Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?

111. Data: 2002-10-28 16:09:28

Temat: Re: Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?
Od: "Januszeq" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:apjf70$i1n$1@absinth.dialog.net.pl...

> Uważasz,
> że krytyczne rozmowy o katolicyzmie z Katolikami są niedopuszczalne?
> Ciekawe, ciekawe...

Oj Pszemol, Pszemol
Czy rzeczywiście nie widzisz różnicy pomiędzy:
"perorował o tym, jak kretyńską religią jest XXX", a
"krytyczne rozmowy o"
Nie wierzę.
JAnuszeq

112. Data: 2002-10-28 16:29:35

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Januszeq" <k...@w...pl> wrote in message news:apjngj$g3b$1@foka.acn.pl...
> Oj Pszemol, Pszemol
> Czy rzeczywiście nie widzisz różnicy pomiędzy:
> "perorował o tym, jak kretyńską religią jest XXX", a
> "krytyczne rozmowy o"
> Nie wierzę.

Problem w tym, że przewrażliwiony na tym punkcie człowiek
może "krytyczne rozmowy o XXX" nazwać "perorowaniem
o tym jak kretyńską religią jest XXX"... i pewnie tak było.

Zresztą reakcję Tinue na zarzuty w dyskusji już widzieliśmy.

113. Data: 2002-10-28 17:07:22

Od: "Januszeq" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie nieproszony pozwolę sobie zabrać glos w sprawie jako "trzecia
strona"

Do tej pory, tego co się dzieje pomiędzy optymalnymi, a wegetarianami, na
szczęście nie można nazwać wojną Nie można też nazwać tego dyskusją, bowiem
w tych dwustronnch monologach nie widać chęci wspólnego ustalenia stanu
faktycznego lub też ustalenia stanowisk w sposób zadowalający OBIE strony.
Obie strony, zachowują się tak, jakby chciały zyskać
poparcie/uznanie/przyznanie racji przez osoby postronne, czyli "trzecią
stronę". jest to klasyczny SPÓR (patrz: Artur Schopenhauer "Erystyka, czyli
sztuka prowadzenia sporów" - ksiązeczka cieniutka, a jakże kształcąca)

Szanowni "wege" i "opty". Wasz sposób prowadzenia tego sporu ZNIECHĘCA
postronnych czytaczy do OBU STRON i niechęć owa niestety przenosi się na
PRZEDMIOT SPORU (sposób odżywiania "wege" oraz "opty"), który to niczemu nie
jest winien. Z radością zawiadamiam Was, że osoby, które wybierają dietę
posiłkując się archiwum tej listy mają dodatkowe, zupełnie niemerytoryczne,
argumenty za tym, żeby "wege" i "opty" odrzucić. Większość z nich zapewne
zasila grono MM.

Nie zrozumcie mnie źle. Nie chcę abyście zaczęli prowadzić SPÓR
profesjonalnie. Życzyłbym sobie tylko abyście przestali prowadziś SPÓR i
zaczęli prowadzić DYSKUSJĘ.

Pozdrawiam wszystkich
JAnuszeq

114. Data: 2002-10-28 20:28:54

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Januszeq" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> postronnych czytaczy do OBU STRON i niechęć owa niestety przenosi się na
> PRZEDMIOT SPORU (sposób odżywiania "wege" oraz "opty"), który to niczemu

Najśmieszniejsze jest to, że ja wcale nie mam ochoty nikogo zachęcać do
diety optymalnej, czyżbyś tego dotychczas nie zauważył?
Odzywam się sporadycznie, i przeważnie gdy jestem oceniana, oczywiście
najczęściej krytycznie, więc mam prawo się bronić.
Zawsze aż do znudzenia powtarzam, że każdy stosuje taką dietę, na jaką sobie
zasługuje, czyli wg własnego widzimisię, czy jak kto woli wg własnego
rozumu, czy jak kto woli wg własnego zasobu informacji.
Cofnij się do archiwum z czytaniem od samego początku tej grupy, a potem weź
się za ocenianie, dobrze?

> Z radością zawiadamiam Was, że osoby, które wybierają dietę
> posiłkując się archiwum tej listy mają dodatkowe, zupełnie
niemerytoryczne,
> argumenty za tym, żeby "wege" i "opty" odrzucić.

No i dobrze... ciesz się dalej. : )

Większość z nich zapewne
> zasila grono MM.

Też dobrze. Na złość mamie - niech mi uszy zmarzną?
A niech Ci marzną, to Twoje uszy, nie moje... ;)))
A w ogóle to skąd takie wnioski? Sondowałeś grupę? A może zrób to, ułóż
kilka sensownych pytań i niech się ludzie wypowiedzą, dowiemy się kto i ile
osób jest na jakiej diecie, no i z jakim skutkiem oczywiście. Sama jestem
ciekawa jak by wypadł taki sondaż.

> Nie zrozumcie mnie źle. Nie chcę abyście zaczęli prowadzić SPÓR
> profesjonalnie. Życzyłbym sobie tylko abyście przestali prowadziś SPÓR i
> zaczęli prowadzić DYSKUSJĘ.

