Czy moge zasadzic dab z żołędzia?

1. Data: 2003-08-16 19:06:41

Temat: Czy moge zasadzic dab z żołędzia?
Od: "Dorian [Wro]" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym miec drzewo debu ktore wyrosnie z zoledzia, chce wychodowac
sadzonke w domu.
na co musze zwrocic uwage, bo slyszalem ,ze najpierw trzeba przesuszyc
zoledz. I jezeli juz mi wyrosnie sadzonka to jak sie mam zajmowac abym mogl
pozniej pez problemow zasadzic drzewo w ogrodzie.

Pozdrawiam i dziekuje za wskazowki.

2. Data: 2003-08-16 19:49:39

Temat: Re: Czy moge zasadzic dab z żołędzia?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dorian [Wro] napisał(a) w wiadomości: ...
>Chcialbym miec drzewo debu ktore wyrosnie z zoledzia, chce wychodowac
>sadzonke w domu.

Jesli zoledz jest dojrzaly, mozesz go od razu posadzic w ogrodzie. Nie sadz
zbyt gleboko: 5 cm w zupelnosci wystarczy. Jak chcesz w domu, to mozesz to
zrobic conajmniej na dwa sposoby.
Mozesz posadzic go w doniczce z ziemia. Podlewac i czekac.
Mozesz tez polozyc go na wilgotnej wacie (lub ligninie, gazie lekko
zanuzonej w wodzie itp.) i czekac az wykielkuje. Nastepnie sadzisz go w
donicze.
Na wiosne przesadzasz do ogrodu.
Jesli teraz znalazles zoledzia, to moze byc niedojrzaly, lub wadliwy
(dlatego wczesniej spadl).
Jezeli nie jest to nasz gatunek, a przywieziony np. z poludnia Europy,
profilaktycznie zasadz go w domu (chociaz w ogrodzie tez by wykielkowal).

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2003-08-16 20:10:22

Temat: Odp: Czy moge zasadzic dab z żołędzia?
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mogl
> pozniej pez problemow zasadzic drzewo w ogrodzie.
Można, ale są mnóstwa chorób, które mogą w tym przeszkodzić - począwszy od
tych, któe niszczą żołędzia do tych które atakują młode siewki....
NIestety:(
Pozdrav.Rene

4. Data: 2003-08-16 20:34:41

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dorian [Wro]" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
> zoledz. I jezeli juz mi wyrosnie sadzonka to jak sie mam zajmowac abym mogl
> pozniej pez problemow zasadzic drzewo w ogrodzie.

Ja bym wsadzil od razu w ogrodzie. Wtedy odpadnie ryzykowne przesadzanie.
Dab z zoledzia kielkuje dosc latwo, nawet z zoledzia kilkuletniego. Selekcja
nastepuje potem. Mocarny dab wysokosci 10 cm pada latwo. Jesli chodzi o
warunki, to zauwazylem, ze absolutnie nie nalezy sadzic w pelnym sloncu,
najlepiej w cieniu innego drzewa. Moral - wsadz do ziemi kilka (duzo?) zoledzi,
raczej w cieniu, i spokojnie czekaj.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2003-08-16 20:52:09

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym wsadzil od razu w ogrodzie.

Ja też, ale nie ze względu na przesadzanie, a na stratyfikację

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

6. Data: 2003-08-16 20:56:38

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym spróbował!!!

Najpierw były daktyle, nawet ładne, ale wolno rosły, ale kot zeżarł.

Wychodowałem już winorośl z pestki, ale wyrósł mały krzaczek i usechł.

Pestki czereśni już się suszą.

Jeszcze coś było w przeszłości, ale nie pamiętam, bo o 11,45 nie pamiętam o
wielu rzeczach.

Pozdrawiam
Jacek

BTW: Panie Lucjanie Boletusie!!! Co tam z moimi dwunastoma dukatami?

7. Data: 2003-08-16 21:10:58

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agent 0700 napisał(a):

> [...]

Dukaty ? od Boletusa ? to tylko sen - bez jawy

--

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

8. Data: 2003-08-16 22:22:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam
> Jacek
>
> BTW: Panie Lucjanie Boletusie!!! Co tam z moimi dwunastoma dukatami?

Wysłałem już dwa listy do Ciebie. Nie doszły ?
Dukaty wyślę w poniedziałek, OK ?

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-08-16 22:25:48

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dukaty ? od Boletusa ? to tylko sen - bez jawy
>
> Pozdrawiam ciepło, Dziadek

Niech Dziadek się nie rusza i cichuteńko siedzi
jeśli mamy dla Goldie złapać jeża:-))

Pozdrawia szeptem boletus

10. Data: 2003-08-16 22:33:12

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moral - wsadz do ziemi kilka (duzo?) zoledzi,
> raczej w cieniu, i spokojnie czekaj.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Na dziki:-)))