Co to za roślina?

1. Data: 2008-11-28 16:00:10

Temat: Co to za roślina?
Od: Siwy <S...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie wiem skąd w domu znalazła się ta roślina. Po prostu sobie jakiś
czas stała na parapecie (około roku) i nikt nie zwracał na nią
szczególnej uwagi. Nie rosła ani nie wysychała. Podlewałem ją raz w
tygodniu. Jednak od pewnego czasu wystrzeliła w górę jak szalona. Czy
ktoś wie jak to się nazywa? Rośnie szybko jak chwast dlatego nie wiem
czy wywalic. Próbowałem coś wygooglac ale ciężko znaleźc coś o czym
nie ma się pojęcia. Dodam, że co jakiś czas na obrzeżach młodych liści
pojawiają się takie jakby małe listki, które potem spadają na ziemię
do doniczki i z nich rosną kolejne "ogniska" rośliny.

Poniżej linki do fotek, przepraszam za kiepską jakośc, ale nie mam w
tej chwili dostępu do normalnego aparatu:

http://www.administracja131.pl/ trzeba wejsc w folder "roslina",
są tam trzy zdjęcia.

Serdeczności,
Siwy

2. Data: 2008-11-28 16:58:44

Temat: Re: Co to za roślina?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalanchoe

MJ

3. Data: 2008-11-29 10:06:03

Od: iza <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski pisze:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Kalanchoe
>
> MJ

Niestety nie

http://wdziek.info/zyworodka_na_wszystko.html

--
pozdrawiam serdecznie
b.

4. Data: 2008-11-29 10:43:05

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety nie

> http://wdziek.info/zyworodka_na_wszystko.html

Zerknąłem na ten ostatni link. No i stoi tam, że żyworódka po łacinie to
kalanchoe ;-) Mam te roślinę. Przez całe lato wystawiona była na podwórzu.
Na jesieni miała ze 2 metry. Jakiejś szczególnej urody to to nie ma ;-(
Łodygi trzeba było palikować. Bo inaczej robił się z tego pokraczny
rozchodnik.

Zdroofka Johnny

5. Data: 2008-11-29 11:04:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Nov 2008 11:43:05 +0100, johnny napisał(a):

> Zerknąłem na ten ostatni link. No i stoi tam, że żyworódka po łacinie to
> kalanchoe ;-)

To ta sama rodzina. Ale rosliny potocznie nazywane kalanchoe i żyworódką to
różne rośliny.

6. Data: 2008-11-29 11:28:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ta sama rodzina. Ale rosliny potocznie nazywane kalanchoe i żyworódką to
> różne rośliny.
Poza tym ona nie jest do oglądania, ma cenne właściwości zdrowotne.

7. Data: 2008-11-29 11:30:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Nov 2008 12:28:31 +0100, mirzan napisał(a):

> Poza tym ona nie jest do oglądania, ma cenne właściwości zdrowotne.

Otóż to.
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22z+%C5%BCywor%
C3%B3dki%22&lr=

8. Data: 2008-11-29 12:45:07

Od: Siwy <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za informacje :) hehe a ja myślałem, że to chwast :P

--
Serdeczności,
Siwy

9. Data: 2008-11-29 12:51:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Nov 2008 13:45:07 +0100, Siwy napisał(a):

> Dziękuję wszystkim za informacje :) hehe a ja myślałem, że to chwast :P

Cudze chwalicie, swojego nie znacie :-)

Czy pelargonie odżyją?
mikoryza
Klon cukrowy