Co zrobić ze ściółką leśną?

1. Data: 2004-05-31 16:59:10

Temat: Co zrobić ze ściółką leśną?
Od: "MichalZ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Kupiłem działkę leśną 1000m2. Z powierzchni około 200m2 ściągnąłem ściółkę
(mech, igliwia, trochę próchnicy). Powstał niezły stóg. Co mam teraz z nim
zrobić? Z czymś zmieszać, przykryć jakąś folią żeby się zakompostowało???:))
Jestem jeszcze zielony w tym temacie. proszę o porady. Na oczyszczonej
powierzchni chcę posiać trawę. Podłoże podobno jest nawet niezłe, nie jest
piaszczyste. Czy mam je wzruszyć, czymś nawieść czy poprostu posiać trawkę.

2. Data: 2004-05-31 17:21:23

Temat: Re: Co zrobić ze ściółką leśną?
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"MichalZ" <m...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
> piaszczyste. Czy mam je wzruszyć, czymś nawieść czy poprostu posiać trawkę.

Nie calkiem rozumiem, po co sciagnales sciolke.
W cieniu w lesie trawa i tak nie bedzie rosnac.
Radze rozrzucic sciolke z powrotem. Troche czsu uplynie, zanim mech
znow wyrosnie, ale ja bym liczyl na sukces.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2004-05-31 19:28:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9fo9l$e7i$1@atlantis.news.tpi.pl MichalZ
<m...@a...net.pl> napisał(a):

> proszę o porady. Na oczyszczonej powierzchni chcę posiać trawę.
> Podłoże podobno jest nawet niezłe, nie jest piaszczyste. Czy mam je
> wzruszyć, czymś nawieść czy poprostu posiać trawkę. pozdrawiam

Hejka. Teraz wytnij wszystkie drzewa. Trawa nie lubi cienia.
Pozdrawiam haliznowo Ja...cki

4. Data: 2004-05-31 19:48:57

Od: "MichalZ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Teraz wytnij wszystkie drzewa. Trawa nie lubi cienia.
> Pozdrawiam haliznowo Ja...cki

Postrzegam troche ironii w Waszych postach, może dlatego że nie dodałem że
działka leśna ale drzew niewiele a w miejscu gdzie sprzątnąłem ściółkę nie
ma wcale

5. Data: 2004-05-31 19:59:54

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:nQJuc.10751$Ba.2354@fe2.columbus.rr.com...
> "MichalZ" <m...@a...net.pl> wrote in message
=======================================
I zniszczyłeś to, co las produkował przez 20 lat-(((
Ogołociłeś glebę z humusu i został Ci się jeno sznur... Chyba, że chcesz
zrobić plażę lub coś budować, to zrobiłeś mądrze. Zabrałeś drzewom papu na
kilka lat (zmniejszą przyrost). Jak już zwlokłeś to na kupę, to spróbuj
przynajmniej wykorzystać to nad czym Bozia tak się napracowała. Musisz to
przerobić z wapnem (1 szufla wapna 4 sciólki) Dobrze byłoby dodać 20% torfu.
Ułóż to wszystko w podłużną pryzmę (2 m u podstawy, wysokośc do 1,2). Boki
obsyp ziemią na jakieś 15 cm. KONIECZNIE w głebokim cieniu. Jeżeli miejsce
jest suche, to podlewaj (na wierzchu pryzmy trzeba zrobić rowek do łapania
deszczówki). Jak masz zaprzyjaźnionego gospodarza, to niech to w jesieni
poleje gnojówką. Co roku przerabiaj (pryzma obok). Za 3 lata będziesz miał
piekną próchnice, tylko nie wiem po co :)))
Pozdrowienia
Jan

6. Data: 2004-05-31 20:09:42

Od: "MichalZ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poleje gnojówką. Co roku przerabiaj (pryzma obok). Za 3 lata będziesz miał
> piekną próchnice, tylko nie wiem po co :)))

Dzięki za konkretną podpowiedź. Tak jak wspomniałem we wcześniejszym poście
działka jest zalesiona w 15%. Tam gdzie sa drzewa oczywiście nie bedę
niszczył runa ale w miejscu gdzie zostały tylko karpy (drzewa usuniete duzo
dużo wczesniej przez własciciela) nie widzę sensu trzymac takiego dywanu.
Wystarczy mi urok tych 15% drzew, pieknego otaczającego boru sosnowego i
krystalicznie czystego pobliskiego jeziora.

7. Data: 2004-05-31 20:29:11

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MichalZ" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> Wystarczy mi urok tych 15% drzew, pieknego otaczającego boru sosnowego i
> krystalicznie czystego pobliskiego jeziora.
Nie chciałbym, żebyś uważał mnie za natręta. Ale jak posiejesz trawnikową
trawę (zrobisz trawnik) w środku lasku nad jeziorem, to wyjdzie Ci kwiatek
do ...
Ja miałem podobny dylemat. Działka 4k, nad jeziorem, samosiew brzozowy.
Podsadziłem dębem czerwonym, jarzębiną i tarniną, trochę podnawoziłem.
Miejscami podsiałem koniczyny. Chwasty wykosiłem wykaszarką. Teraz mam
poziomki maliny i sporo krzewów. Koszę raz na jesieni. Na cele życiowe mam
wykoszone obok domu kilkadziesiat m2. Reszta busz (ten prawdziwy)
Ale wiele zależy od tego jaką masz ziemię.
Pozdrowienia
Jan

8. Data: 2004-05-31 20:29:55

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| Wystarczy mi urok tych 15% drzew, pieknego otaczającego boru sosnowego i
| krystalicznie czystego pobliskiego jeziora.

Do tych sosen nie chciałeś dodać wrzosowiska z jałowcami i żarnowcami?
Prosiłoby się na tej ściółce.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2004-05-31 20:38:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zakompostowało???:))

> Nie calkiem rozumiem, po co sciagnales sciolke.

Na ognisko.

> W cieniu w lesie trawa i tak nie bedzie rosnac.

Będzie. W Polsce lasy rzadkie, tzn. mało drzew
na jednostkę powierzchni przypada:-(

> Radze rozrzucic sciolke z powrotem.

Michale szanuj pracę ludzką.

> Pozdrowienia,
> Michal

Pozdrawia boletus

10. Data: 2004-05-31 20:59:08

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Będzie. W Polsce lasy rzadkie, tzn. mało drzew
> na jednostkę powierzchni przypada:-(
Hej, hej
A skąd takie wieści? Lasy w PL mają jedno z najwyższych zadrzewień w E. U
nas sadzi się 12k na h, a np. w Szwecji 4.
Tak naprawdę, to niewiele znaczy :) W Shwarcwaldzie jest zadrzewienie
stosunkowo małe, a masy na ha trzy razy tyle co u nas...
Pozdrowienia
Jan

Biały orlik
dlaczego czosnek już zżółkł
Pomidor
Co mi zjada lilaki(bzy)? Jak z tym walczyc?
Czosnek olbrzymi