Co oznacza cl?

1. Data: 2002-12-21 18:51:47

Temat: Co oznacza cl?
Od: "Kaska" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przepisie mam podane min. 4 cl koniaku . Nie wiem ile to ml????

A mocze ktoś ma sprawdzony przepis na wigilijne ciasto z prodiża???

1. Data: 2002-12-21 19:22:57

Temat: Re: Co oznacza cl?
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaska wrote:
| W przepisie mam podane min. 4 cl koniaku . Nie wiem ile to ml????

40 ml

P.

1. Data: 2002-12-21 19:28:36

Od: "Kaska" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzięki, nie byłam pewna.
pozdrawiam
Użytkownik "Paweł Niezbecki" <t...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:au2f28$ms4$1@news.tpi.pl...

1. Data: 2002-12-21 19:41:37

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kaska:

> W przepisie mam podane min. 4 cl koniaku . Nie wiem ile to ml????

4 klasa szkoły podstawowej: centylitr, czyli 1/100 litra czyli 10ml, czyli
10cm^3, mniej więcej pół cala sześciennego.

Waldek

1. Data: 2002-12-23 15:25:29

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu wrote:

> Kaska:

> 4 klasa szkoły podstawowej: centylitr, czyli 1/100 litra czyli 10ml, czyli
> 10cm^3, mniej więcej pół cala sześciennego.
>
> Waldek

Nie denerwuje sie tak. Kto pyta nie bladzi...
Studenci III roku chemii pytaja mnie czasem jaka jak maja odmierzyc NaCl, bo
wiekszosc substancji, z ktorymi pracuja sa ciekle i tak im sie wydaje, ze
czysty NaCl (nie w roztworze) tez powinien byc ciekly. Chca go odmierzyc w
cylinderku albo w zlewce. Po mojej glupiej minie nagle doznaja
oswiecenia... ;-)

Wesolych Swiat i Memento Vive!

Nik

1. Data: 2002-12-23 18:03:03

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Nikodem Kuźnik wrote:

> [...]
> ze czysty NaCl (nie w roztworze) tez powinien byc ciekly. Chca go
> odmierzyc w cylinderku albo w zlewce. Po mojej glupiej minie nagle doznaja

siem nie denerwujem. To tylko tak z przyzwyczajenia. Moja kulpa ;-))
A czysty NaCl też jest ciekły, tylko w "nieco" wyższej temperaturze ;-)

Waldek

1. Data: 2002-12-23 22:24:22

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

waldemar z domu wrote:

> siem nie denerwujem. To tylko tak z przyzwyczajenia. Moja kulpa ;-))
> A czysty NaCl też jest ciekły, tylko w "nieco" wyższej temperaturze ;-)
>
> Waldek

Naturalnie! A jesli chodzi o jednostki, to najzabawniejsza jaka znam
(prznajmnije dla mnie), to angielska jednostka cisnienia (napisze wymowe):
funt na stope razy sekunda kwadrat... czyli po naszemu paskal (Pa) ;-)
Ile w tej chwili jest w Londynie funtow przez stope razy sek. kwadrat, ktos
wie? ;-)

Wesolych Swiat!

Nik

Są dużo lepsi ode mnie...
Wesołych świąt + przepis na karpia po buddyjsku ;-D
modra kapusta
HELP - KAPARY
wieniec imbirowy