Czy kapusty w bigosie ...

1. Data: 2005-02-18 14:14:05

Temat: Czy kapusty w bigosie ...
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy do bigosu, kapusty kiszoną i nie kiszoną trzeba gotować oddzielnie ?

Pytam bo przy każdym bigosowaniu nurtuje mnie ta myśl, a nie mam odwagi
spróbować gotowania razem ...
Może ktoś kiedyś wrzucił razem od początku i zna efekty ... ?

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

1. Data: 2005-02-18 14:17:14

Temat: Re: Czy kapusty w bigosie ...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cv4t8q$3ms$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:

> [...]
> spróbować gotowania razem ...
> Może ktoś kiedyś wrzucił razem od początku i zna efekty ... ?

Zawsze gotuję razem, jeżeli w ogóle dodaję słodkiej kapusty. Dzięki temu
słodka dłużej maceruje się w soku kwaśnej i bigos jest bardziej
jednorodny.

Władysław

1. Data: 2005-02-18 14:27:27

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:wlalos-11C013.15171418022005@newsfeed.onet.pl
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Było:
> Zawsze gotuję razem, jeżeli w ogóle dodaję słodkiej kapusty.
> Dzięki temu słodka dłużej maceruje się w soku kwaśnej i bigos
> jest bardziej jednorodny.

Ale słodką obgotowujesz i wylewasz ? Czy z tą pierwszą wodą jest całość ?

1. Data: 2005-02-18 15:19:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cv4u1e$7gi$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Sławek SWP <s...@w...pl> wrote:

> W: news:wlalos-11C013.15171418022005@newsfeed.onet.pl
> Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
> Było:
>
> Ale słodką obgotowujesz i wylewasz ? Czy z tą pierwszą wodą jest całość ?

Nie, dorzucam słodką do kwaśnej i stawiam na ogień. Rozumiem, że ty
wstępnie blanszujesz. Tylko po co?

Władysław

1. Data: 2005-02-18 17:42:28

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Nie, dorzucam słodką do kwaśnej i stawiam na ogień. Rozumiem, że ty
> wstępnie blanszujesz. Tylko po co?
===
Pewnie po to, aby pozbyć się specyficznego posmaku.

waldek
===

1. Data: 2005-02-18 17:46:49

Od: "maruslaw" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, dorzucam słodką do kwaśnej i stawiam na ogień. >

Ja tysz ;] bigos gotuje się dłuugo i wszystkie olejki eteryczne z kapusty
zdążą się ulotnić.

1. Data: 2005-02-19 00:10:48

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Feb 2005 15:17:14 +0100, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Zawsze gotuję razem, jeżeli w ogóle dodaję słodkiej kapusty. Dzięki temu
>słodka dłużej maceruje się w soku kwaśnej i bigos jest bardziej

Slodka sie szybciej rozgotowuje. Ale w sumie to zaleta - w bigosie
pozostaje troche kapusty tworzacej wyrazna struktore wloknista i
troche rozgotowanej na papke dajacaa wrazenie gestosci...

Stezenie kwasu maslowego i tak znacznie szybciej sie wyrowna.

--
Darek

1. Data: 2005-02-19 00:10:50

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Feb 2005 18:42:28 +0100, "waldek" <A...@o...pl>
wrote:

>Pewnie po to, aby pozbyć się specyficznego posmaku.

"Specyficznego posmaku" to szybciej pozbedziesz sie dodajac
koncentratu pomidorowego... Pomysl rodem z peerelowskich barow
szybkiej obslugi - karmienie ludzi niedogotowana kapusta. Jak
pogotujesz wlasciwa ilosc czasu to zadnego "specyficznego posmaku" nie
bedzie.

--
Darek

1. Data: 2005-02-19 08:39:52

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...tpi.pl>,
l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) wrote:

> On Fri, 18 Feb 2005 15:17:14 +0100, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
> wrote:
>

> Stezenie kwasu maslowego i tak znacznie szybciej sie wyrowna.

Skąad tam kwas masłowy? Próbowałeś kiedyś kwasu masłowego?

Władysław

1. Data: 2005-02-19 10:59:31

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Feb 2005 09:39:52 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Wladyslaw Los*, w
wiadomości news:<news:wlalos-F9B5AA.09395119022005@newsfeed.one
t.pl> zawarł,
co następuje:

> Skąad tam kwas masłowy? Próbowałeś kiedyś kwasu masłowego?

Uch. Na zapach połączenie zjełczałego masła i starych skarpetek. Zasmrodziło
nam pracownię na 2h. I nie wiem, skąd to nagle w bigosie ma być :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

O makaronach-pytanie.
Kura curry [P]
odpady po-gołąbkowe
expres cisnieniowy Rowenta ES 180 Adagio - kto zna?
Buleczki