Cięcie szkła w drzwiach szafy wnękowej

1. Data: 2005-10-27 15:39:20

Temat: Cięcie szkła w drzwiach szafy wnękowej
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy warto samodzielnie pokusić się o podcięcie szklanych drzwi w szafie
wnękowej? Po wymianie podłogi okazało się, że drzwi są za długie i nie
przesuwają się. Szkło jest pewnie nietłukące i nie wiem, jak się zachowa
podczas cięcia.

Pozdr. Ewa

2. Data: 2005-10-27 16:24:21

Temat: Re: Cięcie szkła w drzwiach szafy wnękowej
Od: "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wnękowej? Po wymianie podłogi okazało się, że drzwi są za długie i nie
> przesuwają się. Szkło jest pewnie nietłukące i nie wiem, jak się zachowa

nietlukace szklo??? nie znam takiego kazde peka kwestia sily :), a tak
powaznie w szafie masz szklane drzwi czy moze drzwi z lustra? jesli z lustra
to mysle ze nie bedzie problemu z docieciem, tylko czy to jest robota dla
kobiety i czy znajdziesz tyle miejsca by to zrobic w domu i czy wystarczy
umiejetnosci? Juz niejednemu wydawalo sie ze zaoszczedzi i sam dotnie sobie
kawalek szkielka, proponowalbym udac sie do jakiegos szklarza z tymi
drzwiami :)

3. Data: 2005-10-27 16:45:12

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa W" <e...@b...wroc.pl> writes:

> Szkło jest pewnie nietłukące i nie wiem, jak się zachowa podczas
> cięcia.

Jak znam życie, to pęknie...

MJ

4. Data: 2005-10-27 18:40:05

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umiejetnosci? Juz niejednemu wydawalo sie ze zaoszczedzi i sam dotnie
> sobie kawalek szkielka, proponowalbym udac sie do jakiegos szklarza z tymi

Nie sprecyzowałam - to są drzwi z lustra. To nie będzie robota dla kobiety -
ja najwyżej poasystuję przy mężu;)
Swoją drogą - dlaczego nie dla kobiety?
Zaraz to podeślę mojej koleżance - feministce;)
W domu miejsca wystarczyłoby - jeśli wystarczyło, aby je położyć na podłodze
i regulować kółka.
Ale faktycznie, może lepiej nie ryzykować.

Pozdr. Ewa

5. Data: 2005-10-27 19:12:56

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W wrote:
> Witam.
> Czy warto samodzielnie pokusić się o podcięcie szklanych drzwi
> szafie wnękowej?

Złe wieści: to na 90% jest szkło "bezpieczne" (hartowane), ono
prostymi sposobami typu "przyrząd do cięcia szkła" po prostu się
nie da przyciąć, a przy próbie użycia bardziej brutalnych -
rozsypie się w drobny mak, choć lepszym określeniem byłoby nie
rozsypie się a eksploduje (wiem, bo próbowałem kiedyś podciąć
rożek małej szklanej hartowanej półeczki, eksplodowała po
skończeniu cięcia i odstawieniu na bok).
Tego się nie podetnie za diabła i nawet nie ma co próbować.
Specjalistyczna firma być może to zrobi, najpierw je
rozhartowywując a potem hartując na nowo, ale taniej wyjdzie
zamówienie nowego lustra.
Istnieje pewna szansa, że producent szafy przyoszczędził i dał
tam lustro ze zwykłego szkła, nie hartowanego, może spróbuj do
nich dotrzeć i spytać, co zwykle montowali?

J.

6. Data: 2005-10-27 19:16:33

Od: Seba <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam.
> Czy warto samodzielnie pokusic sie o podciecie szklanych drzwi w
> szafie wnekowej? Po wymianie podlogi okazalo sie, ze drzwi są za
> dlugie i nie przesuwają sie. Szklo jest pewnie nietlukące i nie
> wiem, jak sie zachowa podczas ciecia.

IMO - naprawde nie robcie tego sami. W momencie "docinania"
kawalaka lustra (z wysokosci) istnieje duze prawdopodobienstwo:
a.pekniecia w momencie "rozbierania z ram" ; b. w momencie ciecia
wlasciwego (linia ciecia nie pokryje sie z "torem pekniecia
lustra" - podejrzewam ze nie bedziecie dysponowali ani odpowiednim
podlozem (duzym wygodnym stolem, ani porzadnym nozykiem do ciecia
szkla).

Sebastian S.

7. Data: 2005-10-27 19:20:03

Od: Seba <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z?e wieści: to na 90% jest szk?o "bezpieczne" (hartowane), ono
> prostymi sposobami typu "przyrząd do ci?cia szk?a" po prostu si?
> nie da przycią?, a przy próbie u?ycia bardziej brutalnych -
> rozsypie si? w drobny mak,

Szklo bezpieczne w tym przypadku oznacza lustro o grubosci 3-4 mm
(zaleznie jaka firma wykonala drzwi) wraz z podklejona folia
wzmacniajaca. Takze nie ma problemu z cieciem takiego lustra -
problemem jest tylko wykonanie (bezpieczne) w warunkach domowych.
Sebastian S.

8. Data: 2005-10-27 19:35:46

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Seba wrote:

> Szklo bezpieczne w tym przypadku oznacza lustro o grubosci 3-4
> mm
> (zaleznie jaka firma wykonala drzwi) wraz z podklejona folia
> wzmacniajaca.

Czyli takie duże płaszczyzny nie są wykonywane jako hartowane?
Jeśli tak, to już nie straszę.

J.

9. Data: 2005-10-28 05:26:31

Od: "lumarcin" <lumarcin(wytnijto)@vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podłodze i regulować kółka.
> Ale faktycznie, może lepiej nie ryzykować.

Regulowanie kolek to nie docinanie szkla :) poza tym jesli skrocicie lustro
trzeba tez skrocic same ramki, trzeba wyciac nowe dziurki pod wozki i takie
tam, a i jesli musicie skrocic drzwi o mniej niz 1 cm to na bank wam sie nie
uda mysle ze i 3 cm moze sie nie udac, do tego trzeba troche wprawy.
Gdybyscie sie jednak uparli to jedna podstawowa zasada nigdy sie nie
poprawia ciecie dwa razy w tym samym miejscu :) i nie tnie sie na sucho to
zreszta kazdy wie ze na sucho to zadan przyjemnosc ;) a i skutek moze byc
oplakany

Pozdrowka
Marcin
arcynmiszcz szklarstwa ;P

10. Data: 2005-10-29 14:16:50

Od: Jack Houseman <K...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

lumarcin wrote:

> [...]
Kolezanka feministka nie ma co sie oburzac, bo czesto kobiety zajmuja sie
np. witrazem, a tam jak wiadomo ciecie szkla to glowne zadanie :-)
Ale zazwyczaj zwykla kobieta jest mniej techniczna od mezczyzny, ktory
ciagle sie styka z roznego tego typu pracami jak przycinanie, trasowanie,
itd...

Jado

zatrzask/blokada do drzwi przesuwnych
[gdzie wroclaw]opaski drzwiowe