Cortaderia selloana

1. Data: 2006-02-25 21:47:47

Temat: Cortaderia selloana
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy komuś kwitła kiedykolwiek?

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

2. Data: 2006-02-27 07:15:11

Temat: Re: Cortaderia selloana
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> wrote in news:4yooux03j5t1$.y2j5c01xxbid.dlg@
40tude.net:

> Czy komuś kwitła kiedykolwiek?

Komuœ kwitla, bo pamietam, ze dawal zdjecia na grupe. Miala 1 kwiatostan.
Ale czyje to bylo zdjecie.. zabij, nie pamietam.
Poza tym kwitla u nas w OBot, zanim wymarzla :-D
Moja ma w tym roku zime prawdy, jesli przezyje te -24.5 w styczniu i ciagle
zalewanie w lutym to znaczy, ze sie nadaje. Jezeli nie, to, kurde, szkoda,
bo abstrahujac od kwiatow tworzy bardzo efektowne kepy przewieszajacych sie
lukowato lisci.
Pozdrowienia - Ewa

3. Data: 2006-02-27 14:55:15

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Feb 2006 07:15:11 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> Komuœ kwitla, bo pamietam, ze dawal zdjecia na grupe. Miala 1 kwiatostan.
> Ale czyje to bylo zdjecie.. zabij, nie pamietam.

Mnie się zupełnie nie kojarzy:(
Ale też nigdy mnie trawa pampasowa nie interesowała.

> [...]
> bo abstrahujac od kwiatow tworzy bardzo efektowne kepy przewieszajacych sie

Co ona tworzy to ja wiem, tylko tak się chciałam doinformować odnośnie
kwitnienia właśnie:)
Dzięki. I trzymam kciuki nieustannie za Twoją.
Heh, pomysleć że są jeszcze odmiany;)

Pozdrawiam,
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-02-27 16:14:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kwitnienia właśnie:)
> Dzięki. I trzymam kciuki nieustannie za Twoją.

Zasadniczo jeśli ktoś ośmieli się wspomnieć o odmianach, to gryźć i warczeć
będę. Takie samo nabijanie klientów w butelkę jak z Pennisetum setaceum
'Rubrum'. Mnie się nie chce zastanawiać, czy to etyczne...mamy jakiegoś
filozofa na grupie?

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-03-01 08:11:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> [...]

> setaceum 'Rubrum'. Mnie się nie chce zastanawiać, czy to
> etyczne...mamy jakiegoś filozofa na grupie?

Dlaczego?
Swojego czasu miałam kontakt z goœciem, który uprawiał rozowa jako rosline
tarasowa. Bylam pelna podziwu, jak targal to doniczysko na zimowanie do
garazu. I zdarzylo sie, ze zdazyla zakwitnac. Rozne rzeczy ludzie nosza na
zime do garazu...
Pozdrowienia - Ewa

6. Data: 2006-03-01 09:37:22

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Takie samo nabijanie klientów w butelkę jak z Pennisetum setaceum
> 'Rubrum'.

Kupiłem w ub roku Pennisetum set.Rubrum oraz Pen.glaucum Purple Baron
i nie czuję sie w nic nabity,czy powinienem się tak czuć?
Tak mi się spodobały, że kupiłem nasionka Penn. o czerwonych liściach
jak u kukurydzy, które ma być byliną.Czy to jeszcze gorzej?
Pozdrawiam.Mirzan
Oraz stipę o różowych liściach.

7. Data: 2006-03-01 09:48:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> [...]

> garazu. I zdarzylo sie, ze zdazyla zakwitnac. Rozne rzeczy ludzie nosza na

Sama nosić będę, bo dostałam nasiona bylinowego pennisetum, które w gruncie
nie ma szans. I w porządku. Ale mam dość słyszanych opowieści "pani, to
zimuje w gruncie!" Tylko o to chodzi:)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2006-03-01 14:54:59

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1 Mar 2006 10:37:22 +0100, mirzan napisał(a):

> Takie samo nabijanie klientów w butelkę jak z Pennisetum setaceum
>
> Kupiłem w ub roku Pennisetum set.Rubrum oraz

To zależy.
Od kilku wystawców usłyszałam jesienią w Krakowie, że zimuje w gruncie,
byłam skłonna nabyć. Nie kupiłam, bo od Waldka dowiedziałam się, że nie ma
raczej szans.
Nie pamiętam ceny, ale chyba coś pomiędzy 15-20 zł.
Mam angielską książkę o trawach, tam zaliczana jest do jednorocznych.
Opowieści, że zimuje w gruncie to jest nabijanie w butelkę właśnie.

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-03-03 05:57:33

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 1 Mar 2006 10:37:22 +0100, mirzan napisał(a):
> Od kilku wystawców usłyszałam jesienią w Krakowie, że zimuje w gruncie,

Źle słyszałaś! W okolicach Krakowa na pewno nie zimuje. Zdjęcia pięknej
Cortaderia seloana widziałam w Trójmieście. Rosła tuż przy domu, pewnie nad
rurą ciepłowniczą. Ta trawa po kilku latach osiąga ponad 1,5 metra średnicy
i 2 m. wysokości. Nie wyobrażam sobie targania jej co jesień do domu. W
garażu uschnie - potrzebuje przestrzeni i światła.

> Mam angielską książkę o trawach, tam zaliczana jest do jednorocznych.

W Londynie na pewno jest wieloletnia. Ale w zimie temperatura tam nie spada
poniżej -4 stopni.

> Opowieści, że zimuje w gruncie to jest nabijanie w butelkę właśnie.

W Polsce to jest nabijanie w butelkę.
Anka

10. Data: 2006-03-03 08:28:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tabaza.sapijaszko.net/
Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

> Źle słyszałaś! W okolicach Krakowa na pewno nie zimuje. Zdjęcia pięknej
> Cortaderia seloana widziałam w Trójmieście.

Sorry, ale to, co się dzieje, nie jest do zniesienia...Aniu, przecież Marta
pisze o Pennisetum setaceum 'Rubrum' i o tym, że szkółkarze nam wmawiają, że
zimuje. Czytaj, błagam, cały wątek - jak zwykle zdążyliśmy już odbiec od
tego, co jest w nagłówku! :)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

Gdzie kupić nasiona iglaków ?- wysyłkowo
Phalaenopsis padnie ?? :(((
Do wszystkich którzy w ukryciu czytaja grupe!!!!
co mi mąż kupił?- w sprawie sterczyka ;)
To mamy Rok Sikory :-)