Co to jest śmietan-fix???

1. Data: 2004-04-16 14:45:23

Temat: Co to jest śmietan-fix???
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam w jakimś kobiecym piśmie przepis na nieźle wyglądające ciacho,
jednak do jego zrobienia potrzebny jest m.in. śmietan-fix. Co to jest i czym
ewentualnie to świństwo można zastąpić (już sama nazwa mnie odstrasza)?
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-04-16 14:52:30

Temat: Re: Co to jest śmietan-fix???
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5oroo$23c$1@nemesis.news.tpi.pl> Medea wrote:
> [...]
> ciacho, jednak do jego zrobienia potrzebny jest m.in. śmietan-fix. Co
> to jest i czym ewentualnie to świństwo można zastąpić (już sama nazwa

Nic groźnego. Taki zagęszczacz skroobiowy dla tych, którzy nie umieją
ubić śmietany.

Władysłw

1. Data: 2004-04-16 16:27:12

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nic groźnego. Taki zagęszczacz skroobiowy dla tych, którzy nie umieją
> ubić śmietany.

Dziwne w takim razie, że każą tym _posypać_ ciasto a nic nie piszą o
dodaniu tego do śmietany. Nic nie rozumiem.
Ewa

1. Data: 2004-04-16 16:44:44

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea wrote:
> [...]
> ciacho, jednak do jego zrobienia potrzebny jest m.in. śmietan-fix. Co
> to jest i czym ewentualnie to świństwo można zastąpić (już sama nazwa
===
Może chodzić o taki proszek, który niektórzy, zamiast śmietanki, dosypują do
kawy, aby była biała. Zabielacz.

waldek
===

1. Data: 2004-04-16 17:49:15

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5p1i9$esv$1@atlantis.news.tpi.pl> Medea wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Dziwne w takim razie, że każą tym _posypać_ ciasto a nic nie piszą o
> dodaniu tego do śmietany. Nic nie rozumiem.

Mam w ręku torebkę śmietan-fiksa. Utrzymuje właściwaą knsystencję bitej
śmietany. Prod dr. Oetker. Skład glukoza i substancja zagęszczające
E1422. Są tam różne rzeczy ciekawe napisane -- np. "Dobre rady Babuni:
Biszkopt nie przesiąknie, jeżeli przed nałożeniem kremu, bitej śmietany
lub owoców na jego powierzchnieę nysypiemy równomiernie Śmietan-fixu"

Co do, do cholery za Babunia, która, jak się wydaje, uporczywie dąży do
popsucia gustu kulinarnego w naszym kraju? A może nawet jakaś
trucicielka? Wszystko co podejsrzane u nas w sklepach spożywczych
powołuje się na Babunię?! Na dodatek nie zna dobrze naszego języka.
Pewnie jakiś globalistyczny spiskowiec.

Władysław

1. Data: 2004-04-16 18:25:22

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Co do, do cholery za Babunia, która, jak się wydaje, uporczywie dąży do
> popsucia gustu kulinarnego w naszym kraju? A może nawet jakaś

Ależ Władysławie, a skąd się u Ciebie wzięło takie świństwo? Czyżbyś miał
kłopot z ubiciem śmietany? ;)

pozdrawiam, misiczka

--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

1. Data: 2004-04-16 18:30:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> trucicielka? Wszystko co podejsrzane u nas w sklepach spożywczych
> powołuje się na Babunię?! Na dodatek nie zna dobrze naszego języka.

===
To Ty nie wiesz?!?
Babunia to przecież poczciwa i dobroduszna Baba Jaga. Troszkę podciągnęła
się w latach, nieco wolniej się rusza. Już nie potrafi złapać niewinnych
dzieciątek i zamknąć w klatce. Na cykutę się przerzuciła. Lata na swej
miotle i dosypuje ją do różnorakiego jadła. A żeby ludziska nie grymasili,
że, a to niesmaczne, a to gorzkie, kwaśne, czy niezdrowe, to na każde
pudełeczko - buch - naklejkę babuni doczepia. To taka hipnoza. Lepsza nawet
niż Kaszpirowskiego, bo działa. A Babunia Jaga strasznie(!) się cieszy i
zaciera swe pomarszczone rączki. -Do mnie, do mnie baranki, już na was
czekam. Ciało i rozum wam zatruję, a potem, głupiutkie niewiniątka,
schrupię. Jak na barany przystało.

waldek
===

1. Data: 2004-04-16 18:37:29

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Biszkopt nie przesiąknie, jeżeli przed nałożeniem kremu, bitej śmietany
> lub owoców na jego powierzchnieę nysypiemy równomiernie Śmietan-fixu"

A, to o to chodzi! To ciasto rzeczywiście ma być z owocami pod galaretką.

> [...]
> trucicielka? Wszystko co podejsrzane u nas w sklepach spożywczych
> powołuje się na Babunię?! Na dodatek nie zna dobrze naszego języka.

To pewnie jakaś Unijna Superbabcia, która niby chce wszystkim pomóc, a tak
naprawdę wyciąga z kieszeni :-).
No i nadal nie wiem czym mam to zastąpić, żeby mi ciasto nie nasiąkło sokiem
z owoców.
Ewa

1. Data: 2004-04-16 18:50:21

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Medea wrote:

> No i nadal nie wiem czym mam to zastąpić, żeby mi ciasto nie nasiąkło
> sokiem z owoców.
===
Warstwa pokostu, podkład, i trzy do pięciu warsw hemolaku. Będzie zdrowsze
od tego fiksum-dyrdum. I szczelniejsze. :-)

A... No i papa z lepikiem.

waldek

P.S. A musisz koniecznie piec wg tego przepisu? Nie możesz znaleźć sobie
inny, niesponsorowany?
===

1. Data: 2004-04-16 18:50:34

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> No i nadal nie wiem czym mam to zastąpić, żeby mi ciasto nie nasiąkło
sokiem
> z owoców.

Sprobuj moze maki ziemniaczanej, powinna odizolowac.

Dorota

> Ewa

Imbir
Re: obiad dla przyszłych teściów...horror
Re: obiad dla przyszłych teściów...horror
babeczki
ciasto na pizze