Co to normalność (było: czy jestem normalny)?

1. Data: 2000-05-05 13:41:33

Temat: Co to normalność (było: czy jestem normalny)?
Od: "Piotrek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

<<Zefiros>> <z...@k...net.pl> napisał(a) w wiadomości:
<oGzQ4.25497$O4.539711@news.tpnet.pl>...
Witajcie, pytanie postawione przez ZEFIROS jest bardzo interesujące.

> A co wedlug was oznacza byc normalnym?

To prawda, pojęcie normalności jest kreowane przez większość populacji
względem której mamy porównać naszą "normalność". Jeżeli chodzi o zdrowie
psychiczne, to "bycie normalnym" oznacza spełnianie pewnych cech właściwych
dla zdrowych ludzi. Ale wyobraźmy sobie, że odwracają się proporcje i
"wariatów" jest więcej od ludzi normalnych i oni ustanawiają wyznaczniki
normalności. Co wtedy?
Albo "normalność" kreowana przez media i modę. Wyobraźmy sobie, że wielkie
firmy handlowe przeprowadzają zakrojona na szeroka skale akcje marketingową
i kreują koszule w kolorze niebieskim - jest to szlagier na rynku i w końcu
ktoś kto nie ubiera koszuli niebieskiej jest uważany za człowieka
niepostępowego, nierefolmowalnego i nienormalnego... .myślę, że nie wiele
potrzeba aby zmienić kanony "normalności".

Tak więc poczucie normalności jest sprawą bardzo względną, opierająca się
tylko na porównaniach z ustalonymi przez większość kryteriami.

> Bo dla mnie normalny to taki co
> stanowi wieszosci w statystykach, szary, pospolity czlowiek, stereotypowy
> polak ze stereotypowej polskiej rodziny,

Ktoś może mi napisać jak wygląda teraz statystyczna polska rodzina?

> bez wyraznej wizji na przyszlosc,
> czesto niszczesliwy i dajacy sie sterowac wszelkim wladzon i naciskom
> otoczenia.

Nie możesz stwierdzać "bez wyraźnej wizji na przyszłość" - chyba, że
cytujesz wyniki badań statystycznych. Uważam, że każdy ma jakieś cele i
wizje przyszłości i czuje własny sens i cel życia.
Wiem, że trudno jest czuć się dobrze będąc odbiegającym od jakiegoś
standardu. Na pewno więc kujon czuje się źle w środowisku przeciętniaków,
albo otyły w otoczeniu szczupłych, grunt to zaakceptować siebie. Myślę, że
większość treningów psychologicznych sprowadza się do tego celu. Aby
zaakceptować siebie takim jakim się jest...

Pozdrawiam, Piotr

1. Data: 2000-05-06 13:10:30

Temat: Re: Co to normalność (było: czy jestem normalny)?
Od: Saanele <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Normalnosc....Hmmm...
Akceptacja siebie...Hmmmmmmmm.... To prawda, ze brak akceptacji siebie
mozna popasc z czasem w obled. Akceptowac siebie, to trudna sprawa. Aby
tego dokonac nalezy znalezc w sobie oprocz wad takze zalety. Zefiros,
posiadasz je z pewnoscia. Mysle, ze malo kto jest w pelni zadowolony z
siebie. Jezeli sie nad soba zastanawiasz to znaczy, ze jestes normalny.
Nie chodzi mi o rozumienie tego slowa w sensie statystyk itp.
saanale

1. Data: 2000-05-08 16:36:14

Od: Marcin Radzikowski <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> [...]
> dla zdrowych ludzi. Ale wyobraźmy sobie, że odwracają się proporcje i
> "wariatów" jest więcej od ludzi normalnych i oni ustanawiają wyznaczniki

Ja znam inną wersję. Połowa to wariaci - a reszta to niezbadani.

> [...]
> niepostępowego, nierefolmowalnego i nienormalnego... .myślę, że nie wiele
> potrzeba aby zmienić kanony "normalności".

Ale napewno nie kreują ich firmy czy wielkie korporacje!?

> Tak więc poczucie normalności jest sprawą bardzo względną, opierająca się
> tylko na porównaniach z ustalonymi przez większość kryteriami.

stereotypowa polska rodzina często bywa dla mnie czymś mało zrozumiałym,
teraz już chba masz odpowiedź co do podłoża oceny!

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2000-05-11 11:54:52

Temat: Odp: Co to normalność (było: czy jestem normalny)?
Od: "<<Zefiros>>" <z...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Saanele <s...@p...fm> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...fm...
> [...]
> siebie. Jezeli sie nad soba zastanawiasz to znaczy, ze jestes normalny.
> Nie chodzi mi o rozumienie tego slowa w sensie statystyk itp.

Zalety posiadam i nawet nazwac je potrafie. Zadowolony z siebie w 100% nie
jestem, i chyba nie che byc, bo taka sytuacja sprawialaby ze nie mialbym
juz do czego dazyc.
A zastanawianie sie nad soba (autoanaliza), z tego co wiem, to moze byc m.in
objawem niesmialosc, ale nie tylko, i nie jest dowodem na to ze ktos jest
normalny, cokolwiek masz na mysli (czyli jak odbierasz normalnosc).

Zefiros

I LOVE YOU TOO!!!
Prośba o pomoc - apatia
Re: Pomocy - moje posty nie docieraja do serwerów
terapia uzaleznien
Grupa...