Co to za przyprawa?

1. Data: 2003-06-18 17:08:15

Temat: Co to za przyprawa?
Od: "Marcin" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno byłem w egipcie i przywiozłem taką ciemną, ziarnistą przyprawę -
oni tym posypują bułki.
Jak nazywa się ta przyprawa i do czego najlepiej pasuje???

Marcin

1. Data: 2003-06-19 08:05:36

Temat: Re: Co to za przyprawa?
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin:
> Niedawno byłem w egipcie i przywiozłem taką ciemną, ziarnistą przyprawę -
> oni tym posypują bułki.
> Jak nazywa się ta przyprawa i do czego najlepiej pasuje???

nie wiem, co przywiozłeś. Czarnych ziarenek jest dużo (np. pieprz). Ale
może to być czarnuszka zwana czarnym kminkiem. Nadaje się na bułkę/chleb
z masłem, do twarogu a najlepiej do chleba przed pieczeniem.

Waldek

1. Data: 2003-06-19 08:33:50

Od: "Marcin" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i to właśnie chyba będzie ta czrnuszka.
Choć zasiałeś we mnie ziarno niepokoju i zastanawiam się czy to może jednak
nie pieprz? ;))

Marcin

1. Data: 2003-06-19 10:09:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003 10:33:50 +0200, "Marcin" <z...@w...pl>
wrote:

>No i to właśnie chyba będzie ta czrnuszka.
>Choć zasiałeś we mnie ziarno niepokoju i zastanawiam się czy to może jednak
>nie pieprz? ;))
>
>Marcin

jeszcze moze byc black onion seed, jak zalatuje cebulowo

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-06-19 10:41:32

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:
> Niedawno byłem w egipcie i przywiozłem taką ciemną, ziarnistą
> przyprawę - oni tym posypują bułki.
> Jak nazywa się ta przyprawa i do czego najlepiej pasuje???

W Izraelu tez cos takiego jadlem i tez nie wiem co to jest. Byla to
jakas mieszanka przypraw (z dodatkiem soli).
Maczalo sie wpierw w oliwie chleb a potem w tej przyprawie i wcinalo.

J.

1. Data: 2003-06-19 12:04:21

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Niedawno byłem w egipcie i przywiozłem taką ciemną, ziarnistą przyprawę -
> oni tym posypują bułki.
> Jak nazywa się ta przyprawa i do czego najlepiej pasuje???

a duzo za nia dales? Bo jezeli to czarnuszka, to jest do kupienia w Polsce,
np. w Gdansku na rynku za 2 zlote wielka paczka hihi :)

wkn

1. Data: 2003-06-19 12:29:30

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin :
> No i to właśnie chyba będzie ta czrnuszka.
> Choć zasiałeś we mnie ziarno niepokoju i zastanawiam się czy to może jednak
> nie pieprz? ;))

czarnuszka to takie kulki numer większe od maku. No, może dwa numery.
Pieprz, przynajmniej niemielony, jest trochę większy ;-)
W razie co, kup czarnuszkę w Herbapolu i porównaj.

Waldek

1. Data: 2003-06-19 12:30:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 19 Jun 2003 14:29:30 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>Marcin :
>
>czarnuszka to takie kulki numer wi?ksze od maku. No, mo?e dwa numery.
>Pieprz, przynajmniej niemielony, jest troch? wi?kszy ;-)
>W razie co, kup czarnuszk? w Herbapolu i porównaj.
>
>Waldek

i vazrnuszka, wydaje mi sie, jest tez kanciasta - graniasta.
dobrz emowie?

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-06-19 13:02:52

Od: "IDa" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Niedawno byłem w egipcie i przywiozłem taką ciemną, ziarnistą przyprawę -
> oni tym posypują bułki.
w zeszlotygodniowych (?) "Wysokich Obcasach" Agnieszka Kreglicka opisywala
rozne mieszanki ziolowe do chleba, w tym cos egipskiego o nawie "dooa.
Skalda sie to z uprazonych i utratych: sezamu, orzechow laskowyc, kuminu i
kolendry i sluzy jako suchy dip. Moze to co przwiozles to jakas tego typu
mieszanka?

pozdrowienia
IDa

1. Data: 2003-06-19 16:57:40

Od: "Marcin" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak po opisie to będzie chyba ta czarnuszka.
Oni tym mieli pieczywo posypane.
Ma bardzo ciekawy (nietypowy) smak.
I całkowicie mi się (już) kojarzy po rozgryzieniu jednego ziarenak z
Egiptem.
To nie jest mieszanka. Ciemne i tak 2-3 rozmiary większe od maku - takie
ciut niesymetryczne.
Z mięsem nie wychodzi nic ciekawego- zobaczymy z twarogiem.

Marcin

pasta jajeczna...kto pamieta ? :)
pysznosci...
Zatrudnie managera restauracji (SPAM)