Pigwa - kolejny jesienny rarytas

1. Data: 2016-10-20 19:46:43

Temat: Pigwa - kolejny jesienny rarytas
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Dostałem od kolegi z pl.regionalne.wroclaw 25 kg pigwy i podzieliłem się z
czterema jeszcze rodzinami.
Bardzo smaczna, zdrowa, a przetwory są prześlicznie rubinowe lub
bursztynowe.
Wspaniale sprawdza się jako przekładka do ciast, albo pokrojona w kostkę
jako cykata do keksów itp.
Oczywiście po przesmażeniu z cukrem.
Zasypana cukrem puszcza sok, wtedy można użyć do herbaty jako "polską
cytrynę".

Ciekawe, jest uważana za trudną do przetworzenia, a wręcz nadającą się
tylko jako zapach do szafy :)
Bo pachnie rzeczywiście ślicznie!
A prawda jest taka, że właśnie smak mojego przetworu sprzed roku
sprowokował pierwsze kroki znajomej w dziedzinie przetworów na zimę. Może
będzie coś u niej oprócz pigwy?

Właśnie w tej chwili leczę przeziębienie pigwą, poczytajcie o jej
leczniczych właściwościach.
Na przeziębienie lepsza od konfitury byłaby nalewka z pigwy, ale jakoś nie
odczuwam potrzeby posiadania zapasu napojów alkoholowych.

W zeszłym roku pojawiła się pigwa w Biedronkach, może kogoś zainteresują
przetwory z pigwy?
Ja polecam!

--
Trefniś

2. Data: 2016-10-21 01:07:11

Temat: Re: Pigwa - kolejny jesienny rarytas
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-20 o 19:46, Trefniś pisze:
> [...]
> nie odczuwam potrzeby posiadania zapasu napojów alkoholowych.
>
> W zeszłym roku pojawiła się pigwa w Biedronkach, może kogoś

Czy te dżemy sa kwaśne? Jak kwaśnie to nie kupię.

--
animka

3. Data: 2016-10-21 06:13:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2016 o 01:07 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Czy te dżemy sa kwaśne? Jak kwaśnie to nie kupię.

Smak określasz ilością cukru. Pigwa jest rzeczywiście lekko kwaskowa, ale
z cukrem dochodzimy do pysznej równowagi.
Wiele osób uważa, że pigwa zyskuje po dodaniu innych owoców w przetworze.
Na przykład zachwycają się połączeniem pigwy z jabłkiem.
Osobiście jestem zwolennikiem przetworów wyłącznie z pigwy, dodaję
najwyżej odrobinę świeżego pędu imbiru. Całą resztę (owe jabłka) można
dołączyć przy spożyciu.

Wiem, że dla Ciebie walory zdrowotne są istotne, tu masz trochę informacji:

http://vitalia.pl/artykul5681_Pigwa-skarb-jesieni.ht
ml

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/pigwa
-nie-tylko-na-przeziebienie-wlasciwosci-lecznicze-pi
gwy_42012.html

http://kobieta.onet.pl/zdrowie/zycie-i-zdrowie/pigwa
-wlasciwosci-i-zastosowanie-konfitura-z-pigwy-do-her
baty/xglhq

W wielu przepisach zaleca się obieranie pigwy, co jest błędem. Jak zwykle,
wiele zdrowotności zawiera się w skórce lub pod nią (w pigwie
antyoksydanty-polifenole). Nie obieramy pigwy, ale wycieramy jej skórkę z
szarego, gorzkawego meszku.

Niektóre źródła podają, że pigwa nie magazynuje szkodliwych związków ze
środowiska. Yo akurat trudno zweryfikować...

--
Trefniś

Dania niesmażone - szukam przepisów
kiszony seler
Dynia - szaleństwo!
Fresh and dried melon seeds of all kind Wholesale Melon seeds/Egusi FOB Reference Price:US $800 / Metric Ton MOQ : 5 Metric Ton/Metric Tons (Min. Order) Supply Ability: 500 Metric Ton/Metric Tons per Month Terms of payment: 70% advance payment v
Ciasto drożdżowe bez pszenicy