Czy zmatowiała maszynka do mięsa po zmywarce...

1. Data: 2007-10-24 18:10:22

Temat: Czy zmatowiała maszynka do mięsa po zmywarce...
Od: Raff <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest do wyrzucenia, czy też można jej nadal używać? Żona wrzuciła sprzęt
do zmywarki, i wyjęła całe matowe. Czy to jest zniszczone, czy tylko
brzydkie? Zastanawiam się, czy z aluminium nie zeszła jakaś warstwa
ochronna, która nie pozwala na reakcję tego z żywnością. Teraz chyba
będzie strasznie brudzić, więc pewnie będzie też zanieczyszczać
jedzenie. A może tylko mi sie wydaje? Będę wdzięczny za radę.
Pozdrawiam
Raff

2. Data: 2007-10-24 18:35:21

Temat: Re: Czy zmatowiała maszynka do mięsa po zmywarce...
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raff pisze:
> jest do wyrzucenia, czy też można jej nadal używać? Żona wrzuciła sprzęt
> do zmywarki, i wyjęła całe matowe. Czy to jest zniszczone, czy tylko
> brzydkie? Zastanawiam się, czy z aluminium nie zeszła jakaś warstwa

Aluminium + Zmywarka to straszne połączenie.
Ta warstwa ochronna to był tlenek glinu (aluminium), i w procesie
produkcyjnym był gładki jak lustro a p zmywarkowaniu tlenek odleciał i
powierzchnia utleniła sie samoczynnie dając chropowatości. Ogólnie ja
bym oddał na skup złomu. Im mniej aluminium w żywności tym lepiej.

3. Data: 2007-10-24 18:36:08

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Normalna reakcja alkalicznej kąpieli w zmywarce ze stopem aluminium.
Nie widzę powodów, żeby coś wyrzucać.
Jacek
PS
jak mimo wszystko zdecydujesz wyzucić to daj znać gdzie i określ dokładny
czas ;-)

4. Data: 2007-10-24 18:52:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raff <r...@m...pl> wrote:

> [...]
> wrzuciła
> sprzęt do zmywarki, i wyjęła całe matowe. Czy to jest

Tylko brzydkie, niestety raczej bezpowrotnie. Używać można
normalnie.

J. (co używa już ze cztery lata)

5. Data: 2007-10-24 21:00:39

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raff pisze:
> jest do wyrzucenia, czy też można jej nadal używać?
Moja mama umyła w zmywarce elementy z elektrycznej maszynki zelmer, ale
w serwisie powiedzieli, że można używać dalej.

Magdalaena

6. Data: 2007-10-24 21:29:02

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" napisał:

> [...]
> powierzchnia utleniła sie samoczynnie dając chropowatości. Ogólnie ja
> bym oddał na skup złomu. Im mniej aluminium w żywności tym lepiej.

Dziwne rzeczy piszesz.

P.

Pralka ARDO...!?
ile za remont ?
Zmywarka Bosh
Jaki specyfik do mycia skórzanej tapicerki?
Re: jak pozbyc sie pajakow?