Czy ciasteczka Kruszyny mozna z maslem?

1. Data: 2005-01-23 21:10:03

Temat: Re: Czy ciasteczka Kruszyny mozna z maslem?
Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

moje ciastka też były z margaryną Kasia, dałam ja na 30min do zamrazalnika i
fajnie sie ja tarło na tarce. ciasto ulepiło sie extra recznie i mało sie
kleiło.dałam go na balkon i tam lezało.
marmolada własnej roboty z fixem wypłyneła, zrobiłam tez czesc z serem
zóltym,maz zjadł ciastka ze smakiem mimo wypłyniecia. Robiłam z dzemem
brzoskwiniowym i ostrezynowym,oba pycha.a wykrawłąm je urzadzeniem do
pierogów ,ono tez potem skleja ciasteczka

Joa.

1. Data: 2005-01-24 13:58:26

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
>
> Pewnie z masłem będą bardziej maślane, jedyne co im grozi to szybsze ich
> zniknięcie :-)
>
> Ja przed chwilą skończyłam piec te ciastka. Są pyszne, delikatne i kruche.
>
> Użyłam margaryny Kasi i dżemu truskawkowego własnej produkcji ( bez fixów
> itp.). Dżem nakładałam na środek  wykrojonego kwadratu i mocno dociskałam.
> Z niektórych ciastek troche wypłynął, ale nie przeszkadzało to w zjedzeniu
> ich w błyskawicznym tępie :-)
> Ciasto sie troche kleiło więc podsypywałam mocno mąką.
>
> aaa i nie czekałam 2 godziny , a tylko 30 minut

> [...]
---------------------------------
Ciasteczka wyszły Ci ślicznie !. Jak zrobiłaś, że uzyskałaś takie równe
ząbki?:-)
Pozdrawiam Areta
P.s. Ja robiłam owalne ciasto, po złożeniu wychodziły "pierożki" i to nierównej
wielkości, bo robiłam w reklamie "Nędzników"

1. Data: 2005-01-24 14:41:01

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> P.s. Ja robiłam owalne ciasto, po złożeniu wychodziły "pierożki" i to nierównej
> wielkości, bo robiłam w reklamie "Nędzników"

mozna wykrajac z ciasta kwadraty i skladac po przekatnej, a potem
dociskac widelcem robiac jednoczesnie ozdobne zabki :):):):)

pozdro tuch

1. Data: 2005-01-24 15:59:24

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tucherka" <p...@N...wp.pl> napisał

> mozna wykrajac z ciasta kwadraty i skladac po przekatnej, a potem dociskac
> widelcem robiac jednoczesnie ozdobne zabki :):):):)

Własnie tak robiłam :-))

Kasia

1. Data: 2005-01-24 16:58:40

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Własnie tak robiłam  :-))
>
> Kasia

O ja ! Nie wpadłabym na to, że narzędzie juz mam w kuchni ( i to nie jedno):-)))
Dubeltowa porcja ciasta już się chłodzi, tym sposobem mam nadzieję mieć spokój z
tymi ciasteczkami przynajmniej do soboty :-))).
Dziękuję i pozdrawiam Areta

1. Data: 2005-01-25 13:17:18

Temat: Re: Czy ciasteczka Kruszyny mozna z maslem? TAK!
Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> Ja robilam z maslem, bo margaryny nie uznaje. Uzylam 8 oz masla i 2 cup
> maki (240 ml per cup) i ciemne piwo.
> MB
Wlasnie zrobilam, wczoraj. Tez na ciemnym piwie, bo jak juz mam wypic
resztke, to niech to bedzie cos, co lubie :-). Maslo wlozylam na pare godzin
do zamrazalnika. Potem utarlam, jak w przepisie, i lekko wymieszalam z maka
i piwem. Byly jeszcze tu i owdzie grudki masla jak wkladalam z powrotem do
lodowki. Po dwoch godzinach wyjelam, rozrobilam dokladnie. Ciasto lepilo sie
troche do reki, ale nie za bardzo. Zrobilo sie niesamowicie elastyczne. Nie
rozwalkowalam, bo balam sie, ze sie za bardzo rozgrzeje i zacznie sie wtedy
kleic. U nas jest lato - 40 stopni za oknem. Zaczelam wiec lepic kulki mniej
wiecej wielkosci orzecha wloskiego, kazda troche splaszczylam i palcem
zrobilam dziurke na ksztalt gniazdka. Do srodka do kazdego wlozylam lyzeczke
Prunexu - to taki 'dzem' z suszonych sliwek ktory sprzedaja w sklepach ze
zdrowa zywnoscia. Same sliwki, bez cukru ani zadnych innych dodatkow,
konsystencja smar do lozysk.
Piekarnik nagrzalam na oko i pieklam okolo 20 minut, tez na oko. Piekarnik
mam dziadowski... musi byc na oko, z latarka... Wyszly smaczne, choc za
bardzo nie urosly - mysle, ze rosniecie zalezy od gatunku piwa - Guinness
nie ma za duzo babelkow. Posypalam cukrem pudrem, i cosmy od razu wczoraj
nie zjedli zanioslam do pracy - wszystko zezarli. Zostal mi jeszcze maly
kawalek tego ciasta, wlozylam go do zamrazalnika - mam ochote sprobowac cos
na slono, moze parmezan, albo Vegemite? Ten Prunex swietnie zdal egzamin,
nie spalil sie ani sie nie rozbabral.

A jakby tak uzyc maslo czosnkowe zamiast zwyklego i zrobic paluszki posypane
... czyms? kminkiem?

Ania
(zmien ombre na omberis)

1. Data: 2005-01-25 13:30:28

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyszly smaczne, choc za bardzo nie urosly - mysle, ze rosniecie zalezy od
> gatunku piwa - Guinness nie ma za duzo babelkow.

NO WŁAŚNIE!! tez robiłam z ciemnym piwem i też nie urosły tak jak powinny
:-(

ale i tak dziwnym trafem wyparowały co do jednego ;-)

chyba na następny weekend zrobię z jasnym .. mniam...

ach - robiłam tez z serem żółtym czosnkowym... mniam do kwadratu!

jini

1. Data: 2005-01-25 17:34:25

Temat: Re: Ciasteczka Kruszyny jako slone paluszki
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Anna Sheridan wrote:

> Wlasnie zrobilam, wczoraj. Tez na ciemnym piwie, bo jak juz mam wypic
> resztke, to niech to bedzie cos, co lubie :-).

Ja tez z tego powodu uzylam ciemne :)

> A jakby tak uzyc maslo czosnkowe zamiast zwyklego i zrobic paluszki posypane
> ... czyms? kminkiem?

Wczoraj zrobilam taka wersje: 4 oz (112g) masla zamrozonego starlam na
tarce, nastepnie starlam zolty ser, niestety bez wazenia, mysle, ze
okolo 70 g, dodalam pol lyzeczki kminku, posiekalam to wszystko w
malakserze z piwem i rozwalkowalam dosc grubo miedzy pergaminem,
pocielam radelkiem na cienkie, 1 cm paski, te posypalam troche gruba
sola (tzn. sol miala duze krysztaly) i upieklam w bardzo goracym piecu.
Po 12 minutach mielismy pyszne slone paluszki.

To ciasto jest bardzo "elastyczne" :) tzn. nadaje sie do wielu
kombinacji. Nastepnym razem zrobie z niego spod pod mus cytrynowy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-25 20:19:16

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Wczoraj zrobilam taka wersje: 4 oz (112g) masla zamrozonego starlam na
> tarce, nastepnie starlam zolty ser, niestety bez wazenia, mysle, ze
> okolo 70 g, dodalam pol lyzeczki kminku,

zapomnialam wspomniec, ze dodalam rowniez 500 ml maki :)))

1. Data: 2005-01-25 20:27:45

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Przyklejka>, sącząc kawkę, wyklepał:

> a tak wyglądają /ły http://hariett.webpark.pl/

Identyczne były u mojej teściowej. Bingo! :)

Krusz.

--
Kruszyna
#GG 3084947

farsz do pierogów
filetowanie łososia
Re: Best Polish Delis/Grocers In Chicago?
Re: kwas chlebowy
kokardki z lososiem i ...