Co to jest?

1. Data: 2003-10-08 14:36:31

Temat: Co to jest?
Od: " Rafał S." <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie,
W diagnozie okreslono: Granuloma teleangiectodes ex ulcerans. excisio
completa.
Ponieważ nie mam zielonego pojęcia o co w tym chodzi, proszę o
przetłumaczenie tego wyrażenia. Lekarze nic nie powiedzieli, a ja nie wiem
co się z żoną dzieje.

Z góry dziękuję
Rafal

2. Data: 2003-10-08 16:10:21

Temat: Re: Co to jest?
Od: "Wazooon" <e...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Rafał S." <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ponieważ nie mam zielonego pojęcia o co w tym chodzi, proszę o
> przetłumaczenie tego wyrażenia. Lekarze nic nie powiedzieli, a ja nie wiem
podaj lepiej numer statystyczny choroby. litera z dwoma albo 3 cyframi.
gdzieś w dokumentacji powinien się pojawić. a potem wejdź na stronę
Naczelnej Izby Lekarskiej (adres znajdziesz google.com) i tam jest dział
choroby. Jak masz numer statystyczny to znajdziesz w 15 sek.

Pozdr,
Wazooon

3. Data: 2003-10-09 07:00:07

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Naczelnej Izby Lekarskiej (adres znajdziesz google.com) i tam jest dział
> choroby. Jak masz numer statystyczny to znajdziesz w 15 sek.

Chyba raczej kod SNOMED lub podobny. Wybacz ale jak nie potrafisz
odpowiedzieć wprost to nie powinieneś się odzywać. Pytanie nie jest tak
banalne, żeby wymagało odesłania do Google.

Do Rafała
Granuloma teleangiectodes = tzw. ziarniniak teleangiektatyczny, nazwa
polska jest do d??y, łacińska też nie najlepsza. Jest to niezłośliwy
rozrost naczyń włosowatych, na pograniczu ze zmianą odczynową (+/-
zapalną). Stosowana po ang. nazwa 'lobulated haemangioma' = naczyniak
zrazikowy ;-) - uszy się fałdują, ale dobrze oddaje istotę zmiany. We
współczesnych książkach występuje wśród odmian naczyniaka włosowatego.
Podsumowując, dla Ciebie OK.

exulcerans (powinno być razem) = owrzodziały, czyli na powierzchni był
ubytek naskórka. Dla Ciebie osobiście bez znaczenia. Taka uroda zmiany.

excisio completa = zmiana usunięta w całości. Czyli OK.

Komentarz: GT może w części przypadków dawać wznowę, nawet gdy w całości
wycięty. NIE OZNACZA TO, ŻE PRZESTAJE BYĆ ŁAGODNY. W takim wypadku po
prostu się wycina 2-raz i wszystko powinno być OK.

Pozdrowienia

--
Krzysiek, EBP
Każdy trudny problem ma proste błędne rozwiązanie

raport dzisiejszej Polityki
guz na nodze
padaczka
afty - nawracający problem