kim-chee jak zrobić ?

1. Data: 2004-04-19 05:52:34

Temat: kim-chee jak zrobić ?
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś pojawiły się na grupie przepisy, niestety przy awarii kompa poszło mi
całe archiwum..... Może ktoś pamięta jak to szło ?
Młoda pekinka....... i co dalej
pozdr.Alex

1. Data: 2004-04-20 14:01:46

Temat: Re: kim-chee jak zrobić ?
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz, 2004-04-19 07:52, wrote...

> Kiedyś pojawiły się na grupie przepisy, niestety przy awarii kompa poszło mi
> całe archiwum..... Może ktoś pamięta jak to szło ?
> Młoda pekinka....... i co dalej
> pozdr.Alex

znazlam w google:
Kim chi robi się prosto:

Musisz mieć garnek do kiszenia najlepiej gliniany polewany z dopasowanym
drewnianym wieczkiem z dziurką (standardowe narzędzie do kiszenia)
Dobra sól średnio mielona najlepiej morska.
Świeże lub suszone chili.
Dodatkowo: czosnek, imbir lub inne zioła dające tę "inną" nutę. Tyle
kombinacji ile osób
robiących kim chi.
Ja używam tartego imbiru i odrobiny czosnku.
Kapustę pekińską (musi być zbita i niezbyt dojrzała) ta z supermarketów
odpada bo jest przesuszona nacinasz przy głąbie na krzyż (równolegle do osi
symetrii kapusty :-) na głębokość 2-3 cm. Następnie delikatnie rozdzielasz i
dostajesz ćwiartki kapusty.
Każdą z ćwiartek solisz mniej więcej płaską łyżeczka od herbaty i posypujesz
rozdrobnionym chili świeżym lub suszonym. nacierasz to wszystko odrobiną
imbiru i układasz cztery części ciasno w garnku i przykrywasz wieczkiem.
Czas kiszenia to kilka dni w tem pokojowej. Co jakiś czas dociskasz denko
aby sok całkowicie pokrył kapustę. Po ukiszeniu odlewasz sok. każdą z części
krojisz na 3 4 porcje i do lodówki. Powinieneś ją zjeść w ciągu kilku dni.
Można sprawę uprościć stosując specjalną zalewę do kiszenia do kupienia w
sklepach z azjatycką żywnością bądź w internecie.

Za 5 razem zaczęła mi wychodzić lepsza niż w sklepie.

Pozdrawiam.
Adam

--
pozdrawiam b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-04-21 07:40:13

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> napisał w wiadomości

> Za 5 razem zaczęła mi wychodzić lepsza niż w sklepie.
>
> Pozdrawiam.
> Adam

Dzięki
pozdr.Alex

Co to jest śmietan-fix???
Imbir
Re: obiad dla przyszłych teściów...horror
Re: obiad dla przyszłych teściów...horror
babeczki