Cytryna do makaronu

1. Data: 2002-04-19 08:32:16

Temat: Cytryna do makaronu
Od: c...@i...pl (Marychna) szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moze z was gotujac makaron al dente dodaje do
gotowania skorke cytrynowa? Kolezanka mnie zaczela
uswiadamiac za tak robia wlosi w regionie Asyzu. A ja mam
watpliwosci. Co o tym sadzicie?

Marychna

Rzeczy, ktorych nie zobaczysz w TV. Reality show bez cenzury.
>>> http://link.interia.pl/f158a

1. Data: 2002-04-19 08:51:55

Temat: Re: Cytryna do makaronu
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marychna <c...@i...pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3CBFC1BB.18183.BBE65@localhost...
> Czy ktos moze z was gotujac makaron al dente dodaje do
> gotowania skorke cytrynowa? Kolezanka mnie zaczela
> uswiadamiac za tak robia wlosi w regionie Asyzu. A ja mam
> watpliwosci. Co o tym sadzicie?

moze byc dobre, jako ze ja robie salatke makaronowa na zimno ze skórkami
cytrynowa i pomaranczowa +feta, oliwki i przyprawy. I wlasnie dzieki tym
skórkom jest fajna.

Wkn

1. Data: 2002-04-19 18:31:35

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze byc dobre, jako ze ja robie salatke makaronowa na zimno ze skórkami
> cytrynowa i pomaranczowa +feta, oliwki i przyprawy. I wlasnie dzieki tym
> skórkom jest fajna.

A czy przypadkiem nie chodzi o plasterek cytryny?
Wówczas makaron bedzie al dente.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

1. Data: 2002-04-19 19:15:48

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9pnq1$2hg$...@s...icm.edu.pl...

> A czy przypadkiem nie chodzi o plasterek cytryny?
> Wówczas makaron bedzie al dente.
> --

a może, ja co prawda nie używam, staram się wyrwać ze sklepu jakieś włoskie
albo greckie albo chociaż podobne makarony i one się bardzo ładnie gotują, a
nie jak Malma, mamałyga a nie malma :(

Wkn

1. Data: 2002-04-21 05:12:32

Od: c...@i...pl (Marychna) szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Wkn Napisala:
[...]

A moze jakies szczegoly tej salatki.

A tak wogoole i w szczegole to kupuje tylko wloski makaron bo
polski jest niestety okropny - mamalyga po ugotowaniu lub i w
trakcie mimo, ze czasu pilnuje i sprawdzam jego twardosc al dente.

Pozdrawiam Marychna

Hop-Bec 18 do wziecia! Kto pierwszy, ten lepszy!
>>> http://link.interia.pl/f15a6

1. Data: 2002-04-21 17:03:33

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

>ja robie salatke makaronowa na zimno ze skórkami
> cytrynowa i pomaranczowa

A nadaje sie skorka z "pryskanej" cytryny/pomaranczy? Mozna wyparzyc,
ale wtedy smak nie ten. A niepryskana ciezko (chyba,do tej pory nie
szukalem) dostac.

Pozdrawiam

Lukasz "Mikie" Madeksza

1. Data: 2002-04-21 18:43:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ja mam ten sam problem, w domu sobie nie wyhoduję, więc porządnie sparzam
>pewnikiem pryskaną i konsumuję. Jak dotąd żyję :)
>
>Wkn

A DLACZEGO nie wyhodujesz? pare lat podlewania i mizdrzenia sie
do rosliny i masz niepryskane roslinki

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-21 19:45:29

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marychna <c...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3CC266E2.9686.FF38A@localhost...
> A moze jakies szczegoly tej salatki.

a prosiem Cię bardzo :)

trochę mniej niż pół paczki makaronu świderki
pół kartonika fety
około 15 czarnych oliwek
cytryna i skórka starta z niej
skórka z pomarańczy
oliwa
sól, pieprz
bazylia
Makaron ugotować w wodzie z dodatkiem soli i oleju, żeby się nie posklejał.
Przelać zimną wodą, przerzucić do miski, polać łyżką oleju, wymieszać z solą
i pieprzem.
Fetę wymieszać z łyżką soku z cytryny, startą skórką ze sparzonych wrzątkiem
cytrusów i odstawić na kilka minut.
Ser połaczyć z makaronem, polać kilkoma łyżkami oliwy, wcisnąć sok z cytryny
do smaku, doprawić solą, pieprzem i bazylią.

osobiście bardzo ją lubię, myślę, że zielone oliwki też będą nie od rzeczy,
są takie fajnie słone i pasują do fety. Nie wiem czemu ktoś mi napisał w
komentarzu, że 2 deko tej fety... :-O Ale mniejsza z tym

pozdrówka
Wkn

1. Data: 2002-04-21 19:46:29

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lukasz Madeksza <m...@g...de> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...de...

> [...]
ja mam ten sam problem, w domu sobie nie wyhoduję, więc porządnie sparzam
pewnikiem pryskaną i konsumuję. Jak dotąd żyję :)

Chleb i bułki
a moze by tak......
Re: Dlaczego nie lubimy szpinaku?
Omlecik