liscie winogron

1. Data: 2003-08-29 13:36:58

Temat: liscie winogron
Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry,

W moim rodzinnym domu pieknie obrodzily winogrona (szlachetny szczep),
a najdorodniejsze sa liscie. Pytanie jest takie: czy ktos ma
doswiadczenie z przechowywaniem takich lisci do celow kulinarnych? Jak
sie do tego zabrac?

serdeczne pozdrowienia

Daniel

1. Data: 2003-08-30 09:37:04

Temat: Re: liscie winogron
Od: "Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a najdorodniejsze sa liscie. Pytanie jest takie: czy ktos ma
> doswiadczenie z przechowywaniem takich lisci do celow kulinarnych? Jak

Jedyne moje doświadczenia z liścmi winogron to gołabki. Owijam farsz liściem
winogrona zamiast kapustą.

--
___________________________________
# Tomasz Jedzok, e-mail: z...@f...pl #

1. Data: 2003-08-31 18:39:01

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na zaprwianie lisci, ale jeszcze nie robilam tak tego:

Liscie winogrona w soli

250 g mlodych lisci winogrona

1 l wody

80 g soli

Liscie umyc i odkroic ogonki.

Wlozyc do garnka z gotujaca woda i ponowniw zagotowac, wyjas z wody i na
rozlozonej na stole scierce odsaczyc.

Zagotowac 1 l wody i rozpóscic w tym 80g soli. Liscie podwkladac do dwóch
póllitrowych sloikow i zalac woda z sola.

Sloiki zakrecic i gotowac ok 5 min. aby sie uszczelnily.

Monika

1. Data: 2003-09-01 07:31:59

Od: "Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam przepis na zaprwianie lisci, ale jeszcze nie robilam tak tego:

No ale co dalej z tymi liscmi? Do czego mozna dodac?

Tomek

--
___________________________________
# Tomasz Jedzok, e-mail: z...@f...pl #

1. Data: 2003-09-01 08:13:37

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> schrieb im Newsbeitrag

> No ale co dalej z tymi liscmi? Do czego mozna dodac?
>
> Tomek
>
> --

Robi sie z tego np. dolmadakia (takie maluskie golabki).
Np. wedlug tego przepisu:
Skladniki na 30 porcji

300g
Mielonego (wolowina)

1 paczka
Lisci winogrona

1/2
Cytryny

1
Cebula

3 zabki
Czosnku

5 lyzek
Miety

˝ lyzeczki
Soli

˝ lyzeczki
Pieprzu

1 lyzka
Proszku z czosnku

2 lyzki
Koncentratu pomidorowego

1 filizanka
Ryzu

Sposób przyzadzania:

Ogonki lisci odkroic. Cebule obrac i pokroic w drobna kosteczke - cosnek
równiez.

Odrobine oleju rozgrzac na patelni, podsmazyc cebule, dodac czosnek i
mielone, na koncu miente, sól, pieprz i proszek czosnkowy; dodac 2 lyzki
koncentratu pomidorowego i ryz; zalac conajmniej filizanka wody i mieszajac
leciusienko gotowac przez 10 minut. Gotowa masa wypelnic liscie winogrona i
pozawijac.

W garnku, ktorego spód jest wylozony kilkoma liscmi, ciasno poukladac
wypelnione liscie, zalas woda i poukladac na tym plasterki cytryny i
obciazyc talezem.

25-30 minut lekko gotowac.

Monika

1. Data: 2003-09-03 13:06:02

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 31 Aug 2003 20:39:01 +0200, "Monika Biermann"
<m...@g...de> wrote:

> [...]
>póllitrowych sloikow i zalac woda z sola.
>
>Sloiki zakrecic i gotowac ok 5 min. aby sie uszczelnily.

Monika, dzieki za przepis. Nie wiem tylko, czy te 5 minut dla lisci to
nie za duzo. Ale super, sprobuje.

serdecznie pozdrawiam
Daniel

1. Data: 2003-09-03 13:07:08

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Sep 2003 10:13:37 +0200, "Monika Biermann"
<m...@g...de> wrote:

> [...]
>
>W garnku, ktorego spód jest wylozony kilkoma liscmi, ciasno poukladac
>wypelnione liscie, zalas woda i poukladac na tym plasterki cytryny i

Bardzo to smacznie brzmi. Za tydzien zrobie! Pozdrawiam raz jeszcze.
Daniel

1. Data: 2003-09-03 13:36:15

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Daniel Walas" <d...@b...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Monika, dzieki za przepis. Nie wiem tylko, czy te 5 minut dla lisci to
> nie za duzo. Ale super, sprobuje.
>
> serdecznie pozdrawiam
> Daniel

Moze i nie starczy, nie mam pojecia i doswiadczen z zaprawami.

Powodzenia

Monika

1. Data: 2003-09-03 19:44:45

Od: "Vavik" <v...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W Moldawii liscie z winogron uklada sie do garka glinianego
z duzo iloscia soli (warstwami).
Na koniec przyciska sie "kamyczkiem" z deseczka.
A zima - oplukuje sie i robi pyszne golabki (golabeczki :)
Pozdrawiam
Vavik

1. Data: 2003-09-15 08:47:35

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...de> wrote:

>"Tomasz Jedzok" <z...@f...pl> schrieb im Newsbeitrag

>Robi sie z tego np. dolmadakia (takie maluskie golabki).
>Np. wedlug tego przepisu:
>Skladniki na 30 porcji

Monika, dzieki wielkie raz jeszcze za przepis. Wczoraj sprobowalem to
zrobic i wyszlo wcale wcale. Jedna rzecz, ktora na poczatku nieco zle
zinterpretowalem to czas gotowania. Teraz bede go mierzyl od momentu
bulgotania wody. No i rzeczywiscie wazne jest solidne umocowanie
golabkow, zeby nie wyplynely na wierzch. Nieco zaeksperymentowalem: po
pierwsze moj tato, ktorego odwiedzilem, mial tylko mielone z indyka;
po drugie zrobilem dodatkowa serie z dodatkiem wkladu grzybowego.
Wyszlo spoko. Choc jak sadze bardziej wskazane byloby mieso z Twojego
przepisu. Aha. No i nie uzylem proszku czosnkowego.

pozdrawiam serdecznie

Daniel

łosoś - cały 3kg- jak?
spagetti