Czy złogi cholesterolowe cofają się?

1. Data: 2013-01-08 18:16:21

Temat: Czy złogi cholesterolowe cofają się?
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam takie pytanko - załóżmy, że przez 10-15 lat odżywiałem się źle (tzn.
tłusto), miałem nadwagę itp. Zakładać można, że mam jakieś złogi
cholesterolowe w tętnicach. A teraz zmieniam styl życia, chudnę i ćwiczę
sporo. Czy te tętnice "nieco" przytkane mogą się oczyścić i za jakiś
czas będę miał tętnice czyste jak niemowlak? Czy też to co się odłożyło
już zostaje na zawsze (nie wiem - jakieś zwapnienie i trwałe związanie
ze ściankami tętnicy), a co najwyżej ten stan się nie pogarsza?
W miarę możliwości, jeśli ktoś ma pod ręką jakiś link do artykułu na ten
temat to byłoby miło (rzecz jasna artykuł raczej na poziomie Wikipedii
niż profesjonalny artykuł naukowy).
Z góry dzięki za odpowiedź i uwagę:)

2. Data: 2013-01-08 18:41:24

Temat: Re: Czy złogi cholesterolowe cofają się?
Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W miarę możliwości, jeśli ktoś ma pod ręką jakiś link do artykułu na ten
> temat to byłoby miło (rzecz jasna artykuł raczej na poziomie Wikipedii

Cholina leczy wszystko: " Wpływa na funkcjonowanie układu krążenia, chroni
wątrobę i działa przeciwmiażdżycowo.
Jej naturalnym źródłem są: żółtko jaja, "

Wiecej: http://hipokrates2012.wordpress.com/2012/12/05/lecyt
yna-cholina/

S*

3. Data: 2013-01-13 11:46:56

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie pytanko - załóżmy, że przez 10-15 lat odżywiałem się źle (tzn.
> tłusto), miałem nadwagę itp. Zakładać można, że mam jakieś złogi
> cholesterolowe w tętnicach.

Zrób "badania dna oka" .
Jak są złogi cholesterolowe to tam się pokazują "najpierw".

PZDR

"Jadarek" - Darek K.

PS. A ja też odżywiam się "tłusto" ale to jest dla mnie zdrowe :-)))

Emerycie, oszczędź budżet
Strzykające kolano
Kręgosłup -- jak o niego zadbać
Co to za przedmiot