A możesz przedstawić różnicę między sporem a dyskusją?
Chętnie się do zasad dyskusji zastosuję, tylko napisz co ja takiego robię,
że uważasz, że się spieram, a nie dyskutuję, no i jak to ma wg Ciebie
wyglądać.

Pozdrawiam
Krystyna

115. Data: 2002-10-28 23:40:33

Od: "Januszeq" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za zachętą Krysi robię sondę. Proszę osoby, które:
1. Nie są "wege"
2. Nie są "opty"
3. Czytywały wątki "wege" v. "opty"
o odpowiedź na pytanie.

Jakie macie/mieliście wrażenie po tej lekturze.
Czy oni DYSKUTUJĄ czy się SPIERAJĄ ?

116. Data: 2002-10-29 04:17:59

Od: "Vipi" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> osób jest na jakiej diecie, no i z jakim skutkiem oczywiście. Sama jestem

od poniedzialku do piatku niskokaloryczna / niskotluszczowa
sobota i niedziela tylko niskotluszczowa
+ IG i kilka zaslyszanych zasad MM
+ co 2 dni ciezarki
+ rower
= stabilne 37kg mniej

Pozdrawiam
Vipi

117. Data: 2002-10-29 07:21:05

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3. Czytywały wątki "wege" v. "opty"
> o odpowiedź na pytanie.
>
> Jakie macie/mieliście wrażenie po tej lekturze.

Spory doprowadzily do tego,ze zaczelam te watki skrzetnie omijac i nabralam
zywej niecheci do obu stron.
Hafsa-3miesiace MM -6,5kg, w sumie razem/z dieta niskokaloryczna -32kg

118. Data: 2002-10-29 09:51:23

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Spory doprowadzily do tego,ze zaczelam te watki skrzetnie omijac i
nabralam
> zywej niecheci do obu stron.
> Hafsa-3miesiace MM -6,5kg, w sumie razem/z dieta niskokaloryczna -32kg

wow
przez przypadek przeczytalam.

ja niestety tez omijam watki DO i vege.
Dlaczego?
Dlatego ze wciaz sie klocicie...

Niepotrzebnie zrobily sie rozne grupy. a przeciez moglibysmy podyskutowac,
my dowiedzielibysmy sie czegos od was, wy od nas.. i dzieki temu nasze diety
wzbogacilyby sie o jakies doswiadczenia.

Jesli Januszq chcesz zrobic sonde daj to jaki nowy watek z tematem "sonda"
bo podejrzewam, ze wiekszosc z innych diet niz DO i vege nie czyta watku
"Czy musi byc wojna miedzy optymalnymi, a wegetarianami?"

pozdrawiam
wszystkich odchudzajacych sie

Saman_tha odchudzajaca sie "z kosci na osci " jak mawia moj tesc :)

119. Data: 2002-10-29 10:57:20

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

Saman_tha <s...@p...fm> napisał(a) w wiadomości

> wiekszosc z innych diet niz DO i vege

Jestem wege i też bym tego wątku nie czytal, gdybyście go nie
crosspostowali na psw.
Nie uczestniczę też w wojnach opty-wege, bo nie widzę w tym sensu.
Rozumiem jednak bardziej wojowniczych, ponieważ w obu przypadkach nie
chodzi o dietę a pewien system wartości, którego dieta jest jedynie
wyrazem, wynikową poglądów. Po 10 latach wegetarianizmu (ideologicznego)
nie widzę sensu w "nawracaniu" na siłę, ale chętnie o nim opowiadam
ludziom, którzy o niego pytają, a takich nie brakuje.

--
Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.sotiko.pl/ [Moja strona]
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

120. Data: 2002-10-29 11:21:14

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saman_tha" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> nabralam

> [...]

No to zróbmy "doświadczenie". Spróbuję się odezwać, oczywiście
przedstawiając temat bardzo dobrze sprawdzającej się u mnie diety
optymalnej.
I zobaczymy, jak zareagują na to nasi "sympatycy": Jan Werbiński i
czarnyjan.
A okazją jest program w Polsacie z 28.10.02 r. na temat diety optymalnej.
Przedstawię go w osobnym wątku. I jestem prawie pewna, że zaczną mnie kąsać.
No, ale zobaczymy, może się tym razem mylę?

> [...]
diety
> wzbogacilyby sie o jakies doswiadczenia.

Tak, też tak kiedyś myślałam, że grupa jest po to, aby wymieniać się
doświadczeniami w stosowaniu różnych diet i efektami i właśnie po to,
aby w ten sposób sobie pomagać w swoich własnych problemach.
Jeśli ktoś ma bardzo pozytywne doświadczenia z jakąś dietą, to dlaczego
jest za to atakowany i to w niewybredny sposób?
Ciekawe, jak będzie tym razem...

Pozdrawiam wszystkich poszukujących dobrej dla siebie diety
(cokolwiek to znaczy)
Krystyna

FAQ pl.misc.dieta
Salatka z pomidorow i cebuli