Cięcie wiśni teraz?

1. Data: 2015-01-28 09:59:09

Temat: Cięcie wiśni teraz?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy prześwietlenie koron wiśni teraz w zimie to jest dobry pomysł?
Pogoda sprzyja, mam wolny weekend, więc są argumenty za.
Co przeciw?
Jacek

2. Data: 2015-01-28 10:51:39

Temat: Re: Cięcie wiśni teraz?
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

> Czy prześwietlenie koron wiśni teraz w zimie to jest dobry pomysł?
> Pogoda sprzyja, mam wolny weekend, więc są argumenty za.
> Co przeciw?

Czereśnie i wiśnie należy ciąć latem, po zerwaniu owoców, bo są one w
tym czasie najmniej narażone na porażenie przez choroby kory i drewna.
Pozdrawiam lapidarnie Ja...cki

3. Data: 2015-01-28 14:13:34

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-28 o 10:51, Dirko pisze:
> Czereśnie i wiśnie należy ciąć latem, po zerwaniu owoców, bo są one
> w tym czasie najmniej narażone na porażenie przez choroby kory i drewna.
Dzięki za konkretną odpowiedź. Poczekam zatem do września.
A grusze i jabłonie można prześwietlić teraz? Już się nastawiłem na
weekend z piłką i sekatorem ;-)
Jacek

4. Data: 2015-01-28 14:40:02

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A grusze i jabłonie można prześwietlić teraz? Już się nastawiłem na
> weekend z piłką i sekatorem ;-)

Hejka. Przy tej okropnej pogodzie proponawałbym raczej poczytać nie
tylko na temat cięcia.
Pozdrawiam kultywacyjnie Ja...cki

5. Data: 2015-01-28 17:01:59

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-28 o 14:40, Dirko pisze:
> Hejka. Przy tej okropnej pogodzie proponawałbym raczej poczytać nie
> tylko na temat cięcia.
Święta racja. Najpierw samemu poczytać, a potem dopiero pytać i zakłócać
zimowy letarg Grupy. Odkurzyłem właśnie "Sad przy domu" prof. Pieniążka
i będę czytał do poduszki. Mam nadzieję, że wiedza z 1984 roku nadal
będzie aktualna.
Jacek

6. Data: 2015-01-28 22:24:44

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-28 17:01, Jacek pisze:
> [...]
> zimowy letarg Grupy. Odkurzyłem właśnie "Sad przy domu" prof. Pieniążka
> i będę czytał do poduszki. Mam nadzieję, że wiedza z 1984 roku nadal

Nie pisze tam p. Pieniążek, że im później tniemy drzewa, to tym mniej
intensywnie rosną potem "wilki"?

Krycha.

7. Data: 2015-01-28 23:16:50

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie pisze tam p. Pieniążek, że im później tniemy drzewa, to tym mniej
> intensywnie rosną potem "wilki"?

Hejka. Co do wilków, to najlepiej wyłamywać wilki w lecie jak mają
dopiero kilkanaście centymetrów długości.
Pozdrawiam instruktywnie Ja...cki

8. Data: 2015-01-29 10:57:28

Od: Crimi <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko, jesteś jak Jurek Gruza w ostatnim z Nim wywiadzie.

9. Data: 2015-02-01 10:15:18

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-28 o 14:40, Dirko pisze:
> Hejka. Przy tej okropnej pogodzie proponawałbym raczej poczytać nie
> tylko na temat cięcia.
Jestem świeżo po lekturze książki prfo. Pieniążka "Sad przy domu". Różne
rzeczy tam opisuje, ale na temat terminu cięcia milczy...
Jacek

10. Data: 2015-02-01 23:17:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Jacek napisał:

> Jestem świeżo po lekturze książki prfo. Pieniążka "Sad przy domu".
> Różne rzeczy tam opisuje, ale na temat terminu cięcia milczy...

To może lepiej poczytać coś obszerniejszego. Na przykład dzieła zebrane
Józefa Ignacego Kraszewskiego. Czas do właściwej pory cięcia szybciej
zleci.

Jarek

--
Małe wiśnie? -- Wisienki.