Co z tym prysznicem? Jaki ogrzewacz kupić?

1. Data: 2003-01-23 10:28:29

Temat: Co z tym prysznicem? Jaki ogrzewacz kupić?
Od: "Mario" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam zainstalować ogrzewacz przepływowy na 220V. I nie wiem co wybrać,
bo podobno 3KW lub 4 KW to za mało. Może ktoś ten problem przeszedł i może
sie podzielić jak to w praktyce wygląda i co kupić. Prosze o jakieś
wskazówki i sugestie odnośnie modelu
Mario

1. Data: 2003-01-23 11:07:40

Temat: Re: Co z tym prysznicem? Jaki ogrzewacz kupić?
Od: "Marta" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Rozwiązywałem podobny problem kilka tygodni temu. Zamontowałem ogrzewacz
przepływowy Kospel, z elektroniczną regulacją temperatur bodajże Bonus,
trójfazowy na 12kW, woda jak przypuszczałem leci małym strumieniem, jest to
bardzo skromny prysznic nie mniej da się używać. Gdybym mógł coś zmienić
wybrałbym 18kW minimum, te na 220V moim skromnym zdaniem są raczej do mycia
garów niż do prysznicowania się.
Na Kospela zdecydowałem się głównie z powodu ceny kosztował ok. 700zł, te
najlepsze polecane przez fachórków to Simensy ale znacznie powyżej 1000zl.
P.Kruk

1. Data: 2003-01-23 11:54:56

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mario napisał(a):

> Zamierzam zainstalować ogrzewacz przepływowy na 220V. I nie wiem co wybrać,
> bo podobno 3KW lub 4 KW to za mało.

4kW nadaje się do umycia szklanki, ale tylko w sytuacjach awaryjnych :-)

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-01-23 12:19:49

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz <p...@z...pl> writes:

> 4kW nadaje się do umycia szklanki, ale tylko w sytuacjach awaryjnych :-)

Do umycia rak, i tylko pod warunkiem umieszczenia ogrzewacza tuz przy
wylewce. 8-(

Do prysznica zadne ogrzewacze na 220V sie nie nadaja, to wszystko
zawracanie glowy.

12kW, przy odpowiedniej instalacji i "sluchawce" przystosowanej do
malego przeplywu wody, ostatecznie moze byc.

MJ

1. Data: 2003-01-23 12:37:01

Od: "Marta" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

te 12kW to naprawdę wymaga dużo dużo dobrej woli.

1. Data: 2003-01-28 08:21:44

Od: Kakadu <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Jan 2003 13:37:01 +0100 "Marta" <m...@t...pl>
wrote:

> te 12kW to naprawdę wymaga dużo dużo dobrej woli.

Racja. Minimum to 18kW. Mam taki (Siemens) i do natrysku/prysznica
wydaje się wystarczający -- w lecie używam go wtedy w trybie 'eco',
czyli na 2/3 mocy = 12kW, w zimie na pełnej mocy (wiadomo -- niższa
temperatura wejściowa wody). Gorzej z gorącą kąpielą w wannie -- przy
pełnej mocy w zimie i tak trzeba mocno ograniczyć strumień, aby
uzyskać odpowiednią temperaturę wody (odległość baterii od
podgrzewacza to ok 1,5m oczywiście w otulinie termoizolacyjnej).

Jarek Pogoda, Legnica

Mieszkanie komunalne
tynki japońskie
wanny akrylowe