Co to za ciasto?

1. Data: 2003-09-29 22:41:58

Temat: Co to za ciasto?
Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałam ostatnio pysznego ciasta: na spodzie cieniutko ciasto kruche,
potem co najmniej 5 cm jabłek z rodzynkami i na wierzchu też cieniutkie
ciasto, chyba z płatkami migdałów. Niestety nie mogę spytać autora.
Czy coś Wam ten opis przypomina?

Ewa

1. Data: 2003-09-30 00:09:32

Temat: Re: Co to za ciasto?
Od: olga <koty@[nospam]nasze.info> szukaj wiadomości tego autora

Ewa P. wrote:

> [...]
> potem co najmniej 5 cm jabłek z rodzynkami i na wierzchu też cieniutkie
> ciasto, chyba z płatkami migdałów. Niestety nie mogę spytać autora.

Tak :)
Szarlotkę którą robiła moja Mama

--
olga, tinta i 2+1
http://koty.nasze.info

1. Data: 2003-09-30 05:42:13

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> potem co najmniej 5 cm jabłek z rodzynkami i na wierzchu też cieniutkie
> ciasto, chyba z płatkami migdałów. Niestety nie mogę spytać autora.

Przypomina mi to przepis na szarlotke, podany przez Lille. Pieklam ja
wczoraj.
Wklejam w calosci:

50 dag maki,
10 dag masla
10 dag margaryny
10 dag smalcu
2 lyzeczki proszku do pieczenia
3-4 lyzki gestej smietany
15 dag cukru
3 zoltka
szczypta soli.

ok. 1,5 kg jablek antonowek, cukier, cynamon, cukier waniliowy,
4-5 lyzek kaszy manny, rodzynki, smazona skorka pomaranczowa.

Make przesiac na stolnicy, posolic, wymieszac z proszkiem do pieczenia,
posiekac z margaryna, maslem i smalcem.
Zoltka utrzec z cukrem, dodac smietane, wymieszac i polaczyc z maka.
Zagniesc szybko ciasto, podzielic na 2 nierowne czesci: 1/3 ciasta wlozyc
do zamrazalnika, a 2/3 do lodowki na co najmniej 30 min.

W tym czasie obrac jablka, zetrzec na tarce, dodac cukier i cynamon do
smaku, cukier waniliowy, rodzynki, smazona skorke pomaranczowa.
Odlac sok, ktory wycieknie z jablek.

Wyjac ciasto z lodowki, rozwalkowac, wylozyc na blache, posypac kasza
manna (ok. 2 lyzek kaszy manny dodac do jablek i wymieszac), wylozyc
jablka na przygotowane ciasto.
Zetrzec na jablka troche masla na tarce, a na wierzch zetrzec pozostala
czesc ciasta wyjeta z zamrazalnika.
Piec ok. 45 min., az ciasto przybierze zloty kolor.
Wyjac z piekarnika, przestudzic w formie, jesli ktos lubi, to posypac
cukrem pudrem.
Najlepsze jest wtedy, gdy ciasto troche polezy (mozna go przykryc
czyms) i lekko zmieknie pod wplywem wilgoci z zewnatrz - wowczas
mozna powiedziec, ze szarlotka rozplywa sie w ustach :)

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-09-30 09:38:28

Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 00:41, Użytkownik Ewa P. napisał:
> [...]
> potem co najmniej 5 cm jabłek z rodzynkami i na wierzchu też cieniutkie
> ciasto, chyba z płatkami migdałów. Niestety nie mogę spytać autora.

Przypomina mi tartę jabłkowo-migdałową z "Kuchni Neli". Piekłam wiele
razy, ze skutkiem... mlam :-) na wierzchu jest właśnie warstwa masy
migdałowej, nawet nie ciasto. W razie gdyby to było to - służę przepisem :-)

--
Magda

1. Data: 2003-09-30 09:47:12

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 11:38:28 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Magdalena Potocka* skreślił te oto słowa:

> Przypomina mi tartę jabłkowo-migdałową z "Kuchni Neli". Piekłam wiele
> razy, ze skutkiem... mlam :-) na wierzchu jest właśnie warstwa masy
> migdałowej, nawet nie ciasto. W razie gdyby to było to - służę przepisem :-)

Nawet jakby to nie bylo to, to ja poprosze o przepis, bo szukam nowych
ciekawych przepisow co by gosci urodzinowych uraczyc :)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-09-30 13:00:56

Temat: tarta z jabłkami i migdałami [Re: Co to za ciasto?]
Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 11:47, Użytkownik Lia napisał:
> [...]
>

> Nawet jakby to nie bylo to, to ja poprosze o przepis, bo szukam nowych
> ciekawych przepisow co by gosci urodzinowych uraczyc :)

no to cała naprzód:

ciasto na spód średnicy 25 cm

120 g masła o temperaturze pokojowej
3 łyżki stołowe cukru
2 żółtka
szklanka mąki
1/2 łyżeczki soli

masło rozetrzeć na tyle, żeby dało się połączyć z resztą składników,
połączyć z cukrem, żółtkami i solą. Dokładnie wymieszać, ciasto zebrać w
kulę. Kulę tę położyć na środku formy (lub zwykłej tortownicy), bez
smarowania tłuszczem. Spodem dłoni rozpłaszczyć ciasto i czubkami palców
"rozciapać" po dnie, tworząc rant grubości ok. 1 cm. Jeżeli w trakcie
"rozciapywania" ciasto zacznie się "tłuścić", posypać niewielką ilością
mąki.

masa jabłkowo-migdałowa:

7 łyżek stołowych masła
3/4 szklanki cukru
100 g drobno zmielonych migdałów
4-5 jabłek
75 g posiekanych migdałów

Masło drobno pokroić, dodać cukier i zmielone migdały. Wszystkie
składniki wyrobić palcami, do uzyskania masy o jednolitej konsystencji.

Piekarnik nagrzać do 180 st. Jabłka obrać, wydrążyć, pokroić na kawałki
o grubości ok 5mm (ja kroję albo w taką kostkę, albo - jak mi się nie
chce - ucieram na grubej tarce ;-) ) i wyłożyć nimi spód tarty. Na samym
wierzchu położyć warstwę masy migdałowej, posypać posiekanymi migdałami.
Piec 35-40 minut.

Rany, chyba dzisiaj upiekę :-)

--
Magda

1. Data: 2003-09-30 13:22:05

Temat: Re: tarta z jabłkami i migdałami [Re: Co to za ciasto?]
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 15:00:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Magdalena Potocka* skreślił te oto słowa:

> Rany, chyba dzisiaj upiekę :-)

A ja jutro wersje próbna - dzieki wielkie za przepis :)
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154

1. Data: 2003-09-30 20:41:04

Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-30 15:22, Użytkownik Lia napisał:
> Dnia 2003-09-30 15:00:56 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
> przyrody grupowicz *Magdalena Potocka* skreślił te oto słowa:

> A ja jutro wersje próbna - dzieki wielkie za przepis :)

cała przyjemność i tak dalej :-)

--
Magda

CO Z CUKINII?