Cięcie palet

1. Data: 2008-12-09 08:48:52

Temat: Cięcie palet
Od: Amig0 <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie, mam okazję przywieźć sobie trochę zużytych palet na
rozpałkę, i tak się zastanawiam czy dało by radę pociąć to szlifierką
kątową, taką małą za 30zł z marketu? Wyciąć deski z pomiędzy klocków do
których są przybite, później siekierka i do pieca? Rozbijanie tego
ręcznie jest czaso- i pracochłonne, a nie będę miał tego tyle żeby w
piłę łańcuchową inwestować. Próbował ktoś? Są wogóle tarcze do drewna do
takich szlifierek?

2. Data: 2008-12-09 09:09:00

Temat: Re: Cięcie palet
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amig0" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest czaso- i pracochłonne, a nie będę miał tego tyle żeby w piłę
> łańcuchową inwestować. Próbował ktoś? Są wogóle tarcze do drewna do

Da się, jak założysz tarczę do drewna.
Ale jak bym miał tylko taką gównianą tarczówkę, to bym jednak rozbił
siekierą. Mniej hałasu, mniej roboty, przyjemność pracy na świeżym
powietrzu. Mniejsze ryzyko, że ukryty gwóźdź zostanie wybity w Twoim
kierunku, albo że pęknie ząbek tarczy i dostaniesz rykoszetem. Możesz też
trzymając lekką piłę nie opanować jej po zakleszczeniu i przejechać sobie po
nogach.
Gdybyś miał porządną piłę łańcuchową, albo stołową, to wtedy inna sprawa.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2008-12-09 09:33:26

Od: Amig0 <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński wrote:
> Da się, jak założysz tarczę do drewna...

Dzięki. Jak narazie radzę sobie siekierą, ale poczucie przyjemności z
roboty na dworze spada u mnie w miarę jak pogodne październikowe dni
ustępują grudniowej deszczowej słocie, i dlatego tak sobie kombinowałem :-).

4. Data: 2008-12-09 09:36:40

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracochłonne, a nie będę miał tego tyle żeby w piłę łańcuchową inwestować.
> Próbował ktoś? Są wogóle tarcze do drewna do takich szlifierek?

ja do cięcia palet kupiłem wyżynarke za 99 zł i dobre ostrza do niej - i daje
rade :) a do innych rzeczy sie przydała

5. Data: 2008-12-09 09:48:01

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kątówka z tarczą do drewna = kalectwo.
Poza tym jaką tarczę tam założysz? 125 mm? 115? Taką tarczą przetniesz deskę
palety, ale tylko zewnętrzną. Palety mają też deski poprzeczne, ktróe są o
jedną grubość "cofnięte" i taka malutka tarcza tam nie sięgnie.
Kup za 99 zł piłę tarczową ręczną np. z taczą 230. Jak kupiłem takie cudo w
Castoramie i tnę palety bezproblemowo. Tu jest podobna
http://www.allegro.pl/item496171004_niemicka_pilarka
_tarczowa_eurotec_1750w_z_laserem.html
Wyrzynarki nie polecam (chyba, że masz 2 palety "na krzyż")
Jacek

6. Data: 2008-12-09 09:51:39

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> palety, ale tylko zewnętrzną. Palety mają też deski poprzeczne, ktróe są o
> jedną grubość "cofnięte" i taka malutka tarcza tam nie sięgnie.

ja przewracam palete na drugą strone w takiej sytuacji :) i sięgam

7. Data: 2008-12-09 10:24:19

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No jasne, że tak sięgasz, ale nie utniesz w ten sposób przy samym klocku.
Jacek

8. Data: 2008-12-09 10:50:57

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2008-12-09 10:51, Niejaki/a gasper bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> ja przewracam palete na drugą strone w takiej sytuacji :) i sięgam

I jaka masz szybkosc ciecia ta wyrzynarka???
Wiesz jakos nie wyobrazam sobie ciecia duzej ilosci palet wyrzynarka.
IMO tylko pila tak jak radzil Jacek.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

9. Data: 2008-12-09 11:01:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Amig0" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
> ręcznie jest czaso- i pracochłonne, a nie będę miał tego tyle żeby w
> piłę łańcuchową inwestować. Próbował ktoś? Są wogóle tarcze do drewna do

Są na allegro, ale też są tarcze łańcuchowe - mające na obwodzie łańcuch jak
w piłach i te są o tyle lepsze, że mogą ciąć i mokre drewno

10. Data: 2008-12-09 11:10:52

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Amig0" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]

Kup sobie piłę, która nieraz ci się przyda w domu bo możesz wymieniać
brzeszczoty do drewna na te do metalu i plastiku, cena nie jest wygórowana -
zwłaszcza, że urządzenie ma moc i jest uniwersalne:
http://sklep-narzedzia.home.pl/index.php?products=pr
oduct&prod_id=80

Magiel
Blat z Dekoratorni
Pompa wodna przy kominku.
Jak to ogrzać?
żonie zachciało się zmywarki do zabudowy....