Ciasto z jablkami

1. Data: 2016-10-30 16:57:40

Temat: Ciasto z jablkami
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem ciasto takie, o jakim się dowiedziałem w dyskusji "Ciasto
drożdżowe bez pszenicy".
Tym razem w mniejszym naczyniu, czyli okrągłej tortownicy 26cm.
I jak to radzili niektórzy, bliżej Animki niż Ewy.
Na opakowaniu masła do pieczenia był prawie taki sam przepis! :)
No i w sumie wyszło to samo, co za pierwszym razem, tylko wysokie,
wyrośnięte. Niby wygląda ładniej, ale cały czas konsystencja omletu.
A rodzina zgodnie mi wmawia, że ciasto jest świetne...
Już sam nie wiem, może naprawdę zrobiłem dobre?
I jeszcze jedno: w wyjęciu pomogło posypanie tortownicy bułką tartą.
Pierwsze ciasto, mimo solidnego wysmarowania formy tłuszczem, dość mocno
przywarło, musiałem odcinać nożem.
I teraz mi powiedzcie, jaka konsystencja takiego ciasta być powinna -
czy taka "omletowa" jest właściwa?
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

2. Data: 2016-10-30 17:37:11

Temat: Re: Ciasto z jablkami
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2016 o 16:57, Akarm pisze:
> Zrobiłem ciasto takie, o jakim się dowiedziałem w dyskusji "Ciasto
> drożdżowe bez pszenicy".
> Tym razem w mniejszym naczyniu, czyli okrągłej tortownicy 26cm.

No i bardzo słusznie, bo tamte składniki były na naprawdę małą blaszkę.

> [...]
> No i w sumie wyszło to samo, co za pierwszym razem, tylko wysokie,
> wyrośnięte. Niby wygląda ładniej, ale cały czas konsystencja omletu.

Po upieczeniu? Może zrób zdjęcie i pokaż, o co właściwie chodzi z tym
omletem. NB dobrze zrobiony omlet jest wyrośnięty i puszysty. ;)

> A rodzina zgodnie mi wmawia, że ciasto jest świetne...
> Już sam nie wiem, może naprawdę zrobiłem dobre?

Prawdopodobnie tak. :)

Ja dzisiaj też je znowu zrobiłam. Wyszło trochę gorzej niż poprzednie,
bo niestety w trakcie procesu produkcyjnego byłam zmuszona je na jakieś
20 minut zostawić (siła wyższa ;) ). Ale i tak już połowa zniknęła.
Później wrzucę fotkę.

Ewa

3. Data: 2016-10-31 01:55:22

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.10.2016 o 17:37, FEniks pisze:
> Po upieczeniu?

Podczas jedzenia tak to czuję.

> Może zrób zdjęcie i pokaż, o co właściwie chodzi z tym
> omletem. NB dobrze zrobiony omlet jest wyrośnięty i puszysty. ;)

Udało mi się zrobić zdjęcie.
Nie wiem jeszcze, jak je udostępnić.
Kiedy już je gdzieś umieszczę, to poproszę o ocenę.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

4. Data: 2016-10-31 18:09:21

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.10.2016 o 01:55, Akarm pisze:

> Podczas jedzenia tak to czuję.

> Udało mi się zrobić zdjęcie.

Tak wygląda 1/8 część całości:
http://www.occur.pl/image,8710bd3262.html

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

5. Data: 2016-10-31 19:40:04

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-31 o 18:09, Akarm pisze:

> Tak wygląda 1/8 część całości:
> http://www.occur.pl/image,8710bd3262.html

Akurat pasuje na Hallowen ;-)

--
animka

6. Data: 2016-10-31 21:51:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.10.2016 o 18:09, Akarm pisze:

> Tak wygląda 1/8 część całości:
> http://www.occur.pl/image,8710bd3262.html

No i co Ty chcesz od tego ciasta? Bardzo dobrze wyszło. Moje wygląda
bardzo podobnie pod względem konsystencji, tylko jest (a właściwie to
już było ;) ) w innej formie:
http://images84.fotosik.pl/125/fb0201bbbfc4e884med.j
pg

Z tego przepisu nie da się więcej "wycisnąć". Jeśli chcesz ciasto
bardziej puszyste, to zrób biszkopt z owocami albo pokuś się o ciasto
drożdżowe. Znam prosty przepis na ciasto drożdżowe nocne.

Ewa

7. Data: 2016-10-31 22:09:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Oct 2016 18:09:21 +0100, Akarm napisał(a):

> Tak wygląda 1/8 część całości:
> http://www.occur.pl/image,8710bd3262.html

No cóż, klucha i tyle, niestety :-(
Zbyt wilgotne i za mało spulchniacza.

8. Data: 2016-10-31 22:21:39

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-31 o 21:51, FEniks pisze:
> No i co Ty chcesz od tego ciasta? Bardzo dobrze wyszło. Moje wygląda
> bardzo podobnie pod względem konsystencji, tylko jest (a właściwie to
> [...]
Bardzo mi przypomina struclę z jabłkami, która bywa u nas w sklepie:-)

Jak upiekę swoje ciasto (ale jeszcze nie wiem kiedy będę miała
natchnienie i kupię odpowiednie kwaskowate jabłka (ale nie antonówki) to
pokażę fotkę w brytfanie.

Jakiś m-c temu kolega przytargał mi z działki papierówki i winogrona.
Udusiłam trochę tych jabłek na marmoladę do naleśnikow oraz upieklam
ciasto. Dałam koledze potem 1/3 brytfanki tego ciasta i jak poszedł do
domu to powiedział, że prawie eszystko od razu zjadl, tak bardzo mu
smakowalo.
Zowu mi przyniósł tych papierówek. Trochę zła byłam, bo nie chciało mi
sie chrzanić z obieraniem, ale jednak wieczorem wzięłam się za te jablka
i znowu ciasto upieklam , bo szkoda, żeby leżały i zaczęły gnić. To
grugie ciasto było jeszcze lepsze, bo papierówki nie były już tak
kwaśnie jak poprzednie. Były kwaskowate, ale mniej, bo bardziej dojrzałe.

--
animka

9. Data: 2016-10-31 22:29:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Oct 2016 16:57:40 +0100, Akarm napisał(a):

> I teraz mi powiedzcie, jaka konsystencja takiego ciasta być powinna -
> czy taka "omletowa" jest właściwa?

Zrób wg tego przepisu (każde owoce się nadają) - rewelacja:
http://www.mniammniam.com/Ciasto_ze_sliwkami__najlep
sze_na_swiecie_-2093p.html
Jest rzeczywiście najlepsze na świecie. Najczęściej piekę kruche lub
półkruche ciasta z owocami, ale kiedy chcę ucierane, to robię własnie to i
już nie szukam innych przepisów.

10. Data: 2016-10-31 22:30:54

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprawiam literówki jakie popełniłam w poście:

--
animka

Kruche ciasteczka
Pigwa - kolejny jesienny rarytas