Cos na kolacyje we dwoje.....:)

1. Data: 2002-10-04 15:38:44

Temat: Cos na kolacyje we dwoje.....:)
Od: "methe" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie :)
Nie przedstawialam sie wczesniej bo tak jakos wyszlo , ale juz sobie
skorzystalam z jakiegos przepisu ( chyba jakas salatka ):) , ale teraz sie
ujawniam jak najbardziej oficjalnie :) podajac ponizej dwa przepisiki .
A tak pozatym mam na imie Anika i mieszkam sobie w Szczecinie z meżem i
synem ( za niedlugo bedzie mial 3 latka ) i lubie sobie czasem polechtac
podniebienie czyms fajnym co wyczaruje w kuchni :))). Mam nadzieje ze
jeszcze nie raz Wam podam jakis fajny przepis i ze bedzie Wam smakowac to co
moge zaproponowac ponizej :)

Wieprzowina w sosie slodko kwasnym

0,5 kg wieprzowiny bez kości ( schab środkowy lub chuda szynka ), 3 łyz.
sosu sojowego (ja dodaje pikantny ), 2 łyż . octu ( ja daje z jabłek ) , ze
4 plastry ananasa z puszki , ze 2 srednie marchewki , 2 cebulki dynki (
dokładam do tego zwykła duza cebule bo tak jakos mi tego za malo zawsze :) ,
zielona , czerwona papryka , łyżeczka mąki ziemniaczanej , lyz. oleju ,
cukier , sól , pieprz ,

Mięso oplukac i pokroic w male kawałki . W misce wymieszac sos sojowy , pol
lyzeczki cukru i ocet . Do tej marynaty wlozyc mieso i wymieszac to razem i
odstawic do lodowki na jakies pol godzinki .

Warzywa , napewno umyc ale to kazdy o tym wie :) i pokroic je wedle gustu .

Na patelni rozgrzac olej i wlozyc miesa ale wczesniej wyjac i odcisnac z tej
marynaty w ktorym bylo i marynate zachowac! , mieszajac smazyc tak ja wiem ,
ja smaze az stwierdze ze jest miekkie , po drodze jeszcze zasypuje je
odrobina vegety i pieprzu .
Potem dodaje pokrojone warzywa i smaze to jakies 15-20 min podsypujac do
samku vegeta, nawet czasem daje by sie podduszalo :)

W kazdym razie jak juz stwierdzicie ze wszystko jest takie chrupkie i da
sie pogryzc dodac pokrojony w kostke ananas i niech to sie tak pogotuje ,
podusi z 10 min .

Na koniec wymieszac make ziemniaczana z marynata , dodac ze 2-3 lyz zalewy
ananasowej i wlac to na patelnie mieszajac . Moze sie okazac ze zrobi sie za
geste wiec wtedy troszke wody przegotowanej zalatwi sprawe :))

Przyprawic mozna wedle gustu , ja zazwyczaj uzywam vegety :)

Podawac z ryzem .
Tylko nie wiem czy sie jeszcze znajdzie miejsce na jedzenie to z ryzem , bo
ja zawsze po drodze sie tego objem , jest to tak pyszne !!!!!!!!!!!!!!!ze i
bez ryzu ...........

Coś co nie ma nazwy :)

Potrzebne skladniki :
To co do sosu pieczarkowego , fileta z kurczaka ( to w zaleznosci ile osob
bedzie to jadlo )
i to co do salatki ktora zawsze do tego podaje : 2 pory , 3 jajka ugotowane
na twardo , pol puszki kukurydzy , 2 male ogorki kiszone , ze 2-3 lyz
majonezu , lyz musztardy , sol pieprz , cukier

Por pokroic w cienkie paski , ogorek w kostke , jajo w kostke . Wlozyc to do
misy , dodac kukurydze , posolic popieprzyc i dodac troche majonezu ,
musztardy , sami bedziecie widziec ile tego trzeba i wymieszac .

Sos pieczarkowy :
40 dkg pieczarek , olej do samazenia , lyz . masla , 1/8 szkl. wina
wytrawnego bialego , vegeta , pieprz , smietana 27- 30 %

Pieczary umyc , pokroic i podsmazyc na 2-3 lyz. oleju i lyz. masla . Gdy
beda miekkie podlac winem , dodac vetety , pieprz do smaku i smazyc az wino
wyparuje . Dodac potem tak z niecala szkl goracej wody i dusic 5- 10 min .
Zabielic smietana .

Filety z kurczaka wczesniej namoczyc z godzine w mleku . Nastepnie natrzec
papryka , pieprzem , vegeta , i smazyc na srednim ogniu az stwierdzicie ze
juz im dosc :)

Calosc podawac z ryzem i salatka .

Mam nadzieje ze sie polapiecie bo wlasnie stwierdzilam ze jakos to
chaotycznie wyszlo , ale jestem juz dzis padnieta calym dniem i durnymi
ludzmi jacy mnie niestety otaczaja :(

Pozdr
Anika
gg510725

1. Data: 2002-10-04 19:03:46

Temat: Re: Cos na kolacyje we dwoje.....:)
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

methe wrote:

> Witam wszystkich serdecznie :)
Dzieńdobrywieczór!

> Wieprzowina w sosie slodko kwasnym
[ciach]
> [...]
> ananasowej i wlac to na patelnie mieszajac . Moze sie okazac ze zrobi sie
> za geste wiec wtedy troszke wody przegotowanej zalatwi sprawe :))

to powyższe aż krzyczy za wokiem. Zamiast cukru dałbym ketjap manis, ale
wygląda bardzo smakowicie. No i cuminu bym oczywiście dodał, bo ja tak
zawsze ;-)
[ciachciach smakowitości]

> Mam nadzieje ze sie polapiecie bo wlasnie stwierdzilam ze jakos to
> chaotycznie wyszlo , ale jestem juz dzis padnieta calym dniem i durnymi
> ludzmi jacy mnie niestety otaczaja :(
też, choć szefa dzisiaj nie było ;-)

Pozdrowienia po sąsiedzku z Berlina.

Waldek

wino
[OT] miłego weekendu i "kucharzenia" :))
test
Zurek "Zerwikaptur"
Rolady Slaskie