Czy soczewki miesięczne można używać dłużej oszczędzając je?

1. Data: 2002-08-09 08:34:59

Temat: Czy soczewki miesięczne można używać dłużej oszczędzając je?
Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam wadę na obu oczach -0.5 .. -0.7
(dokładnie nie wiem, bo bardzo dawno nie mierzyłem :-)
Myślę o soczewkach wyłącznie do jazdy na rowerze. Na codzień radzę
sobie jakoś bez korekcji ale jadąc ostro rowerem czuję dyskomfort.
Okulary na rowerze nie wchodzą w grę.
Czy używając soczewek miesięcznych 2-3 razy na tydzień przez 3-4 godz.
można przeciągnąć czas ich użytkowania np. na 2 mies., czy też ich
"okres przydatności do spożycia" niezależnie od używania upływa?

2. Data: 2002-08-09 09:49:51

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> można przeciągnąć czas ich użytkowania np. na 2 mies., czy też ich
> "okres przydatności do spożycia" niezależnie od używania upływa?

Czas noszenia liczy się od momentu otwarcia opakowania (jak mleko UHT) :-)
Jeśli nie chcesz nosić ich codziennie, to właśnie dla takich osób, jak Ty
wymyślono soczewki jednodniowe. Kosztują niby więcej, ale odpada koszt płynów
do pielęgnacji, a przy używaniu ich np. wyłącznie na zajęciach sportowych dwa
razy w tygodniu mogą być naprawdę bardziej opłacalne finansowo. Zmiejsza się
też ryzyko infekcji spowodowanych często niewłaściwą pielęgnacją.
Musisz sprawdzić ceny i porównać co Ci się bardziej opłaca.

Marta

3. Data: 2002-08-12 10:29:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> napisał w wiadomości

> Czy używając soczewek miesięcznych 2-3 razy na tydzień przez 3-4 godz.
> można przeciągnąć czas ich użytkowania np. na 2 mies., czy też ich
> "okres przydatności do spożycia" niezależnie od używania upływa?

Zadne soczewki ani te tygodniowe ani roczne nie sa wyposazone w timer
okreslajacy co do godziny czas ich uzywania, to bardzo indywidualna sprawa
zalezna od tego jak bardzo oko ci reaguje na soczewke. Jak soczewka jest juz
zbyt mocno zabialczona to sie to po niej po prostu czuje - robi sie sztywna,
zle sie ja nosi i wtedy dopiero warto ja wymienic. Ja nosze caly czas
soczewki jednomiesieczne B&L i na ogol dociagam w nich poltora do dwoch
miesiecy.

J.

4. Data: 2002-08-13 07:38:22

Od: "Arkadiusz Dabrowski" <d...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zle sie ja nosi i wtedy dopiero warto ja wymienic. Ja nosze caly czas
> soczewki jednomiesieczne B&L i na ogol dociagam w nich poltora do dwoch

Czyli można zaryzykować teorię, że jeżeli nową miesięczną soczewkę
miesięczną
wsadzę od razu do płynu i w ogóle nie będę jej wyjmował, to i za rok będzie
całkiem dobra?

5. Data: 2002-08-13 08:08:42

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesięczną
> wsadzę od razu do płynu i w ogóle nie będę jej wyjmował, to i za rok

Teoretycznie tak, ale praktycznie byloby to ciutke ryzykowne z powodu braku
sterylnosci. Przez rok moglyby tam prawdziwki wyrosnac. Ale gdybys przez ten
rok regularnie wymienial plyn to czemu nie?

J.

Soczewki
Dr.Nikolaus Klehr - pomocy
wazne (dla zony) pytanie