Co podaliscie na Wigilie?

1. Data: 2005-12-26 15:04:26

Temat: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu sie jadalo barszcz z uszkami, rybe po grecku, karpia i kluski
z makiem. Karpia nie lubie wiec nie przygotowalam, a z kolei moj maz nie
lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Jola

2. Data: 2005-12-26 15:13:37

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "bzybzyk" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
>lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
>wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Trzeba zaprzestać wigilii - to przeżytek i do tego zapożyczony z innych
kultur
bzybzyk

3. Data: 2005-12-26 15:14:20

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>moj maz nie lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo.
>Musze cos innego wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

U mnie tez jest skurczone:)
Karpia nie lubię - więc był łosoś:)
Klusek z makiem tez nikt nie lubi - wiec były pierogi ze śliwkami
A barszcz tez był - grzybowy, z uszkami tez grzybowymi :))
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

4. Data: 2005-12-26 16:02:35

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
>wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

U mnie jeszcze kutia, kulebiak do barszczu, kisiel z mleczkiem makowym,
śledzie oczywiście, sałatki śledziowe....

5. Data: 2005-12-26 18:03:43

Od: "Skakanka" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <ann@post> napisał w wiadomości
> Klusek z makiem tez nikt nie lubi - wiec były pierogi ze śliwkami

Ha, moja mama robi pierogi ze śliwkami, a do nich sosik ze śmietanki posłodzonej
i lekko przyprawionej cynamonem - na ciepło.
Palce lizać (tylko pewnie ta śmietanka nie jest do końca postna)

Kaśka

6. Data: 2005-12-26 18:27:33

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

JMD wrote:
> [...]
> moj maz nie lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo.
> Musze cos innego wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Zurek, pierogi ruskie [z sosem grzybowym badz maggi], ziemniaki z kapusta i
grochem, gotowana fasola jas, karp, sledzie w roznych omastach, golabki,
kutia, kompot z suszek. Zaleznie od rozku jeszcze sa pierogi z kapusta badz
sliwkami.

Zazula

7. Data: 2005-12-26 18:30:49

Od: Waldemar <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JMD wrote:
> [...]
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

barszcz z uszkami
kiełbaski w sosie piernikowym
filet wieprzowy w musztardzie
sałatka buraczano-chrzanowa
chleb z czosnkiem i serem zapiekany
makówki
pieczone jabłka z rodzynkami

Waldek

8. Data: 2005-12-26 18:48:02

Od: "almadka" <a...@a...przed.maupa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

U mnie oprocz tradycyjnych potraw pojawily sie w tym roku rewelacyjne
pierozki z ciasta francuskiego z farszem grzybowym w sosie pietruszkowym (
sos: maslo, maka, smietanka plus natka pietruszki na koniec) ozdobione
galazka swiezego tymianku i mniej rewelacyjne knysze z ciasta drozdzowego z
kapusta i jajkiem na twardo. Obie potrawy podpatrzone z jakiejs gazetce
kulinarnej. Te pierozki z ciasta francuskiego na pewno zagoszcza na stale na
wigilijnym stole w naszej rodzinie.

almadka

9. Data: 2005-12-26 18:57:18

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

barszcz z uszkami
karp (w tym roku wyjatkowo dobry)
sledzie w roznych odmianach
cieciorka z kapusta (z braku grochu...ale rewelacja)
salatki wloskie (jedna z majonezem, druga z jogurtem naturalnym)
salatka z tunczyka z czerwona fasola
pierogi z grzybami i kapusta
i jeszcze wiele, wiele innych...lodowka peka w szwach...(a miala byc
wigila na 3 osoby+kota) :)
pozdrawiam
dogma

10. Data: 2005-12-26 19:00:05

Od: "macko" <macko55[malpa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

menu wigilijne:
- barsz z uszkami
- pierogi
- kapusta z grzybami
- kapusta z grochem
- grzybki zasmazane w mace
- karp (smazony w bulce)
- kluski z makiem
- kutia
- racuchy
- ryba po grecku
- kompot z suszu
- kompot z samych sliwek
- sledzie w smietanie
- sledzie w occie
- sledzie po... kaszubsku (chyba)
- rozne ciasta... sam nie pamietam ile i jakie...

... juz nie pamietam... ale sporo tego bylo..
kazdy cos przyniosl, a czesc potraw byla robiona "na miejscu"

p.s. o pierwszym i drugim dniu swiat nie pisze... bo by miejsca nie
wystarczylo ;]

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt