Co to za potwór?

1. Data: 2012-09-18 06:33:22

Temat: Co to za potwór?
Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Upolowałem dziś zwierza, który ma zęby, jak nutria, jest wielkości
szczura a kopie podobnie, jak kret.
Tu zdjęcia (osoby wrażliwe nie oglądać zwierza, bo brzydki):
https://picasaweb.google.com/107154024088298206865/1
8Wrzesnia2012
Co to może być? Na nornicę za duże i chyba nornica ma inne zęby.
Jacek

2. Data: 2012-09-18 07:30:08

Temat: Re: Co to za potwór?
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 08:33, Jacek pisze:
> [...]
8Wrzesnia2012
> Co to może być? Na nornicę za duże i chyba nornica ma inne zęby.

Co prawda galeria się nie wyświetla, ale być może to karczownik?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Karczownik

3. Data: 2012-09-18 18:12:27

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 09:30, wolim pisze:

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Karczownik

Karczownik pasuje z opisu. Nawet nie wiedziałem, że takie zwierzę
istnieje. Zębiska ma straszne.
Jacek
PS
jak dotąd wyniki polowania w ogrodzie: 5 kretów i 1 karczownik. Niestety
jeszcze coś kopie. Mam nadzieję, że nie odkryję nowego zwierzaka ;-)

4. Data: 2012-09-18 20:33:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2012 20:12:27 +0200, Jacek napisał(a):

> jak dotąd wyniki polowania w ogrodzie: 5 kretów

Krety są pod ochroną gatunkową, poza tym warto o nich wiedzieć więcej,
zanim niewiedza podyktuje ich pogrom:
http://rzymelka.sejm.pl/?page=271

--
XL

5. Data: 2012-09-19 03:47:38

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-18 22:33, Ikselka pisze:

> Krety są pod ochroną gatunkową, poza tym warto o nich wiedzieć więcej,
> zanim niewiedza podyktuje ich pogrom:
> http://rzymelka.sejm.pl/?page=271

1.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OCHRONY ŚRODOWISKA, ZASOBÓW NATURALNYCH I LEŚNICTWA
z dnia 6 stycznia 1995 r.
w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt.
(Dz. U. z dnia 16 lutego 1995 r.)
Na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 16 października 1991 r. o
ochronie przyrody (Dz. U. Nr 114, poz. 492, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 i
z 1994 r. Nr 89, poz. 415) zarządza się, co następuje:
§ 1.Uznaje się za podlegające ochronie następujące gatunki zwierząt,
zwane dalej "gatunkami chronionymi": punkt 100) kret (Talpa europaea) -
z wyjątkiem występującego w zamkniętych ogrodach, szkółkach i na lotniskach,

2.
dlaczego zarzucasz mi od razu niewiedzę, skoro nie masz pojęcia o mojej
wiedzy z tego zakresu (i innych również)?

3.
Lubię wszelkie stworzenia, nawet krety, nawet psa sąsiada, który ujada
od 3-ciej nad ranem. Lubię nawet osobniki z gatunku homo sapiens
używające kijów baseballowych do innych celów, niż gra, a nawet lubię
haterów internetowych. Wszystko pod warunkiem, że trzymają się z daleka
ode mnie.

Jacek

6. Data: 2012-09-19 10:09:58

Od: Wędrowniczek <n...@n...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" napisał:
[...]
>jak dotąd wyniki polowania w ogrodzie: 5 kretów i 1 karczownik. Niestety
>jeszcze coś kopie. Mam nadzieję, że nie odkryję nowego zwierzaka ;-)

To zdradź nam jakimże to sposobem podszedłeś owe krety.
Wiemy, że wszelkie świece, trucie, zalewanie czymś, gazowanie a nawet
karbid (!) nie są skuteczne. No łowne koty dają radę, ale tu wnioskuję
polowałeś
osobiście. Skąd takie dobre wyniki?

--
Wędrowniczek

7. Data: 2012-09-19 11:17:53

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 12:09, Wędrowniczek pisze:

> To zdradź nam jakimże to sposobem podszedłeś owe krety.
> Wiemy, że wszelkie świece, trucie, zalewanie czymś, gazowanie a nawet
> karbid (!) nie są skuteczne.

http://e-flora.pl/na-szkodniki/1632-gr5102-pulapka-m
etalowa-waska-na-krety-i-nornice.html

To jest ten sprzęt ;-) Podałem pierwszy z brzegu link, jaki wyskoczył po
wpisaniu "pułapka na krety wąska". Ja kupowałem na Alledrogo po 8 zł
plus wysyłka.
Zakładanie pułapki wymaga sporo starannosci no i cierpliwości także, bo
krety potrafią wykopać taką pułapkę, wiele prób jest nieskutecznych, ale
w końcu się udaje.
Pułapka "bawarska" typu agrafka z drutu wogóle się nie sprawdziła, tak
samo jak pułapka "szeroka", a na wąską i owszem.
Ja zakładam w ten sposób, że wykopuję ziemię z kopca na kształt
prostokąta o wymiarach mniej więcej, jak rozłożona pułapka. Wygrzebuję
starannie łyżką ziemię z korytarzy (przeważnie są dwa rozchodzące się na
boki) i zakładam pułapkę. Przy większej dziurze zakładam dwie: jedna w
jeden korytarz, druga w drugi.
Przy zakładaniu warto założyć rękawiczki albo umyć ręce, żeby nie
pozostawić kretom zapachu, który je odstrasza.
Jeżeli szybko wyjmiemy kreta po złapaniu, to można go jeszcze puścić
żywcem albo wysłać do jakiego Greenpeace, gdzie go przygarną i otoczą
opieką.
Jacek

8. Data: 2012-09-19 14:42:53

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 13:17, Jacek pisze:

> [...]
> Jeżeli szybko wyjmiemy kreta po złapaniu, to można go jeszcze puścić
> żywcem albo wysłać do jakiego Greenpeace, gdzie go przygarną i otoczą

To wygląda jak gilotyna do cięcia kretów wpół. :)

Pozdrawiam,
MW

9. Data: 2012-09-19 15:37:41

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-19 16:42, wolim pisze:
> To wygląda jak gilotyna do cięcia kretów wpół. :)
Sprężyna jest na tyle delikatna, że zwierz jest tylko złapany a nie
poćwiartowany. Krawędzie "szczypiec" są tępe i można by na nie założyć
np. po kawałku rurki termokurczliwej. Pozostaje problem czuwania przy
pułapce, bo nawet, jak się kret najdelikatniej złapie to kilku godzin
raczej nie wytrzyma w tym uścisku.
Jacek

10. Data: 2012-09-19 16:25:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 19 Sep 2012 17:37:41 +0200, Jacek napisał(a):

> [...]
> np. po kawałku rurki termokurczliwej. Pozostaje problem czuwania przy
> pułapce, bo nawet, jak się kret najdelikatniej złapie to kilku godzin

Czyli jak nie kijem go, to pałą - i tak zginie. Bo namiotu przy pułapce
raczej nie rozstawiasz, jak sądzę.

--
XL a karczowniki i nornice jak żyły, tak żyją, biedne krety robią za kozła

tuja przesadzanie
balokonowe na zimę
Zaraza ziemniaczana a kompost
Poznań lub Gniezno ale tanio