Czajniki

1. Data: 2012-10-09 10:35:41

Temat: Czajniki
Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak ogólnie nazywamy naczynia do gotowanie wody z przeznaczeniem na herbatę
, kawę i inne takie .
Pytania mam dwa, czym usuwać nagromadzony w naczyniu kamień i czy wylewać
wodę z poprzedniego dnia i nalewać nową , czy wystarczy dolać wody ...

2. Data: 2012-10-09 11:03:36

Temat: Re: Czajniki
Od: Größe <Größe@einer.Zahl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-09 12:35, jerzy.n pisze:
> [...]
> Pytania mam dwa, czym usuwać nagromadzony w naczyniu kamień i czy
> wylewać wodę z poprzedniego dnia i nalewać nową , czy wystarczy dolać

Ja usuwam kwaskiem cytrynowym.
Torebkę lub dwie rozpuszczam na czajnik wody i zostawiam na noc.
Są różne środki, jednak zawsze się potem ich trochę wypije,
nawet po porządnym wypłukaniu, więc wolę już ten kwasek od innej chemii.
Poza tym jak zauważyłeś, z wody wytrąca się kamień,
więc ten wytrącony nie odkłada się już np. w Twoich nerkach.
Dlatego zdecydowanie polecam dolewanie wody w celu wykorzystania
już częściowo zdemineralizowanej z dnia poprzedniego,
a minerały lepiej uzupełniać z wody kupnej i nieprzegotowanej,
czy chociażby poprzez dodawanie soli do kąpieli, do kąpieli.

3. Data: 2012-10-09 11:09:26

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Oct 2012 12:35:41 +0200, jerzy.n wrote:
> [...]
> Pytania mam dwa, czym usuwać nagromadzony w naczyniu kamień i czy wylewać
> wodę z poprzedniego dnia i nalewać nową , czy wystarczy dolać wody ...

Ja wlewam do czajnika octu i podgrzewam na ogniu aż zacznie "syczeć".
Zestawiam z ognia i zostawiam na 20 min. Po tym czasie nie ma śladu po
kamieniu. Czajnik płuczę, a potem wlewam wodę i zostawiam na kilka godz.
aż się cały ocet wypłucze.

4. Data: 2012-10-09 11:14:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Oct 2012 12:35:41 +0200, jerzy.n napisał(a):

> [...]
> Pytania mam dwa, czym usuwać nagromadzony w naczyniu kamień i czy wylewać
> wodę z poprzedniego dnia i nalewać nową , czy wystarczy dolać wody ...

Kamień w czajniku usuwam tylko i wyłącznie kwasem cytrynowym - i z łezką w
oku wspominam czas, kiedy wodę mieliśmy tylko z własnej studni i czajnik
latami był czysty... Mam ochotę wrócić do tego, tj zaistalujemy pompę
reczną na owej studni i wodę na herbatę będę miała znowu miękką i
przesmaczną.

Niby czemu woda z dnia poprzedniego miałaby byc zła? - ja ją odlewam do
szkalnego dzbanka z pokrywką i służy do picia "na zimno" lub do dolewania
do gorącej mocnej herbaty w celu osłabienia jej mocy i temperatury (dla
lubiących chłodniejszą i słabszą).
(by XL)

5. Data: 2012-10-09 14:43:01

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zestawiam z ognia i zostawiam na 20 min. Po tym czasie nie ma śladu po
> kamieniu. Czajnik płuczę, a potem wlewam wodę i zostawiam na kilka godz.

Ocet działa także na zimno.
Jak zalać na całą noc, to kamień też rozpuści.
Ale kwasek cytrynowy chyba skuteczniejszy.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

6. Data: 2012-10-09 15:21:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 9 Oct 2012 16:43:01 +0200, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> Ale kwasek cytrynowy chyba skuteczniejszy.

Dlatego, że można zrobić bardziej stężony roztwór, niż 10%.
(by XL)

7. Data: 2012-10-09 15:40:27

Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlatego, że można zrobić bardziej stężony roztwór, niż 10%.
Idę po kwasek ...

8. Data: 2012-10-09 18:26:27

Od: ISKA <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-09 12:35, jerzy.n pisze:
> czy
> wylewać wodę z poprzedniego dnia i nalewać nową , czy wystarczy dolać
> wody ...
> Pozdrawiam

nie dolewać świeżej wody do juz przegotowanej, prawda stara jak świat.
im dłużej woda sie gotuje tym twardsza bo wygotowuje się
z powietrza.

http://www.zycie.ca/2009/05/gotowanie-wody/

--
Jestę Aniołę mówię ci...

9. Data: 2012-10-09 18:40:19

Od: "jerzy.n" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ISKA" <o...@k...pl> napisał w wiadomości

> nie dolewać świeżej wody do juz przegotowanej, prawda stara jak świat.
> im dłużej woda sie gotuje tym twardsza bo wygotowuje się
> z powietrza.
>
> http://www.zycie.ca/2009/05/gotowanie-wody/

Jednak cos w tym jest ...

10. Data: 2012-10-09 18:49:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-09 20:26, ISKA pisze:

> nie dolewać świeżej wody do juz przegotowanej, prawda stara jak świat.
> im dłużej woda sie gotuje tym twardsza bo wygotowuje się
> z powietrza.
>
> http://www.zycie.ca/2009/05/gotowanie-wody/

A jak przeleję taką jednokrotnie ostudzoną wodę do dzbanka, to ją
natlenię, naazotuję, napowietrzę czy może nic się nie zmieni?

Nadmiary
Zacierki
jaja indycze
Pomidorowo - cd.