Ciśnienie - które lepsze ?

1. Data: 2004-05-15 19:50:19

Temat: Ciśnienie - które lepsze ?
Od: "Jacek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Mam pytanie:
Które ciśnienie jest bardziej niebezpieczne dla zdrowia: 140/90 czy 110 na
100 ?

Pozdrawiam

Jacek

2. Data: 2004-05-15 19:58:24

Temat: Re: Ciśnienie - które lepsze ?
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 15 May 2004 21:50:19 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Jacek, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> 110 na 100 ?

Wedlug mnie - to. Nie dosyc ze cisnienie rozkurczowe jest tu bardzo
wysokie, to jeszcze roznica miedzy skurczowym a rozkurczowym - bardzo mala.
Ale jesli sie myle - to niech mnie ktos poprawi.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2004-05-15 19:59:50

Od: "Gosia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam pytanie:
> Które ciśnienie jest bardziej niebezpieczne dla zdrowia: 140/90 czy 110 na

140/90 to jest gorna granica normy cisnienia tetniczego powyzej niego mozemy
mowic o nadcisnieniu tetniczym. Natomiast jest niemozliwe zeby miedzy
cisnieniem skurczowym i rozkurczowym roznica wynosila tylko 10 dlatego
uwazam ze 110/100 jest niemozliwym cisnieniem, i musial zaistniec blad w
pomiarze.

4. Data: 2004-05-15 20:05:39

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 15 May 2004 21:59:50 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Gosia, a następnie
> [...]

> cisnieniem skurczowym i rozkurczowym roznica wynosila tylko 10 dlatego
> uwazam ze 110/100 jest niemozliwym cisnieniem, i musial zaistniec blad w

Mi sie zdarzalo miec cisnienie 95/80 a takze rozne inne wariacje w ktorych
roznice miedzy cisnieniem skurczowym a rozkurczowym byly baardzo male - do
tego stopnia ze pare razy stracilam przytomnosc. Ale ja wtedy bylam chora -
zdarzalo mi sie miec bardzo niskie cisnienie i tetno 40 - co tez konczylo
sie omdleniami - na szczescie byly to stany przejsciowe i trwaly niezbyt
dlugo.
Jednak nie wiemy kogo w tym przypadku dotyczy pytanie - moze tez kogos z
powaznymi problemami zdrowotnymi?

5. Data: 2004-05-16 07:10:43

Od: "Mazik" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie:
> Które ciśnienie jest bardziej niebezpieczne dla zdrowia: 140/90 czy 110 na
> 100 ?

Ani to ani to nie jest dobre. Ale lepsze jest 140/90 poniewaz rozkurcz ze
skurczem idzie w rytmie..

6. Data: 2004-05-16 11:57:46

Od: "Jacek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj mierzyłem u siebie i wyszło 125/85, czyli chyba w normie ?

Pozdrawiam

Jacek

7. Data: 2004-05-16 15:49:43

Od: "Gosia" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> Dzisiaj mierzyłem u siebie i wyszło 125/85, czyli chyba w normie ?
>
> Pozdrawiam
>
> Jacek

W normie

szczeka - moglo cos wyskoczyc?