Czernienie srebra a choroba????

1. Data: 2007-03-18 22:53:01

Temat: Czernienie srebra a choroba????
Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mój kolega od jakiegoś czasu nie najlepiej sie czuje i ogolnie podupada na
zdrowiu a lekarze nie wiedzą co mu jest, a ostatnimi czasy zauważył ze 2
srebrne obrączki na jego palcach ze srebrnych zrobiły sie prawie całkiem
czarne,nie chicłąem go denerwować ale słyszałem jakis czas temu i nawet
gdzies czytałem ze czernienie srebra na ciele oznacza jakies komplikacje
zdrowotne bądź poważną chorobę. Czy to prawda czy to jakis zabobon z
prawierzeń:)???
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi.
LL

2. Data: 2007-03-19 06:17:35

Temat: Re: Czernienie srebra a choroba????
Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Mar, 23:53, "LL" <l...@g...wytnijto.pl> wrote:
> [...]
> gdzies czytałem ze czernienie srebra na ciele oznacza jakies komplikacje
> zdrowotne bądź poważną chorobę. Czy to prawda czy to jakis zabobon z

No właśnie. Mnie też to ciekawi:) Czy ma to swoje uzasadnienie naukowe
(jakieś reakcje chemiczne), czy rzeczywiście tylko dyrdymały naszych
babek.:)
est

3. Data: 2007-03-19 06:30:53

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czarne,nie chicłąem go denerwować ale słyszałem jakis czas temu i nawet
> gdzies czytałem ze czernienie srebra na ciele oznacza jakies komplikacje

Srebro czernieje pod wpływem związków siarki. Albo w otoczeniu są takie
związki - trujące, albo jego skóra je wydziela.
Czy to jakaś choroba - nie wiem.
Pozdrawiam - Waldek

4. Data: 2007-03-19 07:05:13

Od: "LOB" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Srebro czernieje pod wpływem związków siarki. Albo w otoczeniu są takie
> związki - trujące, albo jego skóra je wydziela.
> Czy to jakaś choroba - nie wiem.
> Pozdrawiam - Waldek

Mi kiedyś pod złotą obrączką robił sie czarny palec ... tak jakby brudny ...
nie zwracałem na to uwagi.
Po pewnym czasie od tego odkrycia "wyłożyłem sie"
Operacja ... wyrżnięcie guza ... teraz nie czernieje. :)

Pozdrówka

5. Data: 2007-03-19 08:40:05

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LOB" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mi kiedyś pod złotą obrączką robił sie czarny palec ... tak jakby brudny
> nie zwracałem na to uwagi.
> Po pewnym czasie od tego odkrycia "wyłożyłem sie"
> Operacja ... wyrżnięcie guza ... teraz nie czernieje. :)

Ile to bylo czasu, to "po pewnym czasie"?

W wieku nastu lat zauwazylam u siebie czernienie srebra i miejsc na ciele,
ktore mialy stycznosc ze srebrem. Jak "babcie" donosily, mialo to zwiazek z
jakas choroba. Wydawalo mi sie, ze bylam okazem zdrowia. Po dwudziestce
przerzucilam sie na zloto. Niestety bylo to samo. Po jakichs 5 latach
wrocilam do srebra, bo je bardziej lubilam. W wieku 29 lat stwierdzono u
mnie sarkoidoze, potem alergie, wczesniej jakies sercowe sprawy.
Nie potrafie okreslic dokladnie od kiedy nie mam juz problemu z czernieniem.
Nie zwrocilam na to uwagi, ale od mniej wiecej po trzydziestce wszystko
minelo. Nosze srebro bez problemu.

Ciekawa jestem prawdziwej przyczyny.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

6. Data: 2007-03-19 09:24:02

Od: "LOB" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ile to bylo czasu, to "po pewnym czasie"?

w 2000r pozbyłem sie "zwierza"

to tak z 5 lat do tyłu zaobserowałem czernienie.
tak mniej więcej

zerwany paznkieć
Gripex
Ciąża i badania prenatalne - czy robić?