Ciemne oliwki po grecku - pytanie

1. Data: 2005-02-26 20:00:26

Temat: Ciemne oliwki po grecku - pytanie
Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Szanowna Grupo

zakupiłam oliwki czarne po grecku, z petkami. Są gorzko-piekielnie słone,
generalnie uwielbiam oliwki pod każdą postacią, ale tego się jeść nie da.
Czy one mają mieć taki smak? Pytam, bo nigdy takich "po grecku" wcześniej
nie próbowałam. Data ważności jest ok, więc zakładam, że nie są
przeterminowane.

Może ktoś mi coś ciekawego odpowie, to rozjaśnię swój kulinarny, w tej
materii, mrok.

Dziękuję i smacznej kolacji )))) (na stół wjechały paluszki krabowe i
oliweczki zielone))

Marzena, Gdańsk

1. Data: 2005-02-26 20:05:58

Temat: Re: Ciemne oliwki po grecku - pytanie
Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
słone,
> generalnie uwielbiam oliwki pod każdą postacią, ale tego się jeść
Obawiam się, że tak :-(
Czarne 'zwykłe' są OK, tych po grecku nie jestem w stanie jeść. Nawet
mój mąż, który czarne oliwki uwielbia, tych greckich nie chciał.
Oliwka zielona rulezzzz, z migdałami w szczególności ;-)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-02-26 22:37:22

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena wrote:
> Cześć Szanowna Grupo
>
> zakupiłam oliwki czarne po grecku, z petkami. Są gorzko-piekielnie
> słone, generalnie uwielbiam oliwki pod każdą postacią, ale tego się
> jeść nie da.
===
Te, które ja kupuję w ogóle nie są słone. Do tego stopnia, że czasem zjadam
cały słoiczek bez niczego.

waldek
===

1. Data: 2005-02-26 22:52:17

Od: "Marcin Krzywobłocki" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

> ===
> Te, które ja kupuję w ogóle nie są słone. Do tego stopnia, że czasem
zjadam
> cały słoiczek bez niczego.

znaczy się bez oliwek

1. Data: 2005-02-26 23:08:56

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Krzywobłocki wrote:
> Użytkownik "waldek" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

> znaczy się bez oliwek
===
Znaczy się - źle kombinujesz.

waldek
===

1. Data: 2005-02-26 23:09:42

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena napisał(a):
> [...]
> Czy one mają mieć taki smak? Pytam, bo nigdy takich "po grecku" wcześniej
> nie próbowałam. Data ważności jest ok, więc zakładam, że nie są

jakiej firmy byly te oliwki ???
pewnie mialas pecha...
ja czesto kupuje wedzone czarne greckie oliwki i sa ok...
a tak w ogole uwazam oliwki greckie za jedne z najlepszych na swiecie...
kiedys (ponad dekade temu) na peloponezie (patros chyba) powodowany
niespodziewana awarja srodka lokomocji o 4 rano trafilem do tawerny
gdzie na "barze" stalo kilka sloikow z roznymi rodzajami zamarynowanych
kiszonych? oliwek...
tawerna byla ludyczna (dla miejscowych) retsina pyszna ouzo doskonale
osmiornice tez ale tak naprawde to w pamieci mam tylko smak oliwek
mrrrrr no i oczywiscie rachunek mniej niz 3000 drachm...
to byly czasy...
a te oliwki byly prawie wielkosci naszego wloskiego orzecha (tak
przynajmniej pamietam)...
rany...
idacy do nocnego sklepu po oliwki (niestety male i hiszpanskie)
Mars

1. Data: 2005-02-27 10:30:12

Od: "amina" <a...@u...ziaba.com> szukaj wiadomości tego autora

Marzena wrote:
> [...]
> jeść nie da. Czy one mają mieć taki smak? Pytam, bo nigdy takich "po
> grecku" wcześniej nie próbowałam. Data ważności jest ok, więc

Gorzki smak prawdopodobnie bierze sie z tego, ze byly robione z cytryna w
skorce. Ilekroc probuje oliwek autorstwa ojca, to sloikow, gdzie na dnie
mieszkaja plasterki cytryny, nie biore, sa strasznie gorzkie, ale i one maja
swoich amatorow.

Pozdrowienia,
Amina

1. Data: 2005-02-28 19:56:33

Od: "kiper" <k...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osmiornice tez ale tak naprawde to w pamieci mam tylko smak oliwek
> a te oliwki byly prawie wielkosci naszego wloskiego orzecha (tak
popieram marsjasza w calej pelni
oliwki solone i kiszone sa najlepsze na swiecie
nawet te kupione w greckich supermarketach (sa zupelnie inne niz kupowane u
nas), stoja tego cale beczki
kolory tych oliwek sa rozne.
generalnie trzy rodzaje: czarne, rozowe i zielone
oczywiecie wcale nie sa tak slone ze az wykrzywia, raczej lekko slone.
mam jeszcze caly zapas z ostatniego pobytu... mniam mniam
jak ktos bedzie w grecji - to polecam wlasnie takie.
no i oczywiscie w tawernach dla miejscowych.. coprawda ceny kosmiczne ale
kucharz przynosi ZYWE ryby i pokazuje sie ktora ma przyrzadzic i ta jest
przyrzadzona

pzdr.
Kiper

1. Data: 2005-02-28 21:42:25

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiper napisał(a):

> [...]
> kucharz przynosi ZYWE ryby i pokazuje sie ktora ma przyrzadzic i ta jest

uuu pokrewna dusza :)
wreszcie
pozdrawiam i szklanka ouzo :)
+ wiadro greckich oliwek...
Marsjasz

1. Data: 2005-03-06 21:08:08

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

amina wrote:

> [...]
> mieszkaja plasterki cytryny, nie biore, sa strasznie gorzkie, ale i one maja

zobacz skład. Niektóre oliwki są farbowane chlorkiem żelazowym lub
cytrynianem żelaza. Te mi też smakują gorzko.

Waldek, na gościnnych występach

ser camembert a plesn
pstrąg- jak zrobić chrupiącą skórkę?
przepis na ciasto biszkoptowe