Co w piekarniku?

1. Data: 2005-11-01 12:13:32

Temat: Co w piekarniku?
Od: "liberi" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc.

W zeszłym tygodniu wyłączyli nam na klatce gaz, bo podobno gdzieś była
nieszczelność. Roboty trwają, ale przede mną jeszcze tydzień zimnicy, zimnej
wody i zimnych posiłków.

Na szczęście mam piekarnik elektryczny, w którym piekę mięska i nawet udało
mi się wypiec w nim kaszę. Standardowo wrzucam pod koniec pieczenia
ziemniaki i pieką się razem z mięsem, ale potrzebuję czegoś innego.

Jeśli macie jakiś pomysł, co można od początku do końca zrobić w piekarniku,
to będę bardzo wdzięczna za przepisy.
UWAGA!
Żadne półprodukty nie mogą być gotowane, bo nie mam ich w czym ugotować.

Z góry bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Zdesperowana i zmarznięta
Dorota

2. Data: 2005-11-01 13:31:40

Temat: Re: Co w piekarniku?
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 1 novembre 2005 ŕ 13:13:32, dans <dk7m4r$ifp$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Żadne półprodukty nie mogą być gotowane, bo nie mam ich w czym ugotować.

> Z góry bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

- mozesz zrobic np. quiche lorraine i jej wszystkie warianty, tutaj
wersja wege :
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1524
W wersji nie-wege dochodzi do tego szynka albo boczek.

- mozesz rowniez zrobic ziemniaki pieczone w folii, z sosem smietanowym
lub serowym, lub tunczykowym, lub innym...

- lub jajka w kokilkach i wszystkie ich warianty (z szynka wedzona lub nie,
ze smietana, z parmezanem, z mozarella...)

- i pizze wszelkiego rodzaju ze wszystkim co ci przyjdzie do glowy...

Pozatym wszyskie ryby si doskonale przyrzadza w piekarniku, tysz...

Ewcia

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2005-11-01 15:18:47

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "liberi" <l...@b...pl> napisał w wiadomości

> Z góry bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Wsypujesz ryż, zalewasz wrzątkiem w ilości dwóch szklanek z odrobiną (w
braku czajnika elektrycznego może być zimna woda), nasyp przypraw,
cienko skrój marchewkę, połóż na ryżu udka kurczaka, posyp przyprawami
(większość będzie unosić się na wodzie, ale nic to). Wstaw całość w 180
stopni w jakimś naczyniu żaroodpornym z przykrywką (jak przezroczyste,
to masz kontrolę nad ryżem ;o) i czekaj, aż zabraknie wody a udka na
wierzchu pięknie się zrumienią. Tak przetrzymałem ostatni remont (no,
nie tylko tak, ale to najłatwiej i najszybciej). Wariantować można
różnie, ja uwielbiałem mieszać ten ryż z rodzynkami. Ilość wody raczej
od wyczucia zależy i rodzaju ryżu (często kleisty wychodzi, jak kto się
boi wody to potem zęby łamie na ziarnach).

Pozdrawiam
Paweł

4. Data: 2005-11-01 16:06:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Nov 2005 14:31:40 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

> [...]
>
>- i pizze wszelkiego rodzaju ze wszystkim co ci przyjdzie do glowy...
>
>Pozatym wszyskie ryby si doskonale przyrzadza w piekarniku, tysz...

..i wszystkie kartoflane zapiekanki

Pierz
K.T. - starannie opakowana

5. Data: 2005-11-01 17:13:44

Od: "liberi" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..i wszystkie kartoflane zapiekanki
>
> Pierz
> K.T. - starannie opakowana

No wlasnie nie do konca, tak samo zreszta jak quiche - w wiekszosci
potrzebne sa np. przysmazona cebulka, podsmazone wedliny albo mieso,
uduszone na masle pieczarki albo inne warzywo.

Uch... - marzy mi sie pyszna zapiekanka...
Jesli znasz jakas, gdzie sie nic nie przesmaza, to zlituj sie nade mna i daj
przepis... Najlepiej z jakims miesem, bo TZ nie uznaje za jedzenie nic, co
nie ma w sobie miesa (z wyjatkiem platków sniadaniowych).

Pozdrawiam
Dorota - z nieco lepszym humorem, bo nagrzala piecykiem elektrycznym
(ciekawosc - jaki tez bedzie rachunek za prad?)

6. Data: 2005-11-01 17:15:23

Od: "liberi" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> od wyczucia zależy i rodzaju ryżu (często kleisty wychodzi, jak kto się
> boi wody to potem zęby łamie na ziarnach).

Wody się nie boję :-) Tak właśnie zrobiłam kaszę w piekarniku.
A jakie warzywo do tego się podaje? Jakieś na ciepło, czy na zimno?

Pozdrawiam
Dorota

7. Data: 2005-11-01 19:17:03

Od: Magdalena Bassett <m...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

liberi wrote:

> [...]
> przepis... Najlepiej z jakims miesem, bo TZ nie uznaje za jedzenie nic, co
> nie ma w sobie miesa (z wyjatkiem platków sniadaniowych).

Zapiekanka nieprzysmazanka

2-3 ziemniaki pokrojone w plastry
1 lyzeczka soli, 1/2 lyzeczki pieprzu, 2 lyzeczki ziol (tymianek,
oregano, rozmaryn, szalwia itp.) utrzec razem na proszek
garsc startego sera
garsc szynki pokrojonej w kostke, lub kielbasy w plasterki

2/3 szklanki mleka rozgrzanego z 2 lyzkami masla i 1 lyzeczka musztardy

W misce wymieszac wszystkie skladniki oprocz mleka. Przelozyc do
zaroodpornego naczynia z pokrywka lub folia, wyrownac i polac mieszanka
mleczna. Przykryc i zapiec okolo godziny, az ziemniaki beda miekkie.

W tym samym czasie upiec w drugim naczyniu wydrazone jablka nadziane
cukrem i rodzynkami na deser.

MB

8. Data: 2005-11-01 20:02:03

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dk87pe$t7p$1@atlantis.news.tpi.pl, liberi wrote:
> A jakie warzywo do tego się podaje? Jakieś na ciepło, czy na zimno?

Jak nie ma gazu? To surówkę.

W piekarniku możesz zawsze zrobić pizzę. Ja osobiście dodatków do pizzy
nie smażę, choć już kiedyś ktoś się oburzał, że jem surowe pieczarki. :-)

Hania

--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

9. Data: 2005-11-01 22:45:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Nov 2005 18:13:44 +0100, "liberi"
<l...@b...pl> wrote:

> [...]
>Dorota - z nieco lepszym humorem, bo nagrzala piecykiem elektrycznym
>(ciekawosc - jaki tez bedzie rachunek za prad?)

Ale cebula wcale nie musi byc przysmazona. Dla mnie taka najpierw
przysmazona jest za slodka.
a co do pieczarek to ...w sumie tez nie musza byc, wypsuzcza
jedynie sok, cala reszta moze sie dusic w plynie, ktorego dodasz
wiece. wedlina tez nie musi byc smazona, to jakis mit, ze musi
:PPP

Pierz, co przedwczoraj mial ukochana zapiekanke - ziemniaki w
kostke, marchew w kostke, pory w kolka, buraki w kostke, bekon -
plastry pokrojoe w mniejsze kawalki. W zeliwnym naczyniu (moje
jest le Creuset, gruba zeliwna rzecz, wazy tone. Nie dodje do
zapiekanki soli ani wody, najpierw piekarnik goracy tak z pol
godzimy - do 200 stopni, potem zmniejsza do sredniego i tak w
piecu to sioedzi jeszcze z godzine. BARDZo fajne, bo wszystko ma
czas przejsc sasiednimi smakami i aromatami, nie robi sie breja
(raz dodalam troche wody, kartofle wchlanely i sie paskudne
porobily)
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2005-11-01 22:47:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Nov 2005 20:02:03 -0000, "Hanna Burdon"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Jak nie ma gazu? To surówk?.
>
>W piekarniku mo?esz zawsze zrobi? pizz?. Ja osobi?cie dodatków do pizzy
>nie sma??, cho? ju? kiedy? kto? si? oburza?, ?e jem surowe pieczarki. :-)
>
>Hania

Ja tam bym zrobila pieczone marchewki i te, no, jak im tam,
parsnips...noooo.....taki korzen jak
pietruszka...noooooooozapomnialam...

Pierz

p.s. surowe pieczarki dobra rzecz