Czemu ciasto nie rosnie? :(

1. Data: 2009-01-17 19:31:15

Temat: Czemu ciasto nie rosnie? :(
Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mam taki przepis na ciasto, w sam raz dla nooba kuchennego czyli
mnie :) Ciasto wychodzi za kazdym razem pyyyycha, tylko... wcale nie
rosnie. I nie wiem dlaczego. Niby smaku to nie psuje, ale... no
wolalabym, zeby roslo i juz :D
Podam skladniki:
- 1,5 szklanki mąki,
- 1 szklanka cukru,
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
- 4 jajka,
- 1 szklanka oleju,
- duża puszka brzoskwiń w syropie lub dwie małe puszki (te brzoskwinie
to sama wymyslilam i dodaje, w oryginale bylo cos innego, nie pamietam
co)
Robie je normalnie, mikserem, pieke w ok. 170 stopniach.

Macie jakis pomysl czemu mi to nie wyrasta ani troche?
Ja sie nie znam, moze to nie ma rosnac, no ale wtedy - po co proszek
do pieczenia? :)

--
*lolka*
Odwiedz moj hotelik: http://www.yerhotel.com/Oslo/Zacissze

2. Data: 2009-01-17 20:43:03

Temat: Re: Czemu ciasto nie rosnie? :(
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 17 Jan 2009 11:31:15 -0800 (PST), l...@g...com
napisał(a):

> [...]
>
> Macie jakis pomysl czemu mi to nie wyrasta ani troche?
> Ja sie nie znam, moze to nie ma rosnac, no ale wtedy - po co proszek

Wg mnie za mało proszku, dałabym 2 łyżeczki, no i jednak jajka TRZEBA
najpierw ubić z cukrem na puszystą masę...

3. Data: 2009-01-17 21:00:37

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 20:31, l...@g...com wrote:
> [...]
>
> Macie jakis pomysl czemu mi to nie wyrasta ani troche?
> Ja sie nie znam, moze to nie ma rosnac, no ale wtedy - po co proszek

Może jeszcze zamiast oleju dać masło?
Czyli najpierw zmiksować masło z cukrem, dodawać kolejno żółtka,
dosypywać mąkę zmieszaną z proszkiem, na końcu delikatnie wmieszać
łyżką ubitą osobno pianę z białek.

4. Data: 2009-01-18 09:55:30

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@g...com> napisał:

> Macie jakis pomysl czemu mi to nie wyrasta ani troche?
> Ja sie nie znam, moze to nie ma rosnac, no ale wtedy - po co
> proszek do pieczenia? :)

IMO za mokre i za ciężkie. Spróbuj raz bez brzoskwiń.

--
Pozdrawiam - Aicha

5. Data: 2009-01-18 11:00:12

Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 10:55, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> IMO za mokre i za ciężkie. Spróbuj raz bez brzoskwiń.

Bede dzis piekla (jak sie zbiore), to odleje czesc i przetestuje,
dzieki.
Ale jego caly urok jest w brzoskwiniach, wiec jesli masz racje to
musze przezyc brak rosniecia :))

6. Data: 2009-01-18 11:00:43

Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 21:43, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Wg mnie za mało proszku, dałabym 2 łyżeczki, no i jednak jajka TRZEBA
> najpierw ubić z cukrem na puszystą masę...

Ubijam zawsze.

7. Data: 2009-01-18 11:24:30

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@g...com> napisał:

> Bede dzis piekla (jak sie zbiore), to odleje czesc i przetestuje,
> dzieki.
> Ale jego caly urok jest w brzoskwiniach, wiec jesli masz racje
> to musze przezyc brak rosniecia :))

Dać mniej i osuszyć (tak, wiem, że brzoskwinie z puszki ciężko:)), ew.
przesypać jakąś mąką albo cukrem pudrem żeby wchłonął płyn. Mama robi
ciasto z gruszkami (oidp też z olejem) i rośnie jak szalone :) Spytam
jak przyjedzie o technologię.

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2009-01-18 11:40:55

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 12:00, l...@g...com wrote:

> [...]
> dzieki.
> Ale jego caly urok jest w brzoskwiniach, wiec jesli masz racje to

Brzoskwinie zalej ciastem, lub wrzuć do ciasta ale tuż przed włożeniem
do piekarnika.

9. Data: 2009-01-18 11:41:55

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Sty, 12:24, "Aicha" <b...@t...ja> wrote:

> [...]
> przesypać jakąś mąką albo cukrem pudrem żeby wchłonął płyn. Mama robi
> ciasto z gruszkami (oidp też z olejem) i rośnie jak szalone :) Spytam

Wow!

10. Data: 2009-01-18 11:50:51

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał:

> Wow!

Co wow? Ja się nie mogę zebrać do zrobienia kruchego ciasta z wiekową
marmoladą śliwkową, bo szkoda mi kostki masła, która zostanie
natychmiast pożarta...

--
Pozdrawiam - Aicha

m&m's we wszystkim