Czy kto wie o ?

1. Data: 2001-12-15 18:04:06

Temat: Czy kto wie o ?
Od: "Dozorca" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć. Mam taką ciekawostkę do rozwikłania.
Jestem studentem Ślamu (4 rok) i byłem w zeszłym tygodniu na zaliczeniu z
dermatologii, na którym babka zadała mi pytanie: " Stany
rzekomonowotworowe"...

Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że takiego podrozdziału w książce nie
widziałem, więc zacząłem wymyślać:

Ja - ... są to zmiany wykazujące cechy nowotworzenia, ale nowotworami nie
będące
Ona - ... NIE !!!

Ja - ... no to może są to stany przednowotworowe ( i wymieniam...)
Ona - NIE !!!

Ja - ... hmmm... więc są to może zespoły paraneoplastyczne...
Ona - ... NIE !!!

Poddałem się i powiedziałem, że na pewno to wiem, ale nie mogę teraz
skojarzyć i czy mogłaby podać mi jakąś wskazówkę...
Ona - .... NIE !!!

I co tu poradzić? Na szczęście zaliczyłem, bo na inne odpowiedziałem, ale po
przyjściu do chaty zacząłem szukać w różnych książkach: patomorfo,
hematologia, immunologia (onkologii nie mam), ale i tak nie wierzę, że takie
coś bym znalazł. W poniedziałek pójdę do biblioteki poszukać, bo męczy mnie
to na maxa
Czy ktoś z was zna odpowiedź na Jej pytanie?

2. Data: 2001-12-15 19:07:19

Temat: Re: Czy kto wie o ?
Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dozorca" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rzekomonowotworowe"...
>
> Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że takiego podrozdziału w książce

http://www.amg.gda.pl/~forum/RokIII/skoratkankimiekk
iekosci.doc

cytuje:

1. Stany rzekomonowotworowe skóry
- rogowiak kolczystokomórkowy (dobrze odgraniczony, wypukły, twardy)
- brodawka zwykła, łojotokowa (verucca vulgaris i ....)
- kłykciny kończyste
- rozrost rzekomonabłoniakowy (guz Aprikosowa, gruźlica)
- z tkanek miękkich (torbiele np. kaszaki)

Pozdrawiam,
T.

3. Data: 2001-12-16 00:59:04

Od: "Dozorca" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję. Mam nadzieję, że jej się to spodoba, bo i tak ćwiczenia muszę
odrobić...
Pozdrawiam. Piotrek

Zespol Rokitanskiego
Czy dobrze jest sobie pochorowac od czasu do czasu aby odnowic zapasy przeciwcial ?
Inna kasa chorych
SkyNet.com
Odciski