama się
przekonam.

> W przypadku
> zaś Dobrego Wyczucia onej kaszy, może być Ciastem W Granicy -- po

Z kaszą manną to mi się od razu skojarzyła tzw. szarlotka na sucho (bez
jaj). Też ciekawy pomysł. Kiedyś regularnie robiłam i bardzo fajnie
wychodziło, z taką chrupiącą skorupką na wierzchu. Przepis mniej więcej
taki jak tu:
http://www.mojewypieki.com/post/szarlotka-sypana

> jej drugiej stronie jest suflet. Tego zaś nigdy nie miałem odwagi
> próbować przyrządzić, pomny przestrogi, którą poeta zawarł w tych
> oto słowach:
>
> https://youtu.be/LodoFJfU_38

Pewnie też jakiś perfekcjonista w kuchni, to i przeżywa teraz. ;)

Ewa

Kruche ciasteczka
Pigwa - kolejny jesienny rarytas
Dania niesmażone - szukam przepisów