Czechy: ceny niektórych nart oraz sklepy ze sprzętem

1. Data: 2001-11-19 19:21:27

Temat: Czechy: ceny niektórych nart oraz sklepy ze sprzętem
Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Byłem w ostatni weekend w Czechach i trochę chodziłem po sklepach w
poszukiwaniu nart.
Oto kilka informacji które mogą być przydatne grupowiczom.
1. Generalnie narty niczym piwo i jedzenie są w Czechach tańsze, niemniej
jednak przed wyjazdem lepiej sprawdzić ceny w Polsce aby nie okazało się, że
zapłaciliśmy tyle samo a do tego dochodzi zawsze paliwo i oczywiście czas.
2. Przelicznik na PLN jest dość prosty: wystarczy podzielić cenę brutto w KC
przez 10, a otrzymujemy cenę w PLN po odzyskaniu podatku VAT (po czesku
danina).
3. Większość sklepów wystawia odpowiednie formularze umożliwiające
późniejszy zwrot podatku, bo żyją ze sprzedaży sprzętu dla obcokrajowców
(czytaj głównie Polaków) ale lepiej się upewnić przed zakupem.
4. Na ogół Czesi rozumieją j.polski (można zadzwonić przed wyjazdem i
sprawdzić ofertę) natomiast brak życzliwości w stosunku do nas znika wraz z
pojawieniem się potencjalnego klienta.
5. Należy uważać przy przekraczaniu granicy. Fakt podbijania u czeskiego
celnika deklaracji wywozowej w celu odzyskania VATu, jest jednocześnie
sygnałem dla polskiego, który może pobrać VAT oraz cło, akcyzę, etc.. jeżeli
oczywiście takowe istnieją (byłem tego świadkiem). Nawiasem mówiąc warto
byłoby sprawdzić w UC na jaką kwotę można przywieźć do Polski rzeczy
osobiste, bo chyba tak należy traktować narty. Chyba jest to równowartość
$100 ale nie jestem pewien.
Mietek
P-Sport Pechova Jaroslava
512 44 Rokytnice nad Jiz. 449
tel. +420 432 522 878

Przykladowe ceny:
Atomic BETA RACE 9.16 + XENTRIX 412 18 900KC
Atomic BETA CARV 11.16 + XENTRIX 412 16 900KC
Atomic BETA CARV 9.18 + DEVICE 310 13 900KC
Atomic BETA CARV 8.18 + DEVICE 310 11 500KC

Volkl molel V1 (bez wiazan) 6290KC
Volkl molel V2 (bez wiazan) 7790KC
Volkl molel V3 (bez wiazan) 9190KC
----
David sport
Harrachov 138
tel: +420 432-52 93 93, +420 432-52 91 77

Przykladowe ceny:
Atomic BETA CARV 9-10 + XENTRIX 412 15 490KC
Atomic BETA CARV 10-11+ XENTRIX 412 16 890KC
Inne modele Atomic'a ma w podobnych cenach jak ten wyżej.

Head Cyber Space Board (bez wiazan) 13 590KC
Head World Team + Marker 6.1 9 999KC

Kurtki narciarskie DESCENTE (material DERMIZAX) ceny: 7 900KC - 9 400KC
Inne sklepy w Czechach w tym internetowe:
http://skinet.cz/firmy.phtml?id=1