Ciecie winogron

1. Data: 2006-04-08 15:07:33

Temat: Ciecie winogron
Od: h...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Mam ogrod a w nim kilka krzewow winogron. NIe wiem jaka to odmiana one
maja z 15 lat albo i lepiej ale sa dość dobre jeśli chodzi o
produkcje wina - dobry smak i ladny kolor.

Mam jednak z nimi jeden problem do tej pory ciąłem je jak popadnie
albo i wogole w zaleznosci od roku ale mysle, ze moze warto sie nimi
zajac troche bardziej. Pien winogron jest bardzo dlugi i krazy po
rusztowaniu. Chciałbym obciąć je gdzieś na początku ale nie wiem
czy krzak wtedy odbije jakieś sugestie ?
na co zwrócić uwagę i jak przyciąć te winogrona aby skrócić
pień ? A może przygotować po prostu sadzonki na przyszły rok i
poradzić sobie w ten sposób ?
W tym roku jakoś je przyciołem poradźcie co zrobić za rok.

pozdrawiam Krzysztof

2. Data: 2006-04-08 17:00:22

Temat: Re: Ciecie winogron
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@g...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

[...]

Jeśli dobry to szkoda starego krzewu. ;-)
Znajdź 2, 3 najnizej i najbliżej pnia wyrośnięte zeszłoroczne przyrosty.
Obetnij wszystko co jest (po za) ponad nimi.
Te zeszłoroczne łozy przytnij nad 3-4 oczkiem.
I będzie dobrze. :-))

A może przygotować po prostu sadzonki na przyszły rok i
poradzić sobie w ten sposób ?
Z obciętych łóz mozesz sobie zrobić sadzonki albo na wszelki wypadek dla
siebie (nie sądzę by były potrzebne) albo na prezenty. :-))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

3. Data: 2006-04-08 17:13:46

Od: h...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Ale te pierwsze zeszloroczne to sa wlasnie na koncu tego pnia :-(
narazie przyciolem tak jak powiedzialec czyli zostawilem to co
bylo w miare silne i mozliwie blisko ziemi ale to i tak jest ze 2-3
metry za daleko !!!
Czy jesli wyrosnie mi cos z pnia - tzw "wilk" to mozna spróbowac
na nim oprzec dalszy rozwój winorosli? czy jest szansa na owoce z
takiego odrostu w nastepnych latach?

Pozdrawiam
Krzysztof

4. Data: 2006-04-08 17:44:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <h...@g...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
Czy jesli wyrosnie mi cos z pnia - tzw "wilk" to mozna spróbowac
na nim oprzec dalszy rozwój winorosli? czy jest szansa na owoce z
takiego odrostu w nastepnych latach?

Oczywiscie! Tak! :-)
Wilk nie da owoców, ale latorosle ktore z niego wyrosna juz tak.
Jest jeszcze jedna mozliwosc. Jezeli jestes powien Twoich umiejetnosci
szczepienia to mozna zrobic tak jak tu zrazmi pobranymi z tego samego
krzewu:
http://berrygrape.oregonstate.edu/fruitgrowing/grape
s/graft/graft1.htm
(kolejne strony przerzuca sie na dole)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2006-04-08 19:08:46

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rusztowaniu. Chciałbym obciąć je gdzieś na początku ale nie wiem
> czy krzak wtedy odbije jakieś sugestie ?
Witam !
Mam podobny problem. Mam olbrzymi krzew winogron , który rozrósł sie i wszedł na
jabłoń . Pokrył ja dokładnie . W tym roku zdjęlismy cały winogron i chce go
przyciać. ale nie wiem jak . Krzew ma od dołu 5 długich /moze na 6 metrów /
pędów.Boczne wszystkie obciełam na 2, 3 oczka.
Na jaka długosc można przyciac te pędy długie / od dołu są dosć zdrweniałe/ ,
aby nie zniszczyć tego krzewu.
Czy wszystkie te pędy długie zostawić , czy częsc wyciac ?
Bardzo proszę o jakas podpowiedz.
Pozdrawiam , Elzbieta

6. Data: 2006-04-08 20:58:04

Od: h...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje
O to chodzilo
Za szczepienie jeszcze chyba sie nie bede bral ale dodalem do zakladek.
jesli nie uda sie naturalnie to w przyszlym roku zaszczepie

Dziekuje i pozdrawiam

Krzysztof

7. Data: 2006-04-08 21:21:39

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zdrweniałe/ ,
> aby nie zniszczyć tego krzewu.
> Czy wszystkie te pędy długie zostawić , czy częsc wyciac ?

Mozesz robić jak Ci tylko pasuje pamiętając o jednym: nowe latorośle będą Ci
wybijały tylko z pąków znajdujacych się na ubiegłorocznych łozach.
Ze starszego drewna mogą w sprzyjających warunkach odbic wilki, ale wcale
nie muszą.
Stare drewno potrzebne jest w zasadzie tylko jako konstrukcja krzewu. I
dlatego mozesz usunać to co Ci nie będzie potzrebne w przyszłości.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

8. Data: 2006-04-09 16:13:54

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Stare drewno potrzebne jest w zasadzie tylko jako konstrukcja krzewu. I
> dlatego mozesz usunać to co Ci nie będzie potzrebne w przyszłości.
Bardzo dziękuję. Jeszcze raz muszę przemysleć , jak zrobić aby było w miarę
dobrze.Sięgnęłam tez do żródeł pomocniczych.

Pozdrawiam , Elzbieta

9. Data: 2006-04-09 16:58:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> Mozesz robić jak Ci tylko pasuje pamiętając o jednym:
[...]

Czytam i cały czas mam niesmak rozgryzanych pestek winorośla.
;-P
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-04-09 17:00:35

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Czytam i cały czas mam niesmak rozgryzanych pestek winorośla.
> ;-P
> pozdr. Jerzy
A w jakim celu rozgryzasz pestki winorośla?
Pestki czereśni albo śliwek też rozgryzasz?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Smutno
nawierzchnia podjazdu