Aronia

1. Data: 2003-08-16 21:15:47

Temat: Aronia
Od: "Robert Kubanek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Serdecznie !!

Mam na działce drzewko aronii. Czy ktoś może doradzić jak przecina
się ten krzew?

Z poważaniem:
Robert Kubanek
r...@p...onet.pl
Szczecin

2. Data: 2003-08-16 22:49:54

Temat: Re: Aronia
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Kubanek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam Serdecznie !!
>
> Mam na działce drzewko aronii. Czy ktoś może doradzić jak
przecina
> się ten krzew?
>
> Z poważaniem:
> Robert Kubanek
> r...@p...onet.pl
> Szczecin

Po posadzeniu aronii skracamy pędy średnio
o 1/3 i usuwamy całkowicie pędy pokładające
się na ziemi.W następnych latach wycinamy pędy
krzywe i leżące na ziemi, pozostawiając rosnące
pionowo lub ukośnie. Na ograniczonej przestrzeni
można wycinać co roku 3-4 najstarsze i najgrubsze
pędy zastępując je taką samą liczbą pędów 1-rocznych.
Dzięki temu krzew będzie ciągle młody i mały.
Aronia znosi dobrze wszelkie cięcie zarówno
wiosną, jak i latem.Roślina ta owocuje na pędach
jednorocznych i starszych 3-5 letnich,na których
wydaje krótkopędy.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-08-19 15:00:25

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Z zasuszonych owocow wychodzi pyszna nalewka. Warto tez mieszac aronie, np z
zurawina. Kolor staje sie wtedy intensywniejszy i a aromat mniej surowy, jak
z samej zurawiny.

Irek

PS. A to juz czytali: (przepraszam, ze podaje ale nie sledzilem wszystkich
watkow)

http://dziennik.pap.com.pl/index.html?dzial=ZDR&podd
zial=POL&id_depeszy=1259
9845

4. Data: 2003-08-19 15:01:44

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja Ci moge tylko doradzić jak zrobić Wino z jej owoców,
> SUPER co za kolor,

Też pisał bym się na ten przepis, jeśli można.
Paweł Woynowski

5. Data: 2003-08-19 15:25:46

Od: "BLem" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja Ci moge tylko doradzić jak zrobić Wino z jej owoców,
SUPER co za kolor,

POzdr
BLem

Czy moge zasadzic dab z żołędzia?