Mimoza

1. Data: 2003-08-17 08:46:40

Temat: Mimoza
Od: "DJkapi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pewneo czasu szukam roslinki o nazwie Mimoza. Jest to odmiana akacji,
której liście zwijają się po dotknięciu i która ma drobne żółte kwiaty. Czy
ktoś z grupowiczów wie gdzie można nabyć sadzonkę tej roslinki? Najlepiej na
terenie Warszawy i okolic.

Dzięki za pomoc
DJkapi

2. Data: 2003-08-17 16:03:28

Temat: Re: Mimoza
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktoś z grupowiczów wie gdzie można nabyć sadzonkę tej roslinki? Najlepiej na

Witam.
Raczej nigdzie w kraju, jest to roslina strefy subtropikalnej i tropikalnej.
Naturalnie wystepuje w Ameryce płd., rzadziej w Azji. W naszych warunkach w
grunce nie utrzyma się. Ewentualnie pozostaje uprawa szklarniowa 2 gatunków :
brazylijska zwana mimozą wstydliwą (Mimosa pudica) i argentyńska mimoza
Spegazziego (Mimosa spegazzinii). Pierwsza jest półkrzewem o wys 35 - 40 cm .
Posadzona w doniczce zachowuje się jak roślina jednoroczna. Druga ma pedy
zdrewniałe, wyprostowane, a niekiedy wijace się.
Nie wiem czy Ci chodzi o mimozę (Mimosa), czy o jakiś gatunek akacji z
główkowatymi kwiatostanami i żółtych precikach, często są mylone ze sobą,
takie akacje rosną w płd. Europie i płn. Afryce.
Moja sugestia, popróbuj w ogrodach botanicznych, lub u hodowców hobbystów
majacych szklarnie.
W sieci znalazłem tylko dwa adresy godne uwagi na temat mimozy, oto one:
Opis odmiany (Mimosa pudica)i sposób jej sadzenia.
http://blizejnatury.qw.pl/index.php?ACTION=czytaj&ai
d=140
A tu fotki obu odmian
http://dmoz.org/Science/Biology/Flora_and_Fauna/Plan
tae/Magnoliophyta/Magnoliops
ida/Mimosaceae/Mimosa/
Pozdrawiam i zyczę udanych "łowów", mimozy oczywiście.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

3. Data: 2003-08-17 16:17:03

Od: "DJkapi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy Ci chodzi o mimozę (Mimosa), czy o jakiś gatunek akacji z
> główkowatymi kwiatostanami i żółtych precikach, często są mylone ze sobą,
> takie akacje rosną w płd. Europie i płn. Afryce.

Dzięki za odpis! Właśnie ot chodzi mi o ten rodzaj akacji często nazywany
mianem Mimozy. Ta akacja przypuszczam, że jest do kupienia tylko za bardzo
nie wiem gdzie. Jezeli Ty wiesz to byłbym wdzięczny za info.

Pozdrawiam
DJkapi

4. Data: 2003-08-17 16:45:11

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DJkapi" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dzięki za odpis! Właśnie ot chodzi mi o ten rodzaj akacji często nazywany
> mianem Mimozy.

Właśnie się zastanawiałam, czy to przypadkiem nie chodzi o Acacia
armata, która wiosną bywa sprzedawana jako mimoza. Jeśli tak, to
kupisz ją u Tomaszewskiego i we Flora Point w Aninie.

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2003-08-17 17:46:42

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> armata,  która  wiosną  bywa  sprzedawana  jako  mimoza.  Jeśli  tak,  to
> kupisz  ją  u  Tomaszewskiego  i  we  Flora  Point  w  Aninie.

Jeśli chodzi o te z europejsko - afrykańskie odmiany to przypuszczam że chodzi
o Acacia dealbata (Akacja srebrzysta) wytrzymuje temp do -5st C.Jes to
rozłożyste, szybkorosnace, zimozielone drzewo dorasta do 10-13m.
Znalazłem w necie fotki i opisy, niestety po niemiecku, na stronie, chyba
sklepu ? są podane ceny w euro.
http://www.flora-toskana.de/Pflanzensortiment/acacia
_dealbata.htm
Są tam oba gatunki na fotografiach (do acacia armata jest odnośnik na dole
strony)
Pozdrawiam.

6. Data: 2003-08-17 18:22:22

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> o Acacia dealbata (Akacja srebrzysta) wytrzymuje temp do -5st C.Jes to
> rozłożyste, szybkorosnace, zimozielone drzewo dorasta do 10-13m.

Możemy tak długo gdybać, bo tych akacji trochę jest, a ponadto
można jeszcze wziąć pod uwagę albicję (składa liście na noc),
oferowaną jako 'mimoza ogrodowa'.
Ja w sprzedaży spotkałam tylko akację uzbrojoną, ale może nie
miałam szczęścia.

Z pozdrowieniami, Maria

7. Data: 2003-08-17 18:38:59

Od: "" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oferowaną  jako  'mimoza  ogrodowa'.
> Ja  w  sprzedaży  spotkałam  tylko  akację  uzbrojoną,  ale  może  nie

Dokładnie Mario, a najciekawsze jest to, że akacja w polsce nie rośnie w stanie
dzikim. To co my nazywamy "akacją" to jest (robinia pseudoacacia). Acacia nie
wytrzymuje naszych temperatur, jaka by to nie była odmiana. Jedynie w
szklarniach lub w domu można ją hodować.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

8. Data: 2003-08-17 20:49:51

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Czy
> ktoś z grupowiczów wie gdzie można nabyć sadzonkę tej roslinki? Najlepiej

Mam nasiona mimozy, o którą Tobie chodzi.

Pozdrawia boletus

9. Data: 2003-08-17 21:28:59

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam nasiona mimozy, o którą Tobie chodzi.
>
> Pozdrawia boletus

A o jaką chodzi?

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2003-08-18 08:05:35

Od: "DJkapi" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A o jaką chodzi?

Pewie moje wyjaśnienie wyda sie dziwne... ale chodzi mi o tą Akację (mimozę)
którą niosła Małgorzata z książki Bułhakowa "Mistrz i Małgorzata" i która
jak wynika z książki kwitnie w Rosji na wiosnę. A dlaczego tej roślinki
szukam.... bowiem osoba bliska mojemmu sercu jest miłośniczką w/w książk.
Dzięki za pomoc!

Pozdrawiam
DJKapi

Aronia