Ciasto z jablkami

111. Data: 2016-11-18 08:42:46

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.11.2016 o 02:23, Akarm pisze:

> W długi weekend listopadowy zrobiłem znowu to ciasto z jabłkami, bo
> przyjechało trochę rodziny i chciałem błysnąć. Wyszło chyba gorzej niż
> poprzednie, bo jabłka pokroiłem w zbyt cienkie plasterki i prawie się
> rozpłynęły w cieście. Mimo to i tak musiałem dać dwóm gospodyniom
> przepis, a ciasto zniknęło błyskawicznie, dosłownie w kilka minut.
> Chyba jednak niepotrzebnie miałem wątpliwości. ;)

Na pewno niepotrzebnie. Gratuluję sukcesu! ;)

Parę dni temu też znowu zrobiłam to ciasto, tylko tym razem postępowałam
jak przy biszkopcie - najpierw ubiłam białka, potem dodałam cukier, po
kolei żółtka (cały czas ubijając), a na koniec delikatnie wmieszałam
obie mąki wymieszane z proszkiem (1 łyżeczka herbaciana). I tym razem
wyszło bardzo puszyste. I w ogóle to ciasto stało się u mnie dyżurne. ;)
Jabłek daję mało, bo tak chcę, ale planuję też kiedyś spróbować z innymi
owocami.

Na marginesie - zrobiłam też raz ciasto z linka, którego podawała XL.
Wyszło w porządku, ale jest o wiele słodsze i cięższe (z uwagi na masło
pewnie). Mnie nawet smakowało, ale rodzinka zgodnie uznała, że to
pierwsze zdecydowanie lepsze.

Ewa

112. Data: 2016-11-18 08:44:30

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.11.2016 o 02:57, Akarm pisze:

> Zakwas mam chyba dobry, ale ostateczne wyrastanie trwało co najmniej 4
> godziny i chleb był bardzo kwaśny, żona nie mogła go jeść.
> Spróbowałem dodać kila gramów drożdży i teraz już po dwóch godzinach
> idzie do piekarnika.

Mam podobnie. Zrzucam to (słabość zakwasu oraz wyrastania) na dość
niską temperaturę w domu, bo u mnie jest ok. 21st. czasem może w kuchni
dochodzi do 22.

Ewa

113. Data: 2016-11-18 09:23:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.11.2016 o 08:42, FEniks pisze:

> [...]
> postępowałam jak przy biszkopcie - najpierw ubiłam białka, potem
> dodałam cukier, po kolei żółtka (cały czas ubijając),

No i oczywiście przed mąką jeszcze olej.

> a na koniec delikatnie wmieszałam obie mąki wymieszane z proszkiem (1
> łyżeczka herbaciana). I tym razem wyszło bardzo puszyste.

Zbliżone konsystencją do drożdżowego.

Ewa

114. Data: 2016-11-18 19:28:20

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...Wyszło chyba gorzej niż poprzednie, bo jabłka pokroiłem w zbyt cienkie
>plasterki i prawie się rozpłynęły w cieście. ....

Raczej dałeś zły gatunek jabłek.
Ja kroję mikserem zawsze na najcieńsze plasterki,
wkładam surowe na ciasto
i po upieczeniu wyłazi coś w stulu galarety z jabłek, znaczy stoją.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Kruche ciasteczka
Pigwa - kolejny jesienny rarytas