Czy to normalne na Atkinsie?

1. Data: 2003-12-19 14:47:50

Temat: Czy to normalne na Atkinsie?
Od: "Didlo" <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Od jakiegoś czasu próbowałam diety atkinsa, ale nie mogłam utrzymać sie
w ryzach z węglami.
Miałam zacząć od nowego roku, ale zaczęłam wcześniej. No i tak:

Pierwsza faza atkinsa:
pierwszy dzień koszmarny ból głowy,
drugi, trzeci i czwarty (czyli dzisiaj) lekki ból głowy i rozstrój
żołądka z "przemarszem wojsk" ;-)
Czy to normalne, czego można spodziewać się w kolejnych dniach, kiedy
organizm sie przyzwyczai

--
Pozdrufy
Didlo

2. Data: 2003-12-19 14:55:27

Temat: Re: Czy to normalne na Atkinsie?
Od: "Karolina Matuszewska" <ginger@(isp).pl> szukaj wiadomości tego autora

Didlo <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> wrote:
> [...]
> żołądka z "przemarszem wojsk" ;-)
> Czy to normalne, czego można spodziewać się w kolejnych dniach, kiedy

Czy to normalne, to nie wiem, ale kiedy Atkins i inne low-carb weszly na
tapete na alt.skincare.acne to sporo osob zwracalo uwage na takie
dolegliwosci. Wlasnie bol glowy i ogolne zmeczenie i apatia byly bardzo
czesto wspominane. Ja nie mialam niczego takiego, ale lakto-ovo-wege-Atkins
to chyba nie to samo, choc w kwestii odchudzania bardzo skuteczne =]

Pozdrawiam,
Karola

3. Data: 2003-12-19 14:56:55

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Didlo" napisał

> [...]
> żołądka z "przemarszem wojsk" ;-)
> Czy to normalne, czego można spodziewać się w kolejnych dniach, kiedy

IMO to nie jest normalne - ja na Atkinsie od poczatku czulam sie generalnie
dobrze (poza tym, ze czulam sie caly czas najedzona), i przy braku blonnika
mialam raczej problemy z "przemarszem wojsk". ;)
Z tego co pamietam, takie same byly odczucia innych grupowiczow na Atkinsie.
Zadnych boli glowy itp nie pamietam.
Ale u kazdego przystosowanie do nowego jedzenia moze byc inne.

Pozdr
Kafka

4. Data: 2003-12-19 15:01:32

Od: "Kafka" <i...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Atkinsie.
> Zadnych boli glowy itp nie pamietam.
> Ale u kazdego przystosowanie do nowego jedzenia moze byc inne.

Po poscie Karoliny, dodam jeszcze ze zmeczenie przez kilka pierwszych dni i
owszem - bylo odczuwalne. I to faktycznie jest raczej norma na dietach
ubogoweglowodanowych. Moze zbyt doslownie potraktowalam ten bol glowy ;)

Pozdr
Kafka

5. Data: 2003-12-19 15:03:09

Od: "Didlo" <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina Matuszewska" <ginger@(isp).pl> napisał w
wiadomości news:brv3bd$k8v$1@SunSITE.icm.edu.pl...
> Didlo <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> wrote:

>ale lakto-ovo-wege-Atkins
> to chyba nie to samo, choc w kwestii odchudzania bardzo skuteczne =]

można szczegóły prosić, bo nigdy o czymś takim nie słyszałam

--
Pozdrufy
Didlo

6. Data: 2003-12-19 15:45:29

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger@(isp).pl> szukaj wiadomości tego autora

> można szczegóły prosić, bo nigdy o czymś takim nie słyszałam

To moje autorskie =] Wszystkie zasady z Atkinsa, ale bez miesa. Jajka,
smietana tlusta, sery i straczkowe jako podstawa fazy I - troche nudno, ale
to tylko dwa tygodnie. Czy weszlam w ketoze to nie wiem, bo paskow ani
innych testow nie robilam, ale po dwoch tygodniach ubylo mi 3 kg - bez
oslabienia i bez wyrzeczen. Gdyby nie to, ze Atkins srednio sie nadaje dla
wegetarian z uwagi na monotonie (ile mozna jesc jajek? juz po tygodniu nie
moglam patrzec na nic oblego, ble), to moze radosniej zaczelabym II faze,
ale zdecydowanie bardziej podchodzi mi dieta oparta na owocach i warzywach w
duzej ilosci, niz na nabiale. A potem niestety zaczal sie rok szkolny,
mialam coraz mniej czasu na kontrolowanie swojej kuchni i lapalam, co mi
dali (bialy chleb, batoniki, ziemniaki...), co zaowocowalo paroma
kilogramani =[ Moze znowu zrobie sobie dwa tygodnie Atkinsa po nowym roku?
=]

Pozdrawiam,
Karola

7. Data: 2003-12-19 17:35:45

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Didlo" <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości

> Pierwsza faza atkinsa:
> pierwszy dzień koszmarny ból głowy,
> drugi, trzeci i czwarty

A czy Ty wcześniej miałaś skłonności do migren, lub choćby nawracających
boli głowy?
Niestety, jeśli tak, to trzeba odstawić większe ilości mięsa, sery żółte i
jeszcze parę frykasów Bardzo nakręcają właśnie takie dolegliwości.
Może to też być objaw utajonych na razie problemów z nerkami - najpierw boli
głowa od podtrucia organizmu, dopiero potem zaczynają nerki jak już się
porządniej schorują - może nie dają rady na takiej diecie.

Sowa - co tak sobie gdyba, bo kto to ma wiedzieć, jak nie Ty sama.

8. Data: 2003-12-19 17:46:43

Od: "Didlo" <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Didlo" <didlo@USUŃ_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości

> A czy Ty wcześniej miałaś skłonności do migren, lub choćby
nawracających
> boli głowy?

"końskie" migreny :-(

> [...]
się
> porządniej schorują - może nie dają rady na takiej diecie.

Właśnie wczoraj robiłam badania, dziś odebrałam wyniki, byłam u lekarki
a ona mi dała na powtórzenie badań bo coś z moczem jest nie tak.

Czy to oznacza że atkins nie jest dla mnie?
Wcześniej od jakiegoś czasu próbowałam wciągnąć się w atkinsa tj.
starłam się ograniczać węgle do 20g ale mi nie wychodziło, tak czy
inaczej przeszło mi uzależnienie od czekolady i w ogóle nie mam
potrzeby jedzenia słodyczy. Niestety nie udało mi się schudnać ni grama.
Więc postanowiłam wziąć się za siebie. No i jest mi niemiło. Tyle że
myślałam że to może normalne.

--
Pozdrufy
Didlo

9. Data: 2003-12-19 20:55:00

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nawracających
>
> "końskie" migreny :-(

No to niestety chyba powinnaś znaleźć inną, lub tak zmodyfikować tą dietę,
aby wykluczyć z niej to, co je wywołuje - znajoma ma migreny i z tego co
pamiętam to kazano jej ograniczyć mięso, czekoladę, żółte sery, czerwone
wino, kawę, herbatę, lody, słodycze i cos tam jeszcze. Unikać ostrego
światła, wysypiać się, nie stresować, ruszać na świeżym powietrzu, ale bez
zbytniego zmęczenia - długie spacery.

Poszperaj po googlach, może coś znajdziesz.
A może uśmiechnij się do Karoliny to podzieli się swoją wersja Atkinsa -
może będzie lepiej.

>Właśnie wczoraj robiłam badania, dziś odebrałam wyniki, byłam u lekarki
>a ona mi dała na powtórzenie badań bo coś z moczem jest nie tak.

No właśnie, to może też być przyczyna migren - szkoda, że medycyna zachodnia
traktuje człowieka cząstkowo, gdy on jest jednym. Pilnuj tych nerek, nawet
jak wyjdzie, że teraz jest wszystko ok, albo prawie ok.
Może naucz się popijać herbatki z bratka trójbarwnego i rumianku na zmianę.
Bratek delikatnie reguluje prace układu moczowego, a rumianek go odkaża.
Teraz np. Herbapol wypuścił herbatkę rumiankową z miodem i cytryną - jest
przepyszna! (z serii Herbaciany Ogród - takie piękne, kolorowe opakowania)

Sowa

10. Data: 2003-12-19 21:04:37

Od: "Hoody" <jcs[usun to]@o2 atuwstawkropke pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wino, kawę, herbatę, lody, słodycze i cos tam jeszcze. Unikać ostrego
> światła, wysypiać się, nie stresować, ruszać na świeżym powietrzu, ale bez

Mialem b.silne i uporczywe migreny od kiedy pamietam (czyli od dziecinstwa).
Ustapily calkowicie po raz pierwszy w zyciu w wieku lat 45 - od kiedy
zaczalem stosowac Montignaca, a potem Atkinsa...
Jem duzo miesa, serow, pije sporo kawy, czerwonego wina, a i czekolada
sie trafi czasem, ale migreny zniknely i nie wracaja.
Nie wiem na ile odpowiedzialna za nie byla trzustka, ale cos tak
czuje, ze to o to wlasnie u mnie chodzi.

pzdr
Hoody

Z dobrym nastrojem na Swieta :)
Wigilia-ryba