Cos dla gosci

1. Data: 2000-10-20 08:31:18

Temat: Cos dla gosci
Od: "XXL" <X...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy,
Co podajecie gosciom? Chodzi mi o takie przegryzki, bardziej niz wystawne
zarcie. Troche na cieplo, troche na zimno. Kiedys na jakiejs imprezie z
okazji 30-tych urodzin, znajomi podali mnostwo roznych przekasek, glownie z
ciasta francuskiego itp. z roznymi nadzieniami. to bylo w Anglii i byly tego
olbrzymie ilosci. Pyszne i nie wiem czy robili to sami, czy kupowali...

A co Wy podajecie ciekawego?

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2000-10-20 08:53:33

Temat: Re: Cos dla gosci
Od: Dorota Szeliga <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XXL wrote:

> A co Wy podajecie ciekawego?

Na tej grupie niedawno byl przepis na krazki cebuli w ciescie piwnym
(geste ciasto nalesnikowe z pr.do piecz, i z piwem zamiast mleka). Robie
w tym cebule, cukinie, pieczarki, nawet jablka w ciescie... Dobre na
cieplo i na zimno. No i piwo do tego.

Dorota

1. Data: 2000-10-20 12:36:26

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, ja tez takie przegrayzki z ciasta francuskiego robie. Malo z tym
roboty bo ciasto kupuje gotowe. Popatrz w zamrazarkach wiekszych sklepow
a znajdziesz z pewnoscia np. francuskie od bliklego.
Nadzienia to wg fantazji. Np. ostatnio takie: kawalki usmazonej piersi
kurczaka, por, cz.papryka, majonez.
Z innych przegryzek, ktore mozna szybko zrobic, i ktore u mnie cisza sie
powodzeniem to:
"korki" z sera, salami i oliwki lub sera, ananasa i papryki :)
jajka faszerowane np. lososiem :)
krakersy z roznymi takimi pastami na gorze np. ostry ser scierasz na
drobnej tarce, do tego majonez :)
oj duzo by jeszcze pisac :))))
pozdrawiam,
Magdusia

1. Data: 2000-10-20 12:57:11

Od: "Monika Bacińska" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XXL" <X...@a...com> napisał w wiadomości
> Moi drodzy,
> Co podajecie gosciom? Chodzi mi o takie przegryzki, bardziej niz wystawne
> zarcie. Troche na cieplo, troche na zimno. Kiedys na jakiejs imprezie z

Kilka razy zdarzylo mi sie podac (lub byc na przyjeciu gdzie podawali)
sliwki zawijane w plaster boczku (na cieplo). Ja nie przepadam ani za
sliwkami ani boczkiem, ale ludzie to naprawde lubia, ta przekaska znikala
zawsze jako pierwsza....

:-) Monika

P.S. Ja kupowalam gotowe (bo nie ja placilam ;-) ale chyba jest to latwo
zrobic samemu...

1. Data: 2000-10-20 14:19:15

Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "XXL" <X...@a...com> napisał w wiadomości
> Co podajecie gosciom? Chodzi mi o takie przegryzki, bardziej niz wystawne
> zarcie.

Sprawdzone i ulubione przez gosci (miesozernych) - parowki w ciescie
drozdzowym.

Cienkie paroweczki drobiowe (plus plasterek sera zoltego, mielona
ostra papryka, ewentualnie ziolka - np. tymianek) zawijam w drozdzowe
ciasto, posypujac na wierzchu sezamem. Pieke w piekarniku - na tyle aby
ciasto nie bylo surowe, a na samej imprezie odgrzewam (w
piekarniku, ale mikrofalowka tez moze byc). Mozna to jesc z
dodatkiem keczupu.
Szybkie (mozna zrobic kilka godzin przed imprezka) i calkiem niezle (nie
lubie parowek, ale w tej wersji sama chetnie je zjadam).
Swietne do piwa.

Mdana

1. Data: 2000-10-20 14:54:15

Od: "Renata Wrzosek" <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> A co Wy podajecie ciekawego?

Witam!
A to bardzo ciekawy wątek! Też zawsze mam problem z takimi "przegryzkami" i
chętnie skorzystam z bezbrzeżnej studni mądrości i fantazji grupowiczów. A
ja często podaję "śledzie pod pierzynką". Proste, smaczne, tanie i... pyszne
do wódeczki! Proporcje na oko, bo nigdy nie pamiętam, jakie były ostatnim
razem... Tak na sporą salaterkę...
- ok.10 filetów śledziowych
- 2 cebulki
- 3 ziemniaki ugotowane w mundurkach
- 2 nieduże marchewki ugotowane "w skórkach"
- 4 jajka ugotowane na twardo
- majonez
Śledzie moczymy w zależności od zasolenia, wszystko kroimy w drobną
kosteczkę (warzywka uprzednio obrawszy rzecz jasna...). I układamy
warstwami:
śledzie / cebulka / majonez / ziemniaki / marchew / majonez / jajka
Może nie jest to zbyt wyrafinowane, ale naprawdę baaardzo smaczne!
Polecam i pozdrawiam,
Renata Wrzosek.

1. Data: 2000-10-20 15:26:47

Od: Adam Majtyka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co Wy podajecie ciekawego?

ja robie parowki w ciescie i mimo ze wszyscy zapieraj sie ze parowki to
smieciowe zarcie i nigdy nie jedza to na imprezie wszystko odlatuje ze
swistem...

ale po kolei ....

robie ciasto drozdzowe takie jak na pizze i zostawiam na godzine

parowki obieram ze skorki i kroje na kawalki po ok 5 cm

ciasto walkuje (jedna strone mocno przy tym posypuje ziolami) i kroje na
kwadraty od 5/5 do 10/10 cm - zalezy kto lubi ile ciasta....

zawijam parowki w kwadraty (strona ziolowa na zewnatrz) - parowke sie kladzie po
przekatnej

ukladam na blache zostawiam w spokoju minimum na godzine

a potem jak juz przyjda goscie i zglodnieja pieke to ... wyglada bardzo fajnie

ale to pol sukcesu - trzeba zrobic sos - mieszam pol na pol smietane 12% z
keczupem (pikantny)
i w tym sie macza parowki w czasie jedzenia

parowki po wystygnieciu sa od wywalenia - w wtedy widac ze to parowki :-) ....
ale na goraco smakuja rewelacyjnie

pozdrawiam i napiszcie czy sie podobalo...

1. Data: 2000-10-20 15:30:21

Od: Adam Majtyka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak .... mymyslilismy to samo ;)

1. Data: 2000-10-20 15:30:52

Od: Adam Majtyka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak .... mymyslilismy to samo ;)

pozdrawiam

1. Data: 2000-10-20 16:29:15

Od: w...@p...onet.pl (onet) szukaj wiadomości tego autora

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.kuchnia
http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

do Wojmata o tofu
Coriander, Cilantro czy Chinska pietruszka ?
witajcie
Pierogi
Re: Placki ziemniaczane