Czy człowiek musi być zawsze taki jakie jest społeczeństwo, które go wychowało?

1. Data: 2002-09-21 08:20:34

Temat: Czy człowiek musi być zawsze taki jakie jest społeczeństwo, które go wychowało?
Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy człowiek musi być zawsze taki jakie jest społeczeństwo, które go
wychowało?

Co myślicie o tym ?? Z wieloma osobami na ten temat rozmawiałem i sam już
nie mogę odpowiedzieć na te pytanie. Każdy mówi coś innego.

Łukasz

1. Data: 2002-09-21 09:04:40

Od: "m.dz" <m...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz" <l...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Czy człowiek musi być zawsze taki jakie jest
społeczeństwo, które go
> wychowało?
>
> Co myślicie o tym ??
[...]

nie

1. Data: 2002-09-21 09:12:41

Od: "comboy" <c...@o...skasuj.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy człowiek musi być zawsze taki jakie jest społeczeństwo, które go
> wychowało?

Oczywiście że nie.
Społeczeństwo ma wpływ na człowieka, na niektórych większy, a na innych
mniejszy, ale są jeszcze geny, jest własna psychika, przemyślenia. Jeżeli
Twoja teoria była by prawdziwa, społeczeństwo nie byłoby zróżnicowane.

--
Pozdrawiam - COMBOY;
WWW: http://www.pasja.prv.pl;

1. Data: 2002-09-21 09:51:38

Od: "Łukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mniejszy, ale są jeszcze geny, jest własna psychika, przemyślenia. Jeżeli
> Twoja teoria była by prawdziwa, społeczeństwo nie byłoby zróżnicowane.

wydaje mi się że społeczeństwo nie jest zróznicowane . Podzielone jest
jedynie kulturowo , religijnie i politycznie

1. Data: 2002-09-21 10:14:22

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
już
> nie mogę odpowiedzieć na te pytanie. Każdy mówi coś innego.

Nie musi!!!!, choc czesto niestety tak jest, ze czlowiek nawet nie chcac
wzoruje sie na swoich "wychowankach"
Wydaje mi sie, ze jest to przyczyna braku checi wplywu na wlasna osobowosc,
biernosc, poddanie sie istniejacym zasadom, regulom wsrod najblizszych, oraz
brak wiedzy na temat wplywow i manipulacji otoczenia.
Ja osobiscie znam wiele osob, ktore wychowalo sie w nieprzychylnych, wrogich
warunkach, w biedzie.... Ich doswiadczenie zamiast destruktywnie wplynelo na
nich konstruktywnie, gdyz potrafili wyciagnac wnioski, stworzyc wlasne
zasady i wartosci i trzymac sie ich. Sa zupelnie innymi osobami, niz ich
najblizsze otoczenie.

1. Data: 2002-09-21 10:15:19

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Łukasz" wrote:

> wydaje mi się że społeczeństwo nie jest zróznicowane . Podzielone
> jest jedynie kulturowo , religijnie i politycznie

Uważasz ze polskei społeczenstwo nei jest zróżnicowane? To w jaki sposob ono
moze wogóle trwac i sie wrozwijać. własnie zróznicowanie jest gwarantem
trwania i ewolucji.
--

Lia

1. Data: 2002-09-21 10:25:47

Od: "spider" <s...@l...lo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Łukasz <l...@o...pl>

> wydaje mi się że społeczeństwo nie jest zróznicowane . Podzielone jest
> jedynie kulturowo , religijnie i politycznie

W kazdym spoleczenstwie znajdziesz jakies wyjatki, oryginalne zachowania,
wiec nie mozna pisac 'zawsze' :-).

--
spider.
s...@l...lo.pl

1. Data: 2002-09-21 10:33:22

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 11:12:41 +0200, "comboy" <c...@o...skasuj.to.pl>
wrote:

> [...]
>mniejszy, ale są jeszcze geny, jest własna psychika, przemyślenia. Jeżeli
>Twoja teoria była by prawdziwa, społeczeństwo nie byłoby zróżnicowane.

Nie przeceniałbym roli "przemysleń" - one również są społecznie
uwarunkowane. Choć nie wierzę w mit "uwolnienia się od społeczeństwa",
wpływ społeczeństwa na człowieka wcale nie musi prowadzić do
braku_zróżnicownia. Społeczność nie musi być matrycą, formującą
jeden_określony_kształt człowieka (choć niekiedy tak się zdarza).
Niewątpliwie jednak dostarcza znaczeń, za pomocą których postrzegamy
samych siebie i które - by tak rzec - przesądzają o kształcie każdego
z nas. Problem w tym, że powstałe w ten sposób "oczekiwania społeczne"
względem człowieka są bardzo często wzajemnie sprzeczne. Wartości,
które "narzuciło" nam społeczeństwo niekiedy wręcz wykluczają się.
Powstaje dylemat, gdyż pewne dobra musimy poświęcić w imię innych. Ten
wybór zostaje dokonany w różny sposób przez różne osoby. Prowadzi to
do znacznego zróżnicowania społeczeństwa.

Amnesiac

1. Data: 2002-09-21 10:37:29

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 11:51:38 +0200, "Łukasz" <l...@o...pl> wrote:

> wydaje mi się że społeczeństwo nie jest zróznicowane . Podzielone jest
>jedynie kulturowo , religijnie i politycznie

No, a czy ten podział na tle kulturowym, politycznym i religijnym nie
jest właśnie przejawem zróżnicowania?
BTW zaryzykowałbym taką tezę: zróżnicowane_społeczeństwo formuje
zróżnicowanego_człowieka. Gdyby istota ludzka była tak prosta, jak
wyobrażają to sobie niektórzy upraszczający świat naukowcy, to byt tej
grupy stanąłby pod znakiem zapytania ;-)))

Amnesiac

1. Data: 2002-09-21 11:27:00

Temat: a tak
Od: "PT" <p...@p...invalid> szukaj wiadomości tego autora