Cytrynówka:)

1. Data: 2004-02-13 17:58:14

Temat: Cytrynówka:)
Od: "kubek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dziś całą siatkę limonek i postanowiłam zrobić cytrynówkę, taką
prawdziwą.
Może ktoś zna jakiś super-wypróbowany przepis i chciałby się nim podzielić:)

Ja na googlach znalazłam coś takiego:
Składniki
skórki z 2 cytryn

25 dkg cukru

0,5 l wody

0,5 l spirytusu

Z wody i cukru ugotować syrop, zdjąć z ognia i wrzucić do niego skórki z
cytryn, odstawić na 24 godziny. Wymieszać z alkoholem, przelać do butelki
odstawić na jakiś czas. Skórki wyrzucić.

Katarynka

1. Data: 2004-02-13 18:27:40

Temat: Re: Cytrynówka:)
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <c0j35s$17v9g7$1@ID-165437.news.uni-berlin.de>,
"kubek" <k...@w...pl> wrote:

> Kupiłam dziś całą siatkę limonek i postanowiłam zrobić cytrynówkę, taką
> prawdziwą.

Z limonek to ci wyjdzie limonówka. ;-)

Władysław

1. Data: 2004-02-13 21:09:42

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kubek <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c0j35s$17v9g7$...@I...news.uni-berlin.de
> Kupiłam dziś całą siatkę limonek i postanowiłam zrobić cytrynówkę, taką
> prawdziwą.
> Może ktoś zna jakiś super-wypróbowany przepis i chciałby się nim
podzielić:)

Likier cytrynowy:
skórki z 3cytryn
1 litr spirytusu
0,8 litra wody
0,85 kg cukru
2 torebki cukru waniliowego
60 ml soku cytrynowego
pokrojoną skórkę zalać mieszaniną 0,5spirtu i 0,4 wody, odstawić na 7-10
dni.
Zrobić syrop z cukru, cukru waniliowego, soku cytrynowegoi reszty wody,
wlćdo niego przecedzoną nalewkę i dodać resztę spirytusu. Po 2-3 tygodniach
przecedzić przez bibułę, rozlać do butelek.
osiąga 40%
pozdr.Alex

1. Data: 2004-02-14 06:54:38

Temat: Odp: Cytrynówka:)
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

A do cytrynowki nie sa potrzebne przypadkiem listki cytryny?
Taki widzialam kiedys przepis i moja rodzina go wyprobowala.
Jesli ktos chce, to moge sprobowac sie dowiedziec.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-02-14 17:33:44

Od: "kubek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> Z limonek to ci wyjdzie limonówka. ;-)

Może być i limonówka:)

A może ktoś zna inne przepisy z wykorzystaniem limonek?

pozdrawiam
Katarynka

1. Data: 2004-02-14 17:36:38

Od: "kubek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
.pl...

> [...]
> wlćdo niego przecedzoną nalewkę i dodać resztę spirytusu. Po 2-3
tygodniach
> przecedzić przez bibułę, rozlać do butelek.

Dziekuję serdecznie, już się zabieram do robienia:)))

pozdrawiam
Katarynka

1. Data: 2004-02-14 23:05:55

Temat: Re: Cytrynówka:)/Przepis na babeczki z musem limonkowym
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

kubek wrote:
> A może ktoś zna inne przepisy z wykorzystaniem limonek?
>
> pozdrawiam
> Katarynka

Mus cytrynowy lub limonkowy
1 plaska lyzka sproszkowanej zelatyny
80 ml wody
150 ml soku z limonek lub cytryn
240 g cukru
5 duzych jajek
1 lyzka startej swiezej skorki z limonek lub cytryn

W malym garnku o grubym dnie zalac zelatyne woda i odstawic na 5 minut.
Rozdzielic jajka. Dodac do bialek szczypte soli.

Do napuchnietej zelatyny dodac polowe cukru, sok, zoltka, i umiescic w
kapieli wodnej na malym gazie ciagle ubijajac, az troche zgestnieje,
okolo 5 minut. Dodac skorke, i wymieszac. Przelac do miski i schlodzic,
az bedzie mialo konsystencje nieubitego bialka.

Ubic bialka, az zbieleja, dodac reszte cukru, ubic na sztywno, okolo 2
minut. Delikatnie, ale dokladnie, wmieszac zelatynowa mieszanke w ubite
bialka, i przelozyc do szklanych pucharkow, albo nalozyc na upieczone
spody babeczek (przepis ponizej) czy rozsmarowac gruba warstwe musu na
waflu, i przykryc drugim. Kroic ostrym nozem w kwadraty. Mozna polac
wierzchni wafel roztopiona czekolada.

Kruche ciasto na spody babeczek
3 ugotowane zimne zoltka
140 g masla pokrojonego w kawalki
140 g cukru pudru
160 g maki

Przetrzec zoltka przez sito. Zawirowac wszystkie skladniki w malakserze,
az utworza sie grudki wielkosci grochu, albo posiekac w misce nozem.
Szybko zagniesc palcami tylko do momentu, az ciasto sie polaczy w
nierowna kule. Schlodzic 20 minut. Rolowac ciasto w walek i kroic na
kawalki takiej wielkosci, zeby wylepily dno i scianki foremek na
babeczki. Piec w niezbyt goracym piecu 160°C/320°F, tylko do momentu, az
brzegi ciasta zaczna sie zlocic, a srodek jest blady. Ja czesto pieke
plaskie ciastka o podluznym ksztalcie lisci, ktore wbijam w mus
zastygniety w pucharkach czy szklanych miseczkach. Doskonale pasuje do
tego sos malinowy, a do babeczek wisnie, mozna je tez polac odrobina czekolady.
Magdalena Bassett

Sophia sprowadzana przez Fabrykę Wódek w Starogardzie
Kotleciki
szpinak na ostro
Gdzie w Warszawie kupię dobre whisky w dobrej cenie?
Czy do plesniakow pasuje miod akacjowy